امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24434 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افزایش بیش از ۵۰ درصدی کارایی پایانه‌های فروش

خبرایران: گزارش عملکرد شرکت شاپرک نشان از افزایش بیش از ۵۰ درصدی کارایی پایانه‌های فروش در سال ۹۳ به نسبت ۹۵ دارد.
افزایش بیش از ۵۰ درصدی کارایی پایانه‌های فروش

به گزارش خبرایران، شرکت شاپرک از زمان تأسیس تاکنون با اجرای پروژه‌های مختلف با حرکت به سمت نظارت هوشمند توانسته است علاوه بر ایجاد پایداری و امنیت در سرویس‌های شبکه پرداخت و پیاده‌سازی استانداردهای معتبر همچون PCI در فرآیندهای نظارتی و امنیتی شبکه پرداخت الکترونیک منجر به افزایش کیفیت سرویس‌ها و رضایت عمومی شده است.

همچنین پالایش اطلاعات پذیرندگان و پیاده‌سازی سامانه جامع پذیرندگان منجر به افزایش صحت و قابلیت اطمینان به داده در شبکه پرداخت و بهبود شاخص‌های متعددی در این حوزه شده است وبا بهبود مستندات و روش های ممیزی وانجام ممیزی های دوره ای منجربه پیشرفت کلی شبکه پرداخت در حوزه ممیزی های ده گانه شده است.

بر اساس این گزارش میزان کارایی پایانه‌های فروش در سال ۹۳ از زیر ۱۰ درصد با افزایش بیش از ۵۰ درصدی، در سال ۹۵ به ۶۵ درصد و میزان دسترسی‌پذیری سوئیچ در سال ۹۲ از حدود ۴۰ درصد در سال ۹۵ با رشد چشمگیر به ۹۹.۶۷ درصد رسیده است.

همچنین الزامات مرکز تماس، الزامات مرکز داده، الزامات مانیتورینگ، الزامات فنی سوئیچ، الزامات فرآیندها عملیاتی و الزامات ابزارهای پذیرش در سال ۹۵ به ترتیب به ۹۸.۷۲، ۹۳.۶۷، ۸۸.۹۶، ۹۴.۴۹، ۹۵.۱۷ و ۹۷.۶۱ درصد بوده است.

علاوه بر این میزان تطابق با استانداردهای PCIDSS که در سال ۹۲ در حدود ۱۸ درصد بوده در سال ۹۵ به ۹۵.۷۰ و الزامات رعایت دستورالعمل‌ها در سال ۹۲ از مدار زیر ۱۰ درصد در سال ۹۵ به ۹۱.۴۲ ارتقا یافته است.

 

شرکت شاپرک با ارائه الزامات به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک، ممیزی و نظارت به آن‌ها در جهت افزایش کیفیت خدمات گام برمی‌دارد و روند بهبود شاخص‌ها در این بخش از عملکرد مطلوب در جهت استاندارد شدن خدمات و زیرساخت‌ها حکایت می‌کند.

همچنین با اقدامات انجام‌شده از سوی شاپرک پایش اطلاعات هویتی پذیرندگان در شاپرک در تا پایان خردادماه سال ۹۶ به ۹۳.۹۴ درصد ارتقا یافته همچنین پایش اطلاعات اینترنتی، ارتباطی، صنفی و مکانی نیز به ترتیب به ۹۹.۹۰، ۹۹.۹۰، ۹۴.۷۲ و ۸۸.۷۳ درصد رسیده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب