امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24388 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس راه راهورتشریح کرد؛

جزئیات واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دارابی/ 7 دانش آموز دختر، یک راننده و سرپرست دانش‌آموزان کشته شدند

خبرایران: رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره واژگونی اتوبوس حامل 45 دانش آموز در محور داراب - بندر عباس گفت: اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد، واژگون و موجب مرگ 10 تن و مجروحیت 35 نفر دیگر تن شده است.
جزئیات واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دارابی/ 7 دانش آموز دختر، یک راننده و سرپرست دانش‌آموزان کشته شدند

به گزارش خبرایران، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به این که اتوبوس حادثه دیده دارای سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) بوده است گفت: برابر اطلاعات این سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف 86 کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.
وی افزود: همچنین راننده متوفی این حادثه حدود یک ساعت و نیم رانندگی خود را با اتوبوس آغاز کرده بود ولی به نظر می‌رسد پیش از حادثه استراحت لازم را نداشته است.
وی تصریح کرد: برابر اطلاعات سامانه سپهتن راننده و خودرو مذکور پیش از این تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دریافتی اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد و پس از آن به یک طرف واژگون شده است که همین شدت برخورد موجب مرگ 10 تن و مجروحیت 35 تن شده است.

دادستان داراب اسامی کشته شدگان این حادثه را اعلام کرد و گفت: 7 دانش آموز دختر، یک راننده و سرپرست دانش‌آموزان را اعلام کرد. 

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه 3 نفر از مصدومان این حادثه به دلیل وضعیت وخیم توسط اورژانس هوایی به شیراز منتقل شدند آمار فوتی‌های این حادثه را 11 تن اعلام و اظهار داشت:‌ در حادثه واژگونی اتوبوس «ولوو»‌حامل دانش آموزان هرمزگانی 34 نفر مصدوم شده‌اند.

در همین رابطه رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت:‌ حوالی ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس «ولوو» با ٤٥ سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان‌های رودان و میناب که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.

رحمانی گفت: متاسفانه در این حادثه ١٠ تن کشته و ٣٥ تن مجروح شدند که ٢٢ تن از مجروحان سرپایی و ١٣ تن بستری شدند که ٣ تن از مجروحان بستری، قطع عضو شده‌اند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: برابر گزارشات اولیه ماموران پلیس راه استان خستگی و خواب آلودگی راننده علت این حادثه ناگوار بوده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب