امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24730 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

اجرای پروژه سیماک تحول در بخش املاک را به دنبال خواهد داشت

خبرایران: دکتر مهری معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در استان فارس بر توسعه تجارت الکترونیک با توجه به وجود شرکت های دانش بنیان در این استان تأکید نمود.
اجرای پروژه سیماک تحول در بخش املاک را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت ملی پست، پیش از ظهر امروز بیست و یکم شهریورماه  آئین رونمایی از پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) و همچنین سامانه پیک موتوری آنلاین( پستمن ) و درگاه تجارت الکترونیک در پست فارس با حضور دکتر مهری معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، ترابی مدیرکل روابط عمومی،  رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، واعظ پور مدیرکل پست استان، عالیشوندی فرماندار شیراز و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

معاون وزیر دراین آیین که در سالن کارگاه آموزشی سیماک پست استان برگزار شد اظهار داشت: پروژه سیماک که امروز رونمایی می شود اشتغال زایی در استان و زمینه شفاف سازی در حوزه املاک را به دنبال خواهد داشت.

دکتر مهری  به پروژه GNAF که مرتبط با مقوله سیماک می باشد نیز  اشاره و افزود: به هر مکان یک کدپستی  اختصاص داده می شود که مورد استفاده همه دستگاه ها قرار می گیرد و در اجرای این طرح یک آدرس استاندارد برای املاک تعیین می شود.

وی با تاکید بر اینکه معابر بی نام  و همنام از مشکلاتی است که باید تعیین تکلیف شوند افزود: واحدهای فاقد پلاک نیز باید ساماندهی و با همکاری شهرداری ها پلاک آنها نصب شوند تا هویت مکان در کشور مشخص شود.

دکتر مهری یادآور شد: با اجرای پروژه  GNAF ، مکان هوشمند شکل گرفته و سرویس های مبتنی برمکان هوشمند قابلیت اجرا می یابدو در این راستا می توان خدمات متفاوتی را به جامعه ارائه کرد.

مدیرعامل در رابطه با پروژه «پستمن» هم  بیان نمود :  پستمن یا پیک موتوری آنلاین برای 153نفر بطور مستقیم  در استان اشتغال ایجاد نموده و انتظار می رود تا پایان سال به هزار نفر افزایش یابد .

وی در راستای نقش و اهمیت توسعه تجارت الکترونیک به راه اندازی فروشگاه اینترنتی پست فارس به عنوان گامی در جهت  توسعه تجارت الکترونیک محلی  اشاره  و ابزار امیدواری نمود: با گسترش این کسب و کار  بتوان در ابعاد ملی و بین المللی فعالیت  نمود.

دکتر مهری اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های سازمان ملل در سال 2045 ، سه درصد اشتغال در بخش صنعت، چهار درصد در بخش کشاورزی و 93 درصد در بخش خدمات خواهد بود که  دولت ها برآنند که با مکانیزه نمودن  فعالیت ها ،قیمت تمام شده خدمات به شدت کاهش دهند.

وی از پست به عنوان امین بین دولت و مردم ، دولت و سازمان ها ، مردم و کسب و کار نام برد و جهت گیری پست دنیا را به سمت اسناد و کالا برشمرد .

مدیرعامل به نیاز مردم به اطلاعات شفاف، خدمت در دسترس و قیمت مناسب  اشاره  و یاد آور شد: این ویژگی ها در خدمات نوین  پست به صورت همزمان وجود دارد.

پیش از سخنان معاون وزیر ، واعظ پور مدیرکل پست استان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه های سیماک، پستمن و درگاه تجارت الکترونیک در پست استان و بهنگام سازی اطلاعات کد پستی اشاره کرد و افزود: پلاک کوبی در استان فارس نسبت به کشور بی نظیر است و با همکاری شهرداری های استان در این مدت حدود دومیلیون و یکصد قطعه پلاک در استان نصب شده است .

مدیرکل پست استان به خدمات احصاء شده تعداد28 دستگاه اجرایی اشاره و بیان داشت: در فاز اول این طرح در دهیاری ها شروع شده و در راستای  توسعه کسب و کار های نوپا، زمینه ایجاد اشتغال برای مردم فراهم گردیده است.

وی درگاه تجارت الکترونیک در پست فارس  و تمرکز بر تولیدات داخلی استان را به عنوان" فروشگاهی به وسعت استان "عنوان نمود و اضافه کرد: در این درگاه تولیدات داخلی استان شامل سوغات و صنایع دستی در هر نقطه استان قابل دسترسی می باشد .

رحمانی معاون استاندار فارس هم در این آیین طی سخنانی پروژه سیماک را از پروژه های اقتصاد مقاومتی درکشور در راستای تحقق دولت الکترونیک بر شمرد و افزود: درهمین ارتباط  و در پیش زمینه اجرای این طرح 95 درصد از اماکن شهری و 88 درصد از اماکن روستایی پلاک کوبی شده است و اطلاعات جمع آوری شده این اماکن در اجرای پروژه سیماک مثمر ثمر خواهد بود.

این مقام مسئول استانی به برگزاری جلسات متعدد و کمیته های تخصصی در دو سال اخیر در این راستا اشاره و یادآور شد : کلیه دستگاه های اجرایی  ذیربط نسبت به انجام تکالیف قانونی خود توجیه و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی جمع آوری 70 درصد اطلاعات مورد نیاز در انجام این  پروژه را گامی مهم در جهت تأمین اطلاعات پایه مورد نیاز برشمرد و برای برگزاری دوره های آموزشی دهیاران خواستار همیاری و همکاری فرمانداری ها و بخشداری های استان شد.

تاجگردون رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این جلسه  علاقمندی مدیران  اقتصادی استان به ارتقاء جایگاه استان  با اجرای پروژه های اقتصادی را  از اقداماتی برشمرد که در استان درحال پیگیری است و در همین راستا به ممتازی این استان درسطح کشور در این زمینه  اشاره کرد.

شکوری  مجری طرح پروژه سیماک هم در این آیین رونمایی به تشریح این طرح پرداخت.

همتی رئیس سازمان صنعت ،معدن  و تجارت استان ، عالیشوندی فرماندار شیراز ، لقمانی مدیرکل دفتر روستایی استانداری  هم در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخته و آمادگی دستگاه تحت مسئولیت را در انجام این پروژه اعلام نمودند.

شایان ذکر است مصاحبه با بخش خبری صدا و سیمای مرکز فارس؛ پاسخ به سؤالات خبرنگاران  خبرگزاری ها و روزنامه های محلی استان، دیدار با موزعین و بازدید از باجه مرکزی پست استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیر عامل به استان فارس بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب