امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24940 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پیام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به مناسبت فرا رسیدن سال آموزشی جدید

خبرایران: سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فرا رسیدن سال آموزشی جدید پیامی صادر کرد.
پیام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به مناسبت فرا رسیدن سال آموزشی جدید

آغاز سال آموزشی و فرارسیدن مهرِ دانش را به همگی دانش‌آموزان، دانشجویان، آموزگاران و استادان شادباش می‌گویم.
به راستی که آموزش در همه سطح‌های آن، بنیاد توسعه پایدار جامعه است و هیچ فرهنگ‌سازی و آموزشی چون دوران کودکی پربار، دگرگون‌کننده و پایدار نخواهد بود.
آموزش‌ها نباید تنها به درون‌مایه‌های ذهنی و انتزاعی بپردازد و می‌بایست ابعاد عملی و به ویژه اجتماعی زندگی ما را در بر بگیرد. نیازمند بازنگری زود، روشن و ریشه‌ای در شیوه‌ها و درون‌مایه‌های آموزشی خود هستیم تا میهن و مردم بزرگ ایران از گزند پیش‌آمدهای ناگوار در بخش‌های سلامت و امنیت فردی، اجتماعی و محیطی مصون و استوار بمانند. آموزه‌هایی که بهره‌گیری به‌جا و نوآورانه و نگه‌داری از زندگی، فرهنگ‌ها، زبان‌ها، باورها، میهن، محیط زیست، سلامت و سبک زندگی فردی و همگانی سالم، شادی، نوع‌دوستی، ایمان و بسیاری چیزهای دیگر را مد نظر دارد و برای گسترش آن تلاش می‌کند.
نباید از نظر دور داشت که این همه با برابری آموزشی و دست‌رسی همگانی به ویژه برای کودکان و زنان به دست خواهد آمد. دوری جستن از کلیشه‌ها و آموزش‌های مستقیم همراه فشار و ترس از آزمون‌های گوناگون در برابر بهره‌گیری از بازی‌ها و کارهای شیرین، نوآوری‌های آموزشی، آموزش‌های محیطی، آموزشگاه‌های طبیعت و ارتباط موثر با خانواده‌ها، کلید و رمز پیروزی و بارآوری خواهد بود.
برابر شدن آغاز سال آموزشی با ماه محرم را به فال نیک می‌گیریم تا همگی و هر چه بیش‌تر از حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع)، درس و منشِ آزادگی، جهاد و پای‌مردی را فرا بگیریم و به فرزندان این آب و خاک نیز بیاموزانیم که حسین (ع) تشنه راستی، درستی و دوستی بود و رستگاری در آن است.

سید محمدهادی ایازی
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب