امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24514 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جنیدی جعفری در نشست خبری اعلام کرد؛

مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی(ع) ۱۵ شهریورماه برگزارمیشود/ سفارشی از کسی نگرفته ایم / کتاب نهج البلاغه در نقش رسانه ای ارزشمند در زمان خود ایفای نقش می کند/ تمام آثار ارسالی به جشنواره به صورت خودجوش بوده است

خبرایران: دبیر پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان گفت: کتاب نهج البلاغه که مجموعه ای از نامه ها و نصایح امام علی(ع) است در واقع در نقش رسانه ای ارزشمند در زمان خود ایفای نقش می کند.
مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی(ع) ۱۵ شهریورماه برگزارمیشود/ سفارشی از کسی نگرفته ایم / کتاب نهج البلاغه در نقش رسانه ای ارزشمند در زمان خود ایفای نقش می کند/ تمام آثار ارسالی به جشنواره به صورت خودجوش بوده است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان» صبح امروز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه 1396 با حضور«محمود جنیدی جعفری» دبیر پنجمین جشنواره و اصحاب رسانه در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور برگزار و دراین نشست خبری «محمود جنیدی جعفری» دبیر پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان اظهارداشت: پنجمین جشنواره امام علی(ع) پژوهان در عصری قابل ملاحظه است که دنیای معاصر براساس برخی از وقایع نگاهی غیر انسانی به مسلمانان شکل گرفته است.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان تصریح کرد: یکی از اهدافی که مراکز علمی و پژوهشی به عنوان وظیفه خود می دانند، اقدام و تلاش نسبت به تفهیم حقوق انسانی که مبنای زندگی پیامبر و امام علی که در دامن وحی و نبوت بزرگ شده شناسایی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: این مراکز در دنیا و عصری که حقوق انسانی و انسانیت و مسئله اقلیت ها مورد توجه نیست باید هدف خود را در شناسایی حقوق انسانی قرار بدهند. این مرکز هم با توجه به اینکه امام علی قبل از هرکسی در کتاب نهج البلاغه به حقوق انسان ها پرداخته است هدف خود می داند که در این راستا تلاش کند.

جنیدی جعفری عنوان داشت:  کتاب نهج البلاغه که مجموعه ای از نامه ها و نصایح امام علی(ع) است در واقع در نقش رسانه ای ارزشمند در زمان خود ایفای نقش می کند.

وی ابرازداشت: تمام تلاش امام گفتمان سازی سبک زندگی اسلامی اخلاقی است. همانطور که پیامبر می گوید که من مبعوث شده ام که کرامت اخلاقی را در بین شما تبیین کنم، این کتاب هم برگرفته از همین مباحث است. مرکز تحقیقات امام علی(ع) درصدد تبیین این وظایف برآمده و امسال پنجمین جشنواره امام علی (ع)پژوهان را برگزار می کند.

جنیدی جعفری تاکید کرد: پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان در اردیبهشت ماه سال جاری به فراخوان آٍار پرداخت که در نهایت ۲۵۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. از این تعداد اثر ۱۲ اثر از آثار ارسالی در داخل کشور به عنوان اثر برگزیده و ۵ اثر هم از آثار خارجی به عنوان اثرهای برگزیده این دوره توسط هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

وی با بیان شعار این دوره از جشنواره اضافه کرد: جشنواره امسال با توجه به نگاه به انسان و انسانیت با شعار گفتمان امام علی پژوهی، تجریه دیروز، آرمان امروز و نیاز فردا در تبلیغات خودش شروع به کار کرد. در این جشنواره آثاری که مسائل روز  این پنج سال گذشته مانند سبک زندگی، فضا مجازی و… را مورد توجه قرار داده اند مورد توجه قرا گرفتند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهان درپایان گفت: نکته دیگر در زمینه این جشنواره این بود که تمام آثار ارسالی به جشنواره به صورت خودجوش بوده و ما سفارشی از کسی نگرفته ایم و در دوره های قبلی از امام علی پژوهانی مانند صادق آئینه وند، آیت الله ری شهری، آیت الله رشاد و… تقدیر شد. در جشنواره امسال هم از علامه امینی، دکتر سید جعفر شهیدی، مصطفی دلشاد تهرانی، آیت الله دین پرور و مهدی گلشنی به عنوان امام علی پژوه تقدیر خواهد شد.

بنابراین گزارش ؛ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی(ع)پژوهی روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار و در این مراسم حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، آیت‌الله دین‌پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، مهدی گلشنی و مصطفی دلشاد تهرانی به بیان دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

همچنین با حضور ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ترجمه کتاب «تاریخ نجف» اثر سلیمان کامل الجیبوری از کشور عراق رونمایی و تجلیل از برگزیدگان داخلی و خارجی پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی(ع)  ازدیگر برنامه‌های این همایش است.

بنابراین گزارش، مراسم پایانی «پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی(ع)» روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در واقع در بزرگراه کردستان، خیابان ۶۴ غربی برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب