امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24128 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری انجمن داروسازان ایران اعلام شد؛

دکترضیاء: خدمات داروسازان توسط وزارت بهداشت نادیده گرفته می شود/دکترمژدهی آذر: 2 هزار تومان ارزش خدمات دارویی داروخانه ها تعیین کننده ارزش یک داروسازنیست/ دکترسجادی: مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر هر ماهه حدود 500 میلیارد تومان است

خبرایران: همایش ملی داروسازی از ۱ تا ۳ شهریور ماه سال جاری در سالن همایشهای پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.
دکترضیاء: خدمات داروسازان توسط وزارت بهداشت نادیده گرفته می شود/دکترمژدهی آذر: 2 هزار تومان ارزش خدمات دارویی داروخانه ها تعیین کننده ارزش یک داروسازنیست/ دکترسجادی: مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر هر ماهه حدود 500 میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگارخبرایران،‌نشست خبری «همایش ملی داروسازی» بعد از ظهر امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه 1396 با حضور«دکترمحمدباقر ضیا رئیس» انجمن داروسازان ایران، «دکتر رهبر مژدهی آذر» رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، «دکترسید مهدی سجادی»دبیر انجمن داروسازان ایران و اصحاب رسانه به مناسبت روز داروساز در سالن جلسات انجمن داروسازان ایران برگزار و دراین نشست خبری «دکترمحمدباقر ضیا» رئیس انجمن داروسازان ایران با گلایه از وزارت بهداشت پیرامون نادیده گرفته شدن خدمات داروسازان اظهارداشت: امیدواریم در دولت دوازدهم ارزش خدمات داروسازان در نظام سلامت بیشتر دیده شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: داروسازی در چرخه سلامت یکی از پراهمیت ترین وظایف حیاتی را بر عهده دارد. به طوری که ما شاهد ارائه مشاوره های دارویی به مردم در داروخانه ها هستیم و داروسازان مورد وثوق جامعه هستند،داروسازی در دنیا جزو حرفه های محبوب محسوب می شود.

وی با انتقاد از اینکه ارزش خدمات دارویی در نظام سلامت کشور نادیده گرفته شده است، خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم آقای وزیر در موضوع خدمات داروسازان تجدید نظر کند زیرا امسال هم ارزش خدمات داروسازان نادیده گرفته شده است.

دکتر ضیاء عنوان داشت: امیدواریم نادیده گرفته شدن ارزش خدمت داروسازان عمدی نبوده باشد زیرا در طرح تحول سلامت هم داروساز دیده نشده و این موضوع در برنامه پزشک خانواده هم به نوعی مشاهده می شود.

وی در ارتباط با تغییر رئیس سازمان غذا و دارو و جایگزین این سمت در وزارت بهداشت دولت دوازدهم هم تاکید کرد: اگر قرار باشد رئیس سازمان غذا و دارو تغییر کند بهتر است این فرد برخاسته از سیستم دارویی کشور و آشنا به مسائل و مشکلات داروسازی باشد زیرا در غیر این صورت جایگزین رئیس سازمان غذا و دارو نمی تواند برای داروسازان مثمرثمر باشد.

 

دکترمژدهی آذر:۲ هزار تومان برای تعیین ارزش خدمات دارویی داروخانه ها تعیین کننده ارزش یک داروسازنیست

دکتر رهبر مژدهی آذر، رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: نقش داروساز را در داروخانه ها وزارت بهداشت تعیین می کند و متاسفانه این نقش شامل ارائه خدمات دارویی نیست.

رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، با انتقاد از اینکه برای تعیین ارزش خدمات دارویی در داروخانه ها ۲ هزار تومان تعریف شده ، ابرازداشت: با توجه به اینکه یک داروساز از پشتوانه علمی و دانشگاهی برخوردار است، رقم ۲ هزار تومان به هیچ عنوان نمی تواند به عنوان تعیین کننده ارزش یک داروساز باشد.

وی با اشاره به موضوع تاسیس داروخانه های گیاهی در کشور افزود: داروخانه های گیاهی تا زمانی که  عطاری ها به این روند به کار خود مشغول هستند جواب نخواهد داد.

 

دکترسجادی: صادرات دارو به کشورهای خارجی 30 درصد افزایش داشته است

دکترسیدمهدی سجادی دبیرانجمن داروسازان ایران نیزدراین نشست خبری اظهارداشت: هر ساله به مناسبت گرامیداشت زادروز عالم دانشمند زکریای رازی 5 شهریورماه همایشی تحت عنوان روز داروساز برگزار می‌شود که امسال نیز این همایش از تاریخ 1 تا 3 شهریورماه در محل پژوهشکده نیرو برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: برنامه سه روز بازآموزی برای داروسازان درنظر گرفته شده است که در روز پایانی مراسم از چهره‌های علمی و صنفی این قشر با حضور مسئولان تقدیر خواهد شد و شعار امسال روز ملی داروساز، اقتصاد مقاومتی، اشتغال و مدیریت صنعت دارو نامگذاری شده است.

وی درموردمحورهای اصلی این همایش خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین محورهای این همایش می‌توان به مدیریت کیفیت در حلقه‌های زنجیره‌ای صنعت دارو و چالش‌های اقتصادی صنعت دارو، اخلاق و کسب و کار در حوزه دارو و داروخانه‌ها، مدیریت اقتصادی داروخانه‌ها در شرایط رقابتی و ... اشاره کرد.

سجادی عنوان داشت: باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و برای اینکه ما از این شعار دور نشویم، باید زیرساخت‌های لازم آماده شود که از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به استانداردسازی تجهیزات، قیمت مناسب دارو و دیده شدن واحدهای تحقیق و توسعه و درنهایت، بررسی کیفیت داروهای تولیدی اشاره کرد.

وی درمورد صادرات دارو به کشورهای خارجی اضافه کرد: صادرات دارو 30 درصد افزایش داشته است که لازم است به موضوع صادرات توجه بیشتری داشته باشیم و موضوع کیفیت و بسته‌بندی داروها باید بیشتر مورد توجه همکاران ما در صنعت قرار گیرد.

دبیر انجمن داروسازان ایران درمورد بحث اشتغال داروسازان فارغ‌التحصیل هم ابرازداشت: یکی از موضوعات مهم مورد بحث در این همایش بحث اشتغال داروسازان است. 75 درصد فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در بخش خدماتی و داروخانه‌ها شاغل هستند که باید به اشتغال این افراد در سایر بخش‌ها نیز توجه بیشتری شود.

وی درمورد فعالیت داروسازان در داروخانه‌های بیمارستانی هم یاداورشد: متأسفانه در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد و باید توجه داشت خدمات این افراد در داروخانه‌های بیمارستانی می‌تواند باعث کاهش عوارض دارویی و اثربخشی بیشتر درمان شود و داروسازی اجتماعی نیز یکی دیگر از بحث‌های این همایش است که باید این حوزه دچار تغییرات و تحولات اساسی شود.

سجادی افزود: انجمن داروسازان ایران در این زمینه بسته ارائه خدماتی را به صورت کتابچه در روز ملی داروسازی به همکاران ارائه خواهند کرد و توجه به لگو یا نماد داروخانه‌ها، استانداردسازی فضای داروخانه، نظارت بر نسخه‌ها و تحویل دارو از جمله مواردی هستند که در این بسته به آنها توجه شده است و امیدواریم طی دو سال آینده این اقدامات توسط داروخانه‌ها اجرایی شود.

وی درمورد مشکلات حوزه دارهم ابرازداشت: مهمترین مشکلات این حوزه بحث مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر است، باید توجه کنیم داروخانه‌ها 80 درصد سرمایه خود را دراختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می دهند تا مردم جامعه در تهیه دارو هزینه سنگینی را متقبل نشوند و آخرین دریافتی داروخانه‌ها از بیمه سلامت مربوط به آذرماه سال 95 و آخرین دریافتی از سازمان بیمه تأمین اجتماعی مربوط به بهمن ماه سال 95 است.

دبیر انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ها، زنجیره تأمین دارو توسط داروخانه‌ها را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد، به همین دلیل در استان‌های مختلف انجمن داروسازان با صدور اطلاعیه‌ای به مردم اطلاع دادند که در صورت عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها، ارائه خدمات و پذیرش نسخه توسط داروخانه‌ها متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر هر ماهه حدود 500 میلیارد تومان است که برای هشت ماه گذشته، سازمان‌های بیمه‌گر حدود 4 هزار میلیارد تومان بدهکار به داروخانه‌ها هستند.

سجادی در پایان گفت: ما با شعار توسعه طب سنتی که در تاریخ کشور ما قدمت طولانی دارد مخالف نیستیم، اما با فعالیت داروخانه‌های گیاهی به صورت مجزا مخالفیم، به دلیل اینکه داروخانه‌ها از سراسر دنیا یک تعریف خاص دارند. در سطح شهر شاهد فعالیت عطاری‌ها هستیم که برای فروش داروهای خود تبلیغات گمراه‌کننده‌ای ارائه می‌دهند که لازم است بر فعالیت این مکان‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد.

بنابراین گزارش، همایش ملی داروسازی از ۱ تا ۳ شهریور ماه سال جاری در سالن همایشهای پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب