امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2514 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس مجلس شورای اسلامی ؛

سازمان بهزیستی نقش همگرایی در توسعه کشور دارد

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه سلام الله علیه با بیان اینکه سازمان بهزیستی نقش همگرایی در توسعه کشور دارد، تصریح کرد: خیرین در همه عرصه های کشور حضور دارند و این بسترسازی برای نوعی فراگیری توسعه در اجتماع است. لذا باید هم از بعد اقتصادی و هم به عنوان موتور محرک برای توسعه جامعه، به آن توجه کرد.
سازمان بهزیستی نقش همگرایی در توسعه کشور دارد

به گزارش خبرایران، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه(س)، گفت: سازمان بهزیستی نقش ممتازی در کشور دارد، برخی نهادها در کشور نقش توسعه‌ای دارند؛ در حالی که بهزیستی ویژگی دارد که از وجه عاطفی جامعه استفاده کرده و آنها را به سمت جامعه سوق می‌دهد.

وی افزود: در بهزیستی افراد خیر حضور می‌یابند و خودشان اگر در بودجه سنواتی خلائی وجود داشته باشد را برطرف می‌کنند و این ویژگی در سازمان بهزیستی است که با عاطفه اجتماعی جامعه عجین شده است؛ از این‌رو نقش همگرایی در توسعه کشور دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که چنین تشکیلاتی نداشتیم، اما امروز زندگی شهرنشینی وجوهی را ایجاد کرده که چاره‌ای جز استفاده مطلوب از اینگونه سازمان‌ها نیست. باید سهمی که دیگران می‌توانند با حضورشان در جامعه، عاطفه اجتماعی ایجاد کنند را قوی‌تر کنیم، خداوند را شاکریم که این ویژگی اخلاقی در جامعه ما وجود دارد.

لاریجانی یادآور شد: وقتی خیرین احساس مسئولیت پیدا کنند، در همه عرصه‌های کشور حضور می‌یابند و این بسترسازی برای نوعی فراگیری توسعه در اجتماع است؛ لذا باید هم از بعد اقتصادی به آن اهمیت داد و هم به عنوان موتور محرک برای توسعه جامعه، به آن توجه کرد، ما این موضوع را قدر می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: نگاه مجلس به خدمات بهزیستی بسیار مثبت است؛ اگرچه اوضاع اقتصادی کشور زیاد مناسب نیست، اما باید به خدمات بهزیستی توجه بیشتری شود، سهم بودجه جاری کشور بسیار زیاد است و دیگر اعتبار چندانی برای توسعه و آبادانی کشور باقی نمی‌ماند که این مشکل هم قدری به تحریم‌ها مرتبط می‌شود و قدری هم به سوء‌ مدیریت‌ها مربوط است.

لاریجانی با اشاره به تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس در پایان یادآور شد: تصویب این قانون برای رفع نیازها در کشور است و به نحوی باید باشد افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند مورد توجه جدی قرار گیرند که اجرای این قانون در چارچوبی که در مجلس تصویب کرده می‌تواند شرایط جدیدی را ایجاد کند ولی اگر باز هم به صورت ناقص اجرا شود، مشکلات گذشته دوباره تکرار می شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب