امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2542 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باحکم رئیس حوزه هنری؛

محمدرضا سنگری مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» شد

خبرایران: رئیس حوزه هنری در حکمی محمدرضا سنگری را به عنوان مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» در حوزه هنری منصوب کرد.
محمدرضا سنگری مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» شد

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در حکمی محمدرضا سنگری را به عنوان مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» در حوزه هنری منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «ادبیات آئینی میراث رستاخیز عظیمی است که در صبح نینوا جان‌ها را مشتاق خورشیدی کرد که بر فراز نیزه‌ها قرآن تلاوت می‌کرد. این شجره طیبه در عرصه انقلاب شکوهمند اسلامی جلوه‌ای صد چندان یافت.

بی‌شک جنابعالی از کسانی هستید که با پژوهش‌های ارجمند و تألیفات گرانسنگ خود در باروری و گسترش آن سهمی بسزا دارید، لذا با عنایت به این پیشینه ارزشمند، مسئولیت دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» حوزه هنری به آن جناب محول می‌شود.»

مؤمنی‌شریف در پایان این حکم ابراز امیدواری کرد تا حوزه هنری که از دیرباز مفتخر به بهره‌مندی و الهام‌گیری از نهضت عاشوراست، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های دفتر تازه تأسیس «هنر و ادبیات عاشورایی» بیش از گذشته نسل انقلاب اسلامی را از سرچشمه فرهنگ عاشورایی سیراب کند.

گفتنی است که محمدرضا سنگری، متولد  اول آبان 1333 در شوش و فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او تا به امروز در بسیاری از همایش‌های سراسری شعر دفاع مقدس و شب‌های شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسی شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخته است. کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.

از آثار او می‌توان به «سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد»، «کرشمه‌های قلم»، «یادهای سبز» و «پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» اشاره کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب