امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24603 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برنامه‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) تشریح شد؛

داستانی: اندیشه حضرت امام (ره) پویا، تاثیرگذار، راهگشا و امیدآفرین بود، هست و خواهد بود/ 6500 ساعت شرح خاطره‌های یاران امام در قالب صدا منتشر شده/ کمساری: هدف اصلی این موسسه بعد از رحلت امام خمینی(ره) فقط نشر کتاب نیست

خبرایران: معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)گفت: اندیشه حضرت امام (ره) پویا، تاثیرگذار، راهگشا و امیدآفرین بود، هست و خواهد بود. براساس آراء امام باید مسائل مبتلا‌به جامعه را حل و فصل کرد. بازخوانی و ترویج آثار و اندیشه امام ضروری است. باور حاکمیت احکام الهی بر همه امور و نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی در اندیشه امام پررنگ است.
داستانی: اندیشه حضرت امام (ره)  پویا، تاثیرگذار، راهگشا و امیدآفرین بود، هست و خواهد بود/ 6500 ساعت شرح خاطره‌های یاران امام در قالب صدا منتشر شده/ کمساری: هدف اصلی این موسسه بعد از رحلت امام خمینی(ره) فقط نشر کتاب نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سالروز تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)» صبح امروز 15 شهریورماه 1396 با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی کمساری» معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ،«علی داستانی» معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و اصحاب رسانه در دفتر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برگزار و دراین نشست خبری«علی داستانی» معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) درخصوص انتشار کتاب خاطرات مرحوم یزدی اظهارداشت: ده‌ها مجموعه مانند کتاب خاطرات مرحوم یزدی با صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است، البته پیش از صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آثار درباره امام خمینی در  موسسه تنظیم و نشر آثار بررسی می‌شود و پس از تایید ما اجازه انتشار پیدا می‌کند.

داستانی تصریح کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام با محتوای راوی در قالب تحلیل و تبیین مواجهه‌ای ندارد. رویه ما این است، که آثار از سوی کارشنا‌س‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام بررسی شود آن‌ها را  با اسناد تطبیق می‌دهیم. تمام ادعا‌ها مطرح شده از سوی مرحوم ابراهیم یزدی در همراهی با امام با اسناد تطبیق داده شد و  طی نامه‌ای پانزده مورد خلاف‌گویی به ناشر اطلاع داده شد.

وی خاطر نشان کرد:یکی از ادعا‌های خلاف درباره وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) بود. ما برای خودمان حق سانسور و ممیزی منفی قائل نیستم. اگر مطالبی خلاف اسناد باشد؛ طبق قانون نمی‌توانیم  به آن کتاب  مجوز دهیم. در صورتی که موارد خلاف اصلاح شود، اجازه انتشار داده می‌شود.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) عنوان داشت: اندیشه حضرت امام (ره)  پویا، تاثیرگذار، راهگشا و امیدآفرین بود، هست و خواهد بود. براساس آراء امام باید مسائل مبتلا‌به جامعه را حل و فصل کرد. بازخوانی  و ترویج آثار و اندیشه امام ضروری است. باور حاکمیت احکام الهی بر همه امور و نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی در اندیشه امام پررنگ  است.

 وی در مورداهداف معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) ادامه داد: شناسایی، جمع‌آوری، حفظ و احیاء آثار حضرت امام(ره) در قالب تالیف، تقریر و محصولات فرهنگی، بررسی، تحقیق و تدوین پژوهش‌های بایسته، فراهم‌سازی فضای تحقیق، مطالعه و ایجاد بستر مناسب برای پژوهشگران و نویسندگان از اهداف موسسه تنظیم  و نشر آثار امام خمین (ره) است.

داستانی افزود: همچنین برقراری ارتباط با مراکز علمی با هدف احیاء و تحقق منویات و اندیشه‌های حضرت امام و پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات درباره اندیشه امام با توجه به رونق فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف معاونت پژوهشی موسسه است.

وی ابرازداشت: به صد‌‌ها پرسش کاربران طرح شده در وب‌سایت موسسه‌،پاسخ داده شده است و براساس این پرسش‌ها نیز مجموعه دو جلدی تدوین و منتشر شده است. برگزاری بیش از چهل  همایش ملی و بین‌المللی همچنین انتشار 10 اثر مکتوب  از همایش‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار شده با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی است.

 داستانی افزود: مجموعه 50 جلدی آثار موضوعی «تبیان» شامل مسائل جامعه‌شناسی، اخلاقی و عرفانی به‌همراه نرم‌افزار تبیان منتشر شده است. مجموعه 22 جلدی صحیفه امام همراه با نرم‌افزار، دوره 22  جلدی اسناد مبارزاتی حضرت امام در آینه اسناد به روایت ساواک، دوره 5 جلدی اسناد مبارزاتی به روایت شهربانی و مجموعه 17 جلدی اسناد یاران امام به روایت ساواک، همچنین مجموعه 50 جلدی موسوعه امام خمینی(ره) در قم منتشر شده است. مجموعه «یادها» شامل خاطرات یاران امام، مبارزین و شخصیت‌ها منتشر و 40 عنوان دیگر ازاین مجموعه در دست تدوین و چاپ است.

وی تاکید کرد: شش هزار و پانصد ساعت شرح خاطره‌های یاران امام در قالب صدا منتشر شده است. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) همه پژوهش‌ها درباره امام بعد تطبیق با منابع و اسناد قابل استناد منتشر می‌کند؛ دو هزار و پانصد  عنوان کتاب و پژوهش درباره امام خمینی از سوی موسسه مجوز دریافت کرده است. سالانه بین هفتاد تا یک‌صد  عنوان کتاب براساس همین روال برای انتشار مجوز دریافت می‌کنند.

 معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره برنامه‌های پیش‌روی این موسسه ادامه داد: تدوین دانش‌نامه حضرت امام خمینی(ره) از سال 1379 آغاز شده است. این دانش‌نامه بیش از هشتصد مدخل دارد تا پایان سال در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد. فاز نخست موزه امام خمینی هم به همراه کتابخانه تخصصی تا پایان سال آغاز به‌کار می‌کند.

وی اضافه کرد: کارگروه پژوهشی با حضور صاحب‌نظران در قالب دفتر رصد با هدف پیش‌گیری از تحریف آراء و اندیشه امام خمینی(ره) تشکیل شده است. هرگونه تولید محتوا با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در ایران و یا خارج از کشور از سوی این کارگروه بررسی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری: هدف اصلی این موسسه بعد از رحلت امام خمینی(ره) فقط نشر کتاب نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی کمساری معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیزدرادامه این نشست خبری ضمن گرامی‌داشت عیدغدیر با اشاره به فعالیت‌های معاونت ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهارداشت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) 17 شهریور سال 1367 با پیشنهاد مرحوم حاج‌احمدآقا، مبنی بر ضرورت تنظیم و حفظ آثار مرتبط با حضرت امام و بعد از تایید امام خمینی تاسیس شد. موسسه در سال‌‌های نخست انتشار دست‌نوشته‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های امام خمینی را در دستور کار قرار داد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) عنوان داشت: هدف اصلی این موسسه بعد از رحلت امام خمینی(ره) فقط نشر کتاب نیست به‌عبارت دیگر جریان نشر، امروز در موسسه به معنای ترویج و احیاء نام حضرت امام خمینی است؛ بنابراین ماموریت موسسه با توجه اقتضائات روز تدوین می‌شود.

 وی ادامه داد: تنها مرجع تخصصی و بالادستی نشر آثار و فرمایش‌های حضرت امام خمینی(ره) با مصوبه مجلس شورای اسلامی موسسه تنظیم و نشر آثار است. معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات در حوزه ترویج اندیشه حضرت امام خمینی(ره) از ظرفیت‌های هنری بهره‌مند است؛ بنابراین با تشکیل شورای هنری و با تاکید بر جریان‌سازی، همایش‌ها و جشنواره‌های متعددی را برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری درپایان گفت: آئین اختتامیه همایش «یاد یادگار» 31 شهریورماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. علاوه بر این شورای هنری معاونت طی دو سال گذشته از بین بیش از سی رمان با موضوع امام‌خمینی و انقلاب اسلامی هفت اثر را برای انتشار انتخاب کرده است. توزیع و تجهیز کتابخانه‌های کشور ازجمله دانشگاه‌ها و مساجد ازآثار با موضوع امام خمینی همچنین حضوردر نمایشگاه‌های بین‌المللی وداخلی کتاب، رسانه‌های دیجیتال، مطبوعات و نمایشگاه‌های استانی از دیگر برنامه‌های سالانه موسسه خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب