امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25757 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ساره ارباب معروف، شرکت کننده چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری:

نقاشی دیواری در بهبود فضاهای شهری نقش بسزایی ایفا می کند

خبرایران: ساره ارباب، هنرمند شرکت کننده در چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری با بیان اینکه نقاشی دیواری کمک میکند هنرمندان به شکل عامیانه تر با مردم ارتباط برقرار کنند، گفت: عنوان طرحی که در این دوسالانه ارائه دادم باغ پرندگان بود، در این طرح بهشتی از نقوش هندسی اسلامی و پرنده های نگارگری که در تشعیرها از آنها استفاده می شود، طراحی شده است.
نقاشی دیواری در بهبود فضاهای شهری نقش بسزایی ایفا می کند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ساره ارباب با اشاره به اینکه این طرح در فضای ساختمانی در اتوبان شیخ فضل الله به شکل پلکانی نقاشی شده، افزود: در مقابل این طرح، طبیعت و یک پارک محلی واقع شده است.
او با تاکید براینکه یکی از ویژگی های این محل این است که در اطراف ساختمان، ساختمان هایی دیگری وجود ندارد، گفت: به همین منظور تصمیم گرفتم تنها از نقاشی پرنده و فضای ساده هندسی استفاده کنم تا فضای شلوغی در طرحم ایجاد نشود چراکه درختان خود یک فضای شلوغ در نقاشی دارند.
به گفته این هنرمند قصد داشتم با این نقاشی یک حس مشترک بین دیوارها و درختانی که در فضای پارک وجود دارد، ایجاد کنم به همین منظور از نقوش ایرانی و اسلامی به گونه ای شکسته و تیکه ای همانند بسیاری از پنجره ها و ارسی هایی که در خانه های قدیمی مشاهده می شود، استفاده کردم.
او درمورد دلیل و هدف طرح خود گفت: احساس می کنم که امروزه ساختمان ها دچار فرم هایی با معماری مدرن شده اند و نقاشی ایرانی و اسلامی در دنیای کنونی از بین رفته به همین منظور هم تصمیم گرفتم از نقاشی قدیمی ایرانی و اسلامی استفاده کنم.
فارغ التحصیل رشته گرافیک با بیان اینکه فرم حرکت آدم ها در این نقاشی به کار گرفته شده است، ادامه داد: برای اینکه نقاشی از حالت خشکی خارج شود پرندگان رنگی را به گونه ای طراحی کردم که با فضای پارک هم ارتباط داشته باشند و فضای هندسی را تلطیف کند.
ارباب معروف با اشاره به نقش نقاشی دیواری در بهبود فضای شهری، افزود: امروزه به دلیل تراکم، ساختمان های عظیم کمبود درخت کاملا در شهر احساس می شود به همین منظور هم معتقدم نقاشی دیواری در بهبود فضاهای شهری نقش بسزایی ایفا می کند.
او اضافه کرد: در حال حاضر دیوارهای آجری و خاکستری در فضای شهری وجود دارند که بافت شهری اشتراکی ندارد به همین منظور وجود این نقاشی ها باعث می شود که فضا لطیف تر شود.
به گفته این هنرمند امروزه نقاشی ها تخصصی شده و تنها قشر خاصی از مردم با فضای گالری ها و موزه ها ارتباط برقرار می کنند به همین منظور وجود این نقاشی ها باعث می شود که پویش مناسبی بین مردم و نقاشی به وجود بیاید.

 نقاشی دیواری در بهبود فضاهای شهری نقش بسزایی ایفا می کند

 

 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب