امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24166 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس خانه معدن ایران ؛

مجوز محیط زیست برای اکتشافات مقدماتی در پهنه معدنی D19 صادر شد

خبرایران: رئیس خانه معدن ایران گفت: مجوز محیط زیست به چادرملو برای اکتشافات مقدماتی در D19/ اولین تفاهم بزرگ معدن و محیط زیست در دولت دوازدهم است .
مجوز محیط زیست برای اکتشافات مقدماتی در پهنه معدنی D19 صادر شد

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران اظهارداشت: در جلسه صبح روز یکشنبه 28 مرداد ماه که در محل سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، شورای تخصصی، رای به انجام اکتشافات مقدماتی در محدودهD19 داد.

محمدرضا بهرامن افزود : با توجه به اتمام ذخایر معدن کنونی چادرملو تا 6 سال آینده و سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته برای ایجاد حلقه ارزش افزوده تا محصولات فولادی، نیاز بود تا محدوده معدن سنگ آهن چادرملو ، یکبار دیگر از نظر اکتشافی مورد بازبینی قرار گیرد و ذخایر سنگ آهن آن شناسایی شود.

او افزود: بر اساس اکتشافات پایه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احتمال وجود ذخایر غنی در محدوده D19 بسیار بالاست از این رو، با توجه به درک متقابلی که میان سازمان محیط زیست و بخش معدن به وجود آمده، مجوز انجام اکتشافات مقدماتی در این منطقه صادر شد تا چادرملو بتواند به میزان دقیق سنگ آهن موجود در این منطقه دست یابد.

بهرامن گفت: این تفاهم نشان می دهد که دولت دوازدهم و بخش معدن به درک مشترکی رسیده اند و سعی دارند با توجه به دغدغه های کلان ملی، مسائل را حل و فصل کرده تا هم معادن فعال شوند و هم اینکه محیط زیست و حیات وحش ما کمترین آسیب را به خود ببیند.

در عین حال مهندس محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست که ایجاد فضای مناسب و بوجود آمدن درک متقابل از ضرورت اجتناب ناپذیر  بهره برداری از ذخایر معدنی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور گفت : ما نیز همواره خود را متعهد و ملزم به رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی می دانیم و امیدواریم بتوانیم در این پهنه معدنی به ذخایر مناسبی دست یابیم .

وی با اشاره به شناسایی اولیه ذخیر100 میلیون تنی این پهنه معدنیاظهار امیدواری کرد با انجام اکتشافات اولیه بتوانیم میزان دقیق ذخایر قطعی این معدن را شناسایی کنیم . مدیر عامل چادر ملو با یاد اوری اینکه بهره برداری از این معدن سنگ آهن بطور مشترک به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران واگذار شده است گفت : همانطور که با آغاز بهره برداری از معدن چادرملو در دل کویر مرکزی و در فاصله 180 کیلومتری یزد،  اقدام به ایجاد بیش از 80 هکتار فضای سبز نمودیم و نه تنها حیات وحش منطقه را برهم نزدیم بلکه امکان امنیت بیشتر فراهم کردیم ، اکنون نیز خود را متعهد به ایجاد محیطی مناسب، منطبق با اکوسیستم  منطقه می دانیم .
گفتنی است پهنه جدید D19  در فاصله 30 کیلومتری معدن کنونی چادرملو واقع شده که با توجه به روبه پایان بودن ذخیره این معدن تا 5 تا 6 سال آینده، بنا بر این  بهره برداری از معدن D19  برای ادامه فعالیت های مجتمع عظیم معدنی چادرملو  بسیار حیاتی است .

 
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب