امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2518 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس حوزه هنری ؛

تهاجم فرهنگی دشمن غیر قابل انكار است/جهت مان درست است

محسن مونی شریف رئیس حوزه هنری گفت: كسانی كه بیست سال پیش هشدار رهبری را در این باره تحریف كردند، امروز خود چنان گرفتار تهاجم فرهنگی شده اند كه نگرانی امروز رهبری را جدی نمی گیرند و میگویند ما خوشحالیم و راضی! اینان فراموش كرده اند كه روزی قرار بود به عنوان قهرمان استعمار در تاریخ ایران بمانند حالا چنان مرعوب غرب شده اند كه عملا آنچه را می گویند و می كنند كه دشمن انتظار دارد!
تهاجم فرهنگی دشمن غیر قابل انكار است/جهت مان درست است
به گزارش خبرایران، محسن مونی شریف در مراسم تقدیر از كارمندان انتشارات سوره مهر گفت:  امسال كارهای حوزه به ویژه كتابهای منتشره سوره مهر بارها مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. ما ضمن این كه خدا را از این بابت شاكر هستیم اما میدانیم با مطلوب ایشان فاصله زیادی داریم كه انشاءالله با توكل و تكیه به قدرت لایزال الهی و كوشش بیشتر و خالص كردن نیت هایمان به این جایگاه خواهیم رسید.
وی با بیان اینكه مهم این است كه جهت مان درست است اظهار كرد:  مخصوصا این كه این روزها دوباره مروجان و تبلیغاتچی های فرهنگ و اندیشه بیگانه دوباره فرصتی یافته اند و به ساحت این ملت و فرهنگ والایش جسارت می كنند و ایستادگی بر آرمان ها را از موانع سر راه عقلانیت می دانند. البته عقلانیت به زعم آنان تسلیم و  بندگی در برابر آمریكاست. چون با بی شرمی توصیه می كنند ملت ایران پاكستان و تركیه را الگوی خود قرار دهد! 
وی تصریح كرد: همانطور كه ملاحظه می فرمایید ما با دو نوع نگرش مواجه ایم. یكی كه افقش رسیدن به پاكستان و تركیه است، ودیگری تفكری كه آثار ما مروج آن است، و آن همان رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این آثار به ویژه خاطرات مربوط به دفاع مقدس كه الحمدلله مورد توجه مردم فهیم ایران قرار گرفته است روایتگر خصلتهای ذاتی و اساسی ملتی است كه طبیعتا مخالفان نظام انقلاب اسلامی مایل نیستند آنها دیده شود و روی آنها تأكید گردد. 
رئیس حوزه هنری افزود: در روزگاری كه روشنفكر غرب زده برای اینكه ما به پاكستان و تركیه برسیم، ملت ما را تحقیر می كند و صفاتی را به آنان نسبت می دهد كه دروغ و حاكی از خود كم بینی است، جوانان ما با مطالعه این آثار متوجه می شوند ملت ما در روزگار تنهایی اش كه همه قدرتهای دنیا برای نابودیش گرد آمده بودند، به تعبیر قرآن نه تنها نترسید بلكه بر ایمانش افزوده شد و حماسه ها آفرید و هوش، ابتكار و شجاعت و جوانمردی ملت ایران درخشید. 
وی اذعان كرد: هویت واقعی مردم ایران این است؛ به همین خاطر است كه مقام معظم رهبری از این كار به عنوان جهاد در راه خدا یاد می كنند. امیدوارم ما هم در شمار مجاهدان این راه پر افتخار باشیم. 
وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری با این آثار ارتقای دانش، تجربه، فهم و قدرت تحلیل مردم از قضایا، و رشد و تعالی فرهنگی از طریق تولید و نشر چنین كتاب هایی امكانپذیر است.
این مقام مسئول گفت: نكته ای هم درباره فرمایشات اخیر رهبری قابل تذكر است و آن این كه مسئولان محترم فرافكنی نكنند؛ مخاطب فرمایشات رهبری همه مسئولان كشور به ویژه مدیران فرهنگی هستند. همه ما با توجه به میزان امكانات و جایگاه مان مسئولیم و  باید نسبت به كوتاهی هایمان پاسخگو باشیم. حوزه هنری هم هر چند بارها فعالیت هایش مورد رضایت ایشان قرار گرفته اما به خاطر كوتاهی هایش از محضر ایشان پوزش می طلبد. 
وی با اشاره به اینكه تهاجم فرهنگی دشمن دیگر غیر قابل انكار است افزود: كسانی كه بیست سال پیش هشدار رهبری را در این باره تحریف كردند، امروز خود چنان گرفتار تهاجم فرهنگی شده اند كه نگرانی امروز رهبری را جدی نمی گیرند و می گویند ما خوشحالیم و راضی! اینان فراموش كرده اند كه روزی قرار بود به عنوان قهرمان استعمار در تاریخ ایران بمانند حالا چنان مرعوب غرب شده اند كه عملا آنچه را می گویند و می كنند كه دشمن انتظار دارد!

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب