امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25633 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد حسین محمدزاده درنشست خبری اعلام کرد؛

شعارامسال برنامه های اربعین شبکه های مختلف سیما «احب الله من احب حسینا»است/ دراربعین ما ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشوربا شهر کربلا خواهیم داشت/ برپایی جشنواره فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه در شبکه قرآن و معارف سیما

خبرایران: دبیرشورای معارف سیما و مدیرشبکه قرآن سیما گفت: درمراسم اربعین ما ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشور با شهر کربلا خواهیم داشت و مهران، خسروی، شلمچه و چزابه شامل این مسیرها خواهند بود.
شعارامسال برنامه های اربعین شبکه های مختلف سیما «احب الله من احب حسینا»است/ دراربعین ما ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشوربا شهر کربلا خواهیم داشت/ برپایی جشنواره فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه در شبکه قرآن و معارف سیما

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«راه‌اندازی سیمای اربعین» صبح امروز3 ابان ماه 1396  با حضور «محمد حسین محمدزاده» دبیرشورای معارف سیما ومدیرشبکه قرآن سیما، «مهدی توکلی‌زاده» مدیر روابط عمومی سیما و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «محمد حسین محمدزاده» دبیرشورای معارف سیما و مدیرشبکه قرآن سیما درخصوص آغاز به کار سیمای اربعین و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر شبکه قرآن اظهارداشت: شعار امسال برنامه های اربعین شبکه های مختلف سیما «احب الله من احب حسینا» است و به منظور پخش اتفاقات ویژه رویداد عظیم اربعین برای مخاطبان، سیمای اربعین از تاریخ 8 آبان مصادف با 10 صفر راه‌اندازی می‌شود.

مدیرشبکه قرآن سیما تصریح کرد:سخنرانی‌ها ومداحی‌های مناسب ازجمله اقداماتی است که به سایرشبکه‌های تلویزیون در این ایام توصیه شده و امسال به جهت بالا بودن تعداد زائران اربعین، بنابر مصوبات شورای عالی اربعین، بنا نداریم شورآفرینی کنیم و بنا نیست تهییج‌آفرینی کنیم اما اطلاع‌رسانی صحیح، تبیین و تبلیغ، جزو اصلی وظایف رسانه ملی است که نسبت به آن اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درمراسم اربعین ما ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشور با  شهر کربلا خواهیم داشت و مهران، خسروی، شلمچه و چزابه شامل این مسیرها خواهند بود.

محمدزاده عنوان داشت: برنامه «شب آسمانی» دو سال قبل پیش از آنکه بنده در مدیریت این شبکه حضور یابم متوقف و پرونده آن بسته شد و دلیل بسته شدن آن را هم نمی‌دانم. اما شبکه قرآن و معارف سیما همواره بر اساس نیاز مخاطبان، در طول این دو سال برنامه‌های متعددی را برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مختلف در دستور کار خود قرار داده‌ است .

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برنامه جدیدی در این راستا و در پاسخ به شبهات مخاطبان در حال تدارک است که قرار است در آن از زبده‌ترین کارشناسان مذهبی در قم و تهران استفاده شود.

مدیرشبکه قرآن و معارف سیماافزود:‌ شبکه قرآن و معارف سیما در طول این دو سال برنامه‌های متعددی را ویژه پاسخگویی به شبهات به روی آنتن برده است اما در ارتباط با برنامه‌هایی که در خارج از ایران علیه شیعه ساخته می‌شود باید مراقب بود. چرا که ما گفتمان عقیدتی در کشور را برای مخاطبان داخل کشورمد نظر داریم. بنابراین پرداختن به برخی موضوعاتی که در شبکه‌های خارجی مطرح شده و درجامعه ما سوال و شبهه‌ای ایجاد نکرده است، ضرورتی ندارد.

وی ابرازداشت: پخش برنامه‌ مرتبط به پاسخگویی به نیازهای دینی و مذهبی مخاطبان نیزاز ابتدای زمستان پخش خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود، بالغ بر 2 میلیون ایرانی عازم این سفر شوند. دراین میان وظیفه صداوسیما و بویژه شبکه قرآن و معارف سیماست که بتواند با عمق‌شناسی به درک بهتر این واقعه و فلسفه زیارت اربعین بپردازد چرا که لازم است مخاطبان در این مقوله با یک اندیشه ناب و عمیق‌تری نسبت به درک مسائل عاشورا و اربعین قدم در این راه معنوی بگذارند.

محمدزاده اضافه کرد: شبکه قرآن و معارف سیما درباره رعایت بهداشت فردی، عمومی، نحوه عبور از مرزها و ورود و خروج این اجتماع عظیم و بسیاری از اطلاعاتی که مخاطبان قبل از تشرفشان دریافت کنند، شبکه قرآن و معارف سیما برنامه پخش خواهد کرد. ضمن اینکه علاقه‌مندی مخاطب را در مراسم اربعین آنقدر دیدیم که وظیفه خودمان دانستیم که فضای مناسب‌تری را از لحاظ بصری در اختیار مخاطبان قرار دهیم. بنابراین با یک دورخیز ۱۰ روزه از دوشنبه هفته آینده (10 صفر) فضای تلویزیون به نام سیمای اربعین پوشش خواهد یافت که شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت شش بامداد تا ساعت ۲۳ در بخش‌های مختلف، فضاهای مختلفی که مربوط به این اجتماع عظیم است را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد.

وی در تشریح برنامه‌های ویژه مراسم اربعین حسینی در شبکه قرآن و معارف سیما گفت: این برنامه‌ها در چهار بخش چهار ساعته به روی آنتن خواهند رفت که شامل فضای اطلاع‌رسانی،‌ ارتباط زنده باچهره‌های قرآنی و اطلاع‌رسانی توسط ۱۲ کمیته که کمیته امنیت و بهداشت شامل آن است، خواهد بود.

محمدزاده از آیتم‌هایی مربوط به حوزه کودک و نوجوان در این شبکه به مناسبت ایام اربعین خبر داد وابرازداشت: ‌کارکرد آموزشی هم در این ایام برای مخاطبان در نظر گرفته شده وهمچنین آموزش زبان عربی با لهجه عراقی در راستای آموزش زائران و مخاطبانی که در این ایام به کربلا سفر می‌کنند از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیماخواهند بود.

وی از پخش مستندهای فاخر درایام اربعین خبر داد ویادآورشد:: برخی از این مستندها برای اولین بار به روی آنتن می‌روند و برخی دیگر نیز بازپخش خواهند شد.

محمدزاده در خصوص برنامه‌های در دست تولید شبکه قرآن برای پس از ایام صفر نیزتاکید کرد: برنامه‌های فرهنگ تلاوت، الحان آسمانی، تلالو، آوای نور و تولید تلاوت اذان‌گاهی، تولید ۱۰۰ قطعه تلاوت جدید ویژه نوجوانان و جوانان، پخش برنامه‌ای ویژه بهترین و ناب‌ترین تلاوت قاریان جوان به همراه کارشناسی، برنامه زبان قرآن، نوگلان قرآنی، برنامه لایحه، نیمرخ قرآنی و آموزش احکام نوجوانان قرار است از ابتدای ماه ربیع‌الاول به روی آنتن بروند.

وی از برپایی جشنواره فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: گپ و گفت با فیلمسازان و صاحبان طراحان فیلم‌های کوتاه از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.ضکه من اینکه سریال جدیدی نیز در شبکه قرآن و معارف سیما با موضوعی خوب و تازه ساخته خواهد شد،که اطلاع‌رسانی در خصوص این سریال به زودی انجام خواد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب