امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24755 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

شهادت ۳ زائر ایرانی و زخمی شدن ۴ زائر دیگر در حمله تروریستی در عراق/ احتمال افزایش شهدا و مجروحین

خبرایران: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به حادثه تروریستی ناصریه عراق از شهادت ۳ زائر ایرانی و زخمی شدن ۴ زائر دیگر خبر داد.
شهادت ۳ زائر ایرانی و زخمی شدن ۴ زائر دیگر در حمله تروریستی در عراق/ احتمال افزایش شهدا و مجروحین

به گزارش خبرایران، محسن نظافتی درباره وضعیت زائران ایرانی در پی حمله تروریستی عناصر داعش به گیت بازرسی و رستوران فدک در منطقه ناصریه غرب استان ذی‌قار و همزمان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده گفت: براساس اطلاعات به دست آمده 2 کاروان متعلق به سازمان حج و زیارت در محل حادثه تروریستی حضور داشتند که 4 نفر از زائرین که ساکن استان هرمزگان هستند مجروح و هم‌اکنون بستری هستند. 

وی در توضیح بیشتر تصریح کرد: اتوبوسی که برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده به دلیل شدت صدمات وارده تغییر و بقیه زائرین مسیر خود را با اتوبوس دیگر به سمت نجف ادامه دادند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: 2 کاروان زائران ایرانی که به کاروان‌های سازمان حج و زیارت تعلق نداشتند در محل حادثه تروریستی ناصریه عراق حضور داشتند به همین جهت احتمال شهید و مجروح بودن تعدادی دیگر از زائران وجود دارد که مسئولین در حال بررسی آن هستند.

نظافتی همچنین خاطرنشان کرد: در پی حمله تروریستی عناصر داعش به رستوران مذکور، نیروهای امنیتی اسکورت کننده کاروان‌های سازمان حج و زیارت با عناصر مسلح درگیر شده که در پی آن یکی از نیروهای امنیتی اسکورت کننده به شهادت رسید. 

وی گفت: مدیر یکی از این کاروان‌های سازمان حج و زیارت هم از جمله مجروحین این حادثه تروریستی است. 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره اسامی مجروحین این حادثه گفت: طیبه زحمتکش، کنیز زحمتکش، یاسین روش و مدیر کاروان این مجروحین هستند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار ناصریه عراق را بر عهده گرفته است. 

شبکه خبری السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که عناصر مسلح با لباس‌های نظامی وارد رستوران «فدک» در غرب استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق شدند و سپس به تیراندازی کورکورانه به سمت کسانی که در داخل رستوران بودند، اقدام کردند.

منبع امنیتی افزود: عناصر مسلح پس از این حادثه، به مرکز ایست و بازرسی فدک حد فاصل بین ذی قار و المثنی حمله و یک خودرو را در آن منفجر کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که در این دو حادثه تروریستی، 37 نفر کشته و 80 نفر دیگر نیز زخمی شدند. «جاسم الخالدی» رئیس مرکز بهداشت استان ذی‎قار گفته که به دلیل وخیم بودن اوضاع جسمانی برخی از زخمی‎ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

جلال خالدی خبرنگار شبکه خبر  در این باره گفت: براساس آمار غیررسمی، 10 ایرانی در حادثه تروریستی ناصریه عراق به شهادت رسیده‌اند. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب