امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25397 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر هوشمند در نشست خبری اعلام کرد؛

هفدهمین کنگره بین‌المللی پریودنتولوژی درراستای ارتقای سلامت دهان ودندان برگزارمیشود/امضا تفاهم‌نامه بین‌المللی با انجمن‌های علمی پریودنتولوژی 5 کشورجهان/ تقویت اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی برای تبادل دانش و ارائه آخرین دستاوردهای تشخیص و درمان دندان

خبرایران: رئیس هیات مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: در راستای شعار وزارت بهداشت مبنی بر حفظ و نگهداشتن دندان سالم در دهان سالم و طبق برنامه مصوب وزارت بهداشت و همچنین ماموریت ما مبنی بر ارتقاء سلامت دهان و دندان مردم و سواد جامعه در این زمینه، برای اولین بار و با مجوز وزارت بهداشت، هفدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی در سطح بین المللی برگزار می‌شود.
هفدهمین کنگره بین‌المللی پریودنتولوژی درراستای ارتقای سلامت دهان ودندان برگزارمیشود/امضا تفاهم‌نامه بین‌المللی با انجمن‌های علمی پریودنتولوژی 5 کشورجهان/ تقویت اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی برای تبادل دانش و ارائه آخرین دستاوردهای تشخیص و درمان دندان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هفدهمین کنگره بین‌المللی پریودنتولوژی» صبح امروز شنبه ۲۲ مهر ماه 1396 با حضور«دکتربهزاد هوشمند» رئیس هیات مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران، «دکتر محسن یزدانیان» رئیس هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی، اعضای این کنگره و اصحاب رسانه، در محل انجمن پریودنتولوژی ایران برگزار و دراین نشست خبری «دکتر بهزاد هوشمند» رئیس هیات مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران اظهارداشت: این کنگره در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان، کاهش بروز بیماری‌های این حوزه و افزایش دانش پیشگیری در جامعه در بخش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران تصریح کرد: تقویت اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی برای تبادل دانش و ارائه آخرین دستاوردهای تشخیص و درمان در بیماری‌های پریودنتولوژی، از جمله اهداف این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: اساتید به نام در این حوزه از کشورهای امریکا، اتریش، آلمان، فرانسه، مصر، انگلستان، ایتالیا و کره جنوبی در این کنگره حضور دارند و از ۷۱ سخنرانی در این کنگره ۲۱ سخنرانی توسط اساتید خارجی انجام می‌شود و استقبال آنها برای حضور در این کنگره برخلاف برخی جوسازی‌ها علیه ایران، بی‌سابقه است.

دکترهوشمند با اشاره به فلسفه تشکیل انجمن پریودنتولوژی ایران عنوان داشت: در راستای شعار وزارت بهداشت مبنی بر حفظ و نگهداشتن دندان سالم در دهان سالم و طبق برنامه مصوب وزارت بهداشت و همچنین ماموریت ما مبنی بر ارتقاء سلامت دهان و دندان مردم و سواد جامعه در این زمینه، برای اولین بار و با مجوز وزارت بهداشت، هفدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی در سطح بین المللی برگزار می‌شود.

 وی افزود: درکنگره هفدهم، پنج تفاهم‌نامه بین‌المللی با انجمن‌های علمی پریودنتولوژی کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا امضا خواهد شد و در این چارچوب همکاری‌های علمی و پژوهشی با این مراکز صورت خواهد گرفت و با حمایت بخش خصوصی و ارتباط مناسب با بخش دولتی و در راستای تحقق مدیریت و دموکراسی علمی و برگزاری کنگره‌های بین‌المللی شاهد تحول نهادینه در نظام سلامت و پیشرفت‌های علمی کشور خواهیم بود.

 دکترهوشمند درباره نقش برنامه تحول سلامت در بهبود وضع سلامت دهان و دندان نیز گفت: اگر این برنامه بخواهد در کنترل بیماری‌های دهان و دندان کارآمد باشد، لازم است سیاست‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را در برنامه‌های سلامت جامعه و بهداشت عمومی قرار دهد. در این راستا انجمن‌های پزشکی و دندانپزشکی، سازمان‌های تجاری حوزه پزشکی، دندانپزشکان بویژه دندانپزشکان عمومی، پزشکان بویژه پزشکان عمومی در ارتقای سلامت دهان و دندان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

یزدانیان: ارتقاء سلامت دهان و دندان در سطح جامعه و استفاده از تجارب اساتید مطرح بین‌المللی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره هفدهم است

دکتر محسن یزدانیان، رئیس هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: بر اساس سند راهبردی تدوین شده در انجمن، در پایان سال ۱۴۰۴ با تکیه بر تجربه، دانش و نوآوری متخصصین، به برترین مرجع پریودنتولوژی در منطقه تبدیل خواهیم شد.

رئیس هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی عنوان داشت: از آنجایی که پیمایش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، وضع مردم کشور ما از نظر ابتلا به بیماری‌های پریودنتال بسیار نامطلوب است و ارتقاء سلامت دهان و دندان در سطح جامعه و استفاده از تجارب اساتید مطرح بین‌المللی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره هفدهم است. در این کنگره ۷۱ سخنرانی داخلی و خارجی انجام خواهد شد و ۴۰ کارگاه آموزشی برای دندان پزشکان و جراحان لثه برگزار می‌شود. همچنین پنل‌های ویژه با موضوع ارتقای سلامت دهان و دندان و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه برپا می‌شود.

دکتر یزدانیان ابرازداشت: در راستای افزایش همکاری با نهادهای بین‌المللی و ملی، موظف شدیم که در این کنگره با نهادهای خارجی و علمی همکاری داشته باشیم. یکی از اهداف کنگره دعوت از اساتیدی است که علاوه بر توانمندی‌های علمی، دارای مناصب و جایگاه سازمانی در حوزه علم پریودنتولوژی در سطح جهان هستند؛ ریاست انجمن پریودنتولوژی آمریکا، ریاست فدراسیون پرپودنتولوژی اتحادیه اروپا و ریاست انجمن بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی از جمله اساتید و مهمانان حاضر در کنگره هستند و یکی از برنامه‌های مهم انجمن پریودنتولوژی ایران انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با این انجمن‌هاست که به موجب آن ارتباط دانشجویان و اساتید حوزه‌های پریودانتیکس و ایمپلنتولوژی ما با مراکز مطرح علمی جهانی بر اساس یک پروتکل و فرایند مورد توافق صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در کنگره هفدهم تفاهم نامه‌های همکاری با نهادهای بین‌المللی امضا خواهد شد تا از این پس شاهد تبادلات علمی با مراجع بین‌المللی پریودنتولوژی نیز باشیم. رئیس هفدهمین کنگره پریودنتولوژی ادامه داد: کم تحرکی و منفعلانه برخورد کردن ما در سطوح علمی و پژوهشی باعث شده که در سطح بین‌المللی وضعیت خوبی نداشته باشیم با این وجود تمام مهمانان خارجی دعوت ما را قبول کردند و اشتیاق فراوانی برای حضور در رویداد علمی و آغاز همکاری‌های علمی پژوهشی از خود نشان دادند.

دکتر یزدانیان افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین انجمن علمی پریودنتولوژی ایران و برگزارکنندگان این کنگره موضوع سلامت دهان و دندان است. سلامت مهم‌ترین سرمایه برای توسعه همه جانبه است. با توجه به آخرین اطلاعات ارائه شده از پیمایش انجام شده، در طرح سیمای سلامت دهان و دندان در سال ۱۳۹۱ متاسفانه شاهد شیوع بالای بیماری‌های پریودنتال در کشور هستیم.

 وی یاداورشد: در اساسنامه سازمان بهداشت جهانی که کشور ما عضو آن است، بهره‌مندی از سلامت با بالاترین استانداردهای قابل دسترسی جز حقوق اولیه هر انسانی است. توانمندسازی آحاد مردم برای مراقبت‌های فردی در کنترل بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری های دهان و دندان باید از اهداف مدیران سلامت کشور باشد، اما متاسفانه شاهد افزایش شاخص‌های بیماری‌های دهان و دندان از جمله بیماری‌های پریودنتال در کشور هستیم.

رئیس هفدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی در پایان درخصوص راهکارهای بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان گفت: برای دستیابی به پیشرفت‌های پایدار در بهداشت دهان و دندان باید طیف وسیعی از سیاست‌های بهداشتی در سطح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی به اجرا درآید. این اقدامات باید بر عوامل زمینه‌ای بیماری‌های پریودنتال متمرکز باشد. بهداشت روانی، عوامل اقتصادی، مصرف دخانیات و بیماری‌های سیستمیک مرتبط با بیماری پریودنتال اصلی‌ترین عوامل زمینه‌ای در توسعه بیماری پریودنتال هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب