امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24423 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ارتباط بین کلسترول بالا و خطر ابتلا به سرطان سینه

خبرایران: آیا در مورد ارتباط بین کلسترول بالا و خطر ابتلا به سرطان سینه چیزی شنیده اید؟
ارتباط بین کلسترول بالا و خطر ابتلا به سرطان سینه

محققان پس از تحقیقی ۱۴ ساله و بررسی بیش از میلیون ها نفر ,دریافتند در زنانی که کلسترول بالا دارند احتمال ابتلا به سرطان سینه بیشتر است. دانشمندان بر این باورند استفاده از استاتین ها از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند اما برای تایید آن به تحقیقات بیشتری نیاز می باشد.

محققان دانشگاه آستون در انگلستان ، اخیرا یافته های خود را در انجمن قلب شناسی اروپا در سال ۲۰۱۷ در بارسلونا اسپانیا ارائه داده و در مجله قلب اروپا به چاپ رساندند.

سرطان سینه، سرطانی است که با رشد سلول های غیرطبیعی در بافت سینه شروع می شود. اگر چه ممکن است مردان نیز به این سرطان دچار شوند اما درصد آن در زنان بیشتر است. در سراسر جهان، شایع ترین سرطان بین زنان و پنجمین علت مرگ و میر آن ها، سرطان سینه می باشد.

در سال ۲۰۱۲، حدود ۱.۷ میلیون مورد جدید – حدود یک چهارم موارد جدید سرطان در زنان – در سراسر جهان تشخیص داده شد.

کلسترول بالاکلسترول بالا و بیماری!!!

خون، کلسترول اطراف بدن و داخل لیپو پروتئین ها – قطرات چربی اشباع شده با پروتئین- را حمل می کند. با این حال ، داشتن کلسترول بیش از حد در خون یک فاکتور خطرناک برای شرایط قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی است.

محققان در مطالعه جدید بیان کردند که کلسترول بالای خون می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

دکتر رحل پتلووری ، سرپرست این مطالعه می گوید: قبلا به رابطه بین کلسترول بالا و سرطان سینه پی برده بودیم ، اما برای دستیابی به اسناد قوی تر بیمارانی را به مدت طولانی بررسی کردیم”. در این مطالعه اطلاعاتی درباره بیش از ۱ میلیون بیمار در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ در چندین بیمارستان در شمال غربی انگلستان جمع آوری و بررسی شد.

محققان , شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند , گروه اول زنانی بودند که کلسترول بالایی داشتند و گروه دوم زنانی سالم بودند ,  پس از ۱۴ سال مطالعه و بررسی مشخص شد افرادی که در ابتدا کلسترول بالایی داشتند نسبت به کسانی که مبتلا نبودند بیشتر دچار سرطان سینه شدند.

محققان معتقدند که درمان با استاتین ها یا شیوه زندگی سالم و کنترل کلسترول می تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه مفید باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب