امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24282 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استفاده یک بار از مواد مخدر و محرک باعث به خطر افتادن عمر فرد می‌شود

خبرایران: يک متخصص اعصاب و روان کشور تاكيد كرد: اگر آگاهی اقشار جامعه نسبت به اعتياد و عوارض آن افزايش يابد و افراد بدانند كه مواد مخدر چه خطراتي دارد،
استفاده یک بار از مواد مخدر و محرک باعث به خطر افتادن عمر فرد می‌شود

دکتر مصطفی حمدیه در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بي‌شك از راه‌های موثر و نتیجه‌بخش در اين عرصه مي‌باشد، گفت: اینکه آگاهی همه اقشار جامعه نسبت به این اعتياد و عوارض آن بالا برود و افراد جامعه بدانند كه مواد مخدر چه خطراتي دارد و هشدارها را جدی بگیرند قطعا در کاهش و جلوگیری از اعتیاد موثر خواهد بود.
وي در ادامه با اشاره به نتایج یک تحقيق با موضوع مصرف موادمخدر و الکل در بین جوانان گفت: اين تحقيق در ميان 8000 دختر و پسر تهراني در رده سني 15 تا 35 سال تهرانی صورت گرفت و پرسشنامه‌ها نيز در اماكن مختلف همچون ورزشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها دانشجویی كه جمعيت آماري حضور داشتند به صورت تصادفي توزيع شد و آنان به سوالات پاسخ دادند.
اين متخصص اعصاب و روان کشور بيان داشت: نتايج تحقيق بسیار نگران کننده بود مثلا مصرف الکل در بین جوانان و نوجوانان 18 درصد بود و 4 درصد آنان به الکل وابستگی داشتند، همچنین میزان مصرف سیگار، حشیش و مواد محرک مخدر در بين آنان داراي درصد بالايي بود.
حمديه با بیان اینکه متأسفانه افراد فکر می‌کنند با استفاده یک بار از مواد مخدر و محرك مشکلی پیش نمی‌آید، گفت: حتی استفاده یک بار از اين مواد باعث به خطر افتادن عمر فرد می‌شود.
وي با بيان اينكه رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر طي اين سال‌ها باعث شده اطلاع‌رسانی‌ها در اين حوزه بیشتر شود،‌ تاكيد كرد: رسانه‌های جمعی همچون صدا و سیما، مجلات، روزنامه‌ها و فضاهای آموزشی دانشگاه ها هر چه بیشتر نسبت به این قضیه جدی تر شوند نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.
اين متخصص اعصاب و روان کشور تاکید کرد: جوانان ما اکثراً مشکل جرات دارند و توانایی "نه" گفتن را مخصوصاً در گروه همسالان و دوستان خود ندارند و غالبا به خاطر این نگفتن " نه " رفتارهای منفعاله‌اي از خود نشان می‌دهند.
حمديه گفت: اکثر معتادان به خاطر نداشتن اعتماد به نفس و جرات "نه" گفتن به اعتیاد روی آورده‌اند، لذا باید با آموزش توانایی " نه " گفتن را در مخاطره با آسیب‌ها در جوانان تقویت کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب