امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25482 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در هتل اسپیناس تهران؛

پنجمین همایش سراسری زندگی با ICD برگزار شد

خبرایران: پنجمین همایش سراسری زندگی با ICD (دفیبرپلاتورکاشتنی قلبی) در هتل اسپیناس تهران برگزارشد.
پنجمین همایش سراسری زندگی با ICD برگزار شد

به گزاش خبرنگارخبرایران، پنجمین همایش سراسری زندگی با ICD (دفیبرپلاتورکاشتنی قلبی) صبح روزپنجشنبه 27 مهرماه 1396 باحضورپزشکان وبیمارنی که دستگاه ICD درقلب خود کارگذاشته اند، درهتل اسپیناس تهران برگزارشد.

بنابراین گزارش ، در پنجمین همایش سراسری زندگی با ICD (دفیبرپلاتورکاشتنی قلبی) که مختص بیمارانی بود که از دستگاه ICD استفاده می کنند، مباحثی چون؛ دستگاه ICD چیست و چگونه در بدن کار گذاشته می شود، تجربه زندگی با ICD، چگونه از ICD خود مراقبت کنیم،  ICDدر زندگی روزانه ، شامل ورزش، رانندگی ، زندگی زناشویی و...، فواصل زمانی وضرورت مراجعه به پزشک پس از نصب ICD، رژیم غذایی و نحوه تنظیم مصرف دارو و سازگاری روانی با ICD از طرف سخنرانان مختلف و پزشکان حاضر دراین همایش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و درپایان نیز سخنرانان و پزشکان به پرسش های مختلف بیماران در خصوص دستگاه  ICD پاسخ گفتند.

 

 

دفیبریلاتور کاشتنی قلبی (ICD) چیست ؟

ICD دستگاهی به اندازه یک پیجر می باشد که ضربان قلب شما را کنترل می کند . این دستگاه مشابه ضربانساز جهت فرستادن پیام های الکتریکی به قلب دارای ضربان آهسته ،از باتریهایی استفاده می کند. همچنین می تواند به قلبی که ضربان نا منظم و بسیار سریعی دارد، شوک الکتریکی بدهد تا ضربان قلب طبیعی شود . دفیبریلاسیون قلبی راهی برای باز گرداندن ضربان سریع و غیرطبیعی یا نامنظم قلب به حالت طبیعی از طریق یک شوک الکتریکی می باشد .
 

این دستگاه چگونه کار می کند ؟

افرادیکه دچار مشکلات جدی آریتمی قلبی هستند و توسط پزشک کاندید تعبیه این دستگاه هستند، یک دفیبریلاتور در زیر پوست قفسه سینه مانند عکس روبه رو قرار داده شده و مستقیما از طریق یک سیم به قلب وصل می شود.
هنگامیکه ضربان قلب غیرطبیعی می شود، سیستم هوشمند این دستگاه آن را تشخیص می دهد و این دستگاه سعی می کند ضربان را به حالت طبیعی برگرداند.
در زمانهایی که ضربان قلب شما بسیار آهسته است بعنوان یک ضربان ساز عمل کرده و پیام های الکتریکی کوچکی را به قلب می فرستد و یا اینکه ضربان قلب شما نامنظم یا بسیار سریع است، شوکهای الکتریکی را جهت متوقف کردن ریتم غیرطبیعی قلبی می دهد. این دستگاه در تمام 24 ساعت شبانه روز کار می کند .

 

  

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب