امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24782 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمدرضا آی در نشست خبری اعلام کرد؛

آزمایشگاه نقشه برداری مغز با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان کشور راه اندازی شده/ راه اندازی آزمایشگاه نقشه برداری مغز اولین قدم مهم برای حمایت از تحقیقات مغزاست/ با بیش از۳۰ محقق ایرانی تراز اول در خارج از کشور در ارتباط هستیم

خبرایران: رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز گفت:راه اندازی آزمایشگاه نقشه برداری مغز اولین قدم مهم برای حمایت از تحقیقات مغز است و با نتایج مثبت این آزمایشگاه، سرعت حمایت و پیشرفت در این زمینه بیشتر خواهد شد.
آزمایشگاه نقشه برداری مغز با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان کشور راه اندازی شده/ راه اندازی آزمایشگاه نقشه برداری مغز اولین قدم مهم برای حمایت از تحقیقات مغزاست/ با بیش از۳۰ محقق ایرانی تراز اول در خارج از کشور در ارتباط هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «نخستین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران» بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه 1396 با حضور«دکترمحمدرضا آی»رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز،«دکتر حسین غدیری» مدیر اجرایی اولین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز ایران واصحاب رسانه درمحل آزمایشگاه نقشه برداری مغز دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزارودراین نشست خبری «دکترمحمدرضا آی» رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز اظهارداشت: درعلوم نقشه برداری مغز، مانند نانو رتبه بندی جهانی وجود ندارد و  ایران با در نظر گرفتن تلاش محققان داخلی و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور در زمینه تحقیقات علوم نقشه برداری مغز، در رده سایر کشورها است.

رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز تصریح کرد: تجهیزات برخی از کشورها در این زمینه از ما پیشرفته تر است و راه اندازی آزمایشگاه نقشه برداری مغز اولین قدم مهم برای حمایت از تحقیقات مغز است و با نتایج مثبت این آزمایشگاه، سرعت حمایت و پیشرفت در این زمینه بیشتر خواهد شد.

وی به ارتباط با محققان ایرانی خارج از کشور اشاره و خاطر نشان کرد: با بیش از ۳۰ محقق ایرانی تراز اول در خارج از کشور در ارتباط هستیم و محققان ما امکان ارتباط و گرفتن پروژه های مشترک را با این محققان صاحب نام ایرانی در خارج از کشور دارند.

دکترآی درمورد ارتباط با شرکت های دانش بنیان هم عنوان داشت: حمایت علمی از این شرکت ها از جمله وظائف این آزمایشگاه است تا زمینه رشد سریع آنها فراهم شود و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تجهیزات مناسبی در اختیار دارد و در این زمینه پیشرو در منطقه است؛ آزمایشگاه با تمام توان در سطح داخلی آماده ارائه خدمات به محققان ایرانی است و در حال حاضر برنامه ای برای ارائه خدمات بین المللی ندارد.

وی افزود: در 6 ماه اول سال خدمات مطلوبی به محققان تهرانی ارائه شد و در این مدت محققان هفت استان ماننذ فارس، کرمان و آذربایجان از این تجهیرات استفاده کردند و درصدد هستیم این برنامه را برای همه محققان توسعه دهیم.چرا که آزمایشگاه نقشه برداری مغزمجوزISO9001 را نیز دریافت کرده است.

رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغزابرازداشت: به منظورارائه بهتر خدمات به محققان داخلی این استاندارد بین المللی را دریافت کردیم و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از مهرماه ۹۵ تا شهریور ماه ۹۶ فعالیت های خوبی داشته است و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه و سمینار آموزشی به مدت ۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت و استفاده یک هزار و ۲۰۰ ساعت از تجهیزات از جمله فعالیت های این آزمایشگاه در این مدت است.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه نقشه برداری مغز با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان کشور راه اندازی شده و درصدد است خدمات مناسب را به محققان ارائه دهد.ضمن اینکه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، مرداد ماه سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید و در مهرماه سال گذشته نیز افتتاح رسمی شده است.

 

دکترغدیری: سمپوزیوم سازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران۲ و ۳ مهرماه سال جاری برگزار می شود

دکترحسین غدیری، مدیراجرایی اولین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز ایران نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد شده است.

مدیراجرایی اولین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغزایران تصریح کرد: نخستین سمپوزیوم سازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز ۲ و ۳ مهرماه سال جاری در محل تدریس دانشکده‌های فنی دانشگاه‌ تهران برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه‌برداری مغز همچنین به روزرسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فناوران مرتبط با این حوزه است و این مجموعه تلاش کرده با برپایی بیش از ۱۵ کارگاه جانبی که از ۲۰ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد، یکی از بزرگترین رویدادهای این حوزه را رقم بزند.

دکترغدیری افزود: آزمایشگاه نقشه برداری مغز رسالت توسعه همگرا در دانش و فناوری نقشه‌برداری مغز در کشور را برعهده دارد و ۱۰ سال پیش علم ژنتیک به عنوان علم مادر معرفی شد و سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت پیش رفت تا دانشمندان ژنوم انسان را شناسایی و براساس آن، گام‌های موفقیت را طی کند.

وی تاکید کرد: ما متأسفانه در کشور نسبت به موضوع ژنتیک عقب افتادیم، ولی تأسیس آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز به موقع و همزمان با اهمیت یافتن آن در دنیا بود و از تمامی اساتید، صاحبنظران و پژوهشگران در حوزه علوم شناختی و نقش‌برداری مغز دعوت می کنم تا در این رویداد ملی شرکت کنند و از مباحث مورد گفت‌وگو در این سمپوزیوم بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش، اولین سمپوزیوم سازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز ۲ و ۳ مهرماه سال جاری در محل تدریس دانشکده‌های فنی دانشگاه‌ تهران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب