امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25577 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری ایران اکسپو اعلام شد؛

چناری: نمایشگاه اکسپو 2017 ایران میزبان 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قاب 12 گروه کالایی است/ سیدی: ایران اکسپو در راستای اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند

خبرایران: سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران گفت: در نمایشگاه اکسپو 2017 ایران بیش از 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قاب 12 گروه کالایی حضوردارند و حدود 500 بازرگان و فعال حوزه تجارت از بیش از 40 کشور دنیا از تولیدات ساخت ایران بازدید می‌کنند.
چناری: نمایشگاه اکسپو 2017 ایران میزبان 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قاب 12 گروه کالایی است/ سیدی: ایران اکسپو در راستای اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند

به گزارش خبرایران، نشست خبری«نمایشگاه ایران اکسپو2017 »صبح دوشنبه اول آبان 1396 با حضور«علیرضا چناری» سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران، «سید محمد‌حسین سیدی» مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب و اصحاب رسانه در هتل پارسیان انقلاب  برگزار و دراین نشست خبری«علیرضا چناری» سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران اظهارداشت:دومین نمایشگاه توانمندی‌ صادراتی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از فضای پسابرجام و با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل درعرضه تولیدات ایرانی به تجار خارجی به عنوان گامی اجرایی جهت اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عمل خواهد کرد. 

چناری تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو 2017 ایران بیش از 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قاب 12 گروه کالایی حضوردارند و حدود 500 بازرگان و فعال حوزه تجارت از بیش از 40 کشور دنیا شامل آلمان، آذربایجان، افغانستان، الجزایر، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، سوریه وعمان از تولیدات ساخت ایران بازدید می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امسال بحث دانش‌افزایی هم در کنار برگزاری نمایشگاه مطرح است و پنل‌های تخصصی با حضور استادان تراز اول کشور به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و دستاورد برگزاری نخستین دوره ایران اکسپو در سال 1392 نیز منجر به انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعدد تجاری میان صادرکنندگان ایرانی و تجار خارجی بوده و در روز دوم  این نمایشگاه همچنین همایش‌ فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی و صادراتی ایران و روسیه برگزار می‌شود. 

سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران از حمایت مجموعه های مختلف مانند مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، استانداری تهران کارگروه ویژه صادرات، اتاق های بازرگانی تهران، وزارت صنعت، صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه تجارت و ... از ایران اکسپو خبر داد.

وی ادامه داد: دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی قرار است در 15 هزارمتر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شود که 12 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، خودرو، صنعتی، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات بهداشتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، معدن، پتروشیمی و... در آن حضور خواهند داشت تا بتوانیم صادرات غیر نفتی کشور را افزایش دهیم و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

 چناری ازبرگزاری جلسات B2B و کارگروه های تخصصی آموزشی پیرامون حوزه صادراتی وتورهای تهران گردی و بازدید از شهرک های صنعتی، پارک های علم و فناوری خبرداد وتاکید کرد:ایران اکسپو، حضور بازرگانان خارجی به مدت 2 شب و 3 روز به عنوان میهمان این نمایشگاه در هتل را تدارک دیده تا فضای مفید و موثری برای شرکت کنندگان خارجی فراهم شود.

وی درپایان سخنان خودگفت: با توجه به تجربه اولین دوره نمایشگاه، تمهیدات زیادی دیده شده تا دومین دوره نمایشگاه و حضور هیئت های تجاری در هتل های تدارک دیده شده برای مهمانان خارجی و ترانسفر آنها به بهترین شکل برگزار و پیش بینی دانش افزایی در زمینه صادرات هم در نمایشگاه دیده شده است.

سیدی: ایران اکسپو در راستای اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند

 سید محمد‌حسین سیدی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: ایران اکسپو در راستای اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و یکی از ابزارهای توسعه صادرات برگزاری اینگونه نمایشگاهها می باشد.

سیدی ابرازداشت: نمایشگاه اکسپو 2017 ایران می تواند زمینه ساز افزایش صادرات غیر نفتی باشد و از شرکت های داخلی برای حضور گسترده در این نمایشگاه دعوت کرد تا بتوانند با فرهنگ توسعه صادراتی در این نمایشگاه آشنا شوند.

وی ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده ایجاد شده با توجه به فرهنگ توسعه صادراتی مهم است وحضور تولید کنندگان داخلی در این نمایشگاه می تواند این مهم را جامعه عمل بپوشاند و مطمئنا حضور تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه می تواند زمینه صادرات غیر نفتی کشور را فراهم کند تا بتوانیم صادرات را به کشورهای همسایه افزایش دهیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افزود: از همه رسانه ها تقاضا می کنیم تا به کمک این عرصه بیایند که بتوانیم صادرات غیر نفتی کشور را افزایش دهیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کالاهای داخلی و صادرات آنها عمل کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در برگزاری نمایشگاهها چند مدل وجود دارد که بعضی از آنها ثبت شده اند و بایستی با توجه به تاریخ های میلادی برگزار شود ولی مکان برگزاری مهم نیست و معمولا تقویم بلند مدت هم در برگزاری نمایشگاه در کشور نداریم و مطمئنا با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

بنابراین گزارش، نمایشگاه ایران اکسپو2017 ازتاریخ 9 تا 12 آبان ماه 1396 در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب