امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23798 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس جمهور پس از مراسم تحلیف و در جمع خبرنگاران:

تولید و اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه دولت است/امیدوارم در پایان دولت دوازدهم شاهد پایان فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم

خبرایران: رییس جمهور عصر شنبه پس از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری مشترک با آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید از ملت ایران به خاطر حضورشان در انتخابات 29 اردیبهشت تشکر کنیم.
تولید و اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه دولت است/امیدوارم در پایان دولت دوازدهم شاهد پایان فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به خاطر تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم و حمایت های ایشان از دولت یازدهم در 4 سال گذشته ، گفت: آراء مردم، راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کرد و امروز خوشحالم که به عرض ملت بزرگ‌مان برسانم که ما توانستیم در طول 4 سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایی که در آغاز دوره یازدهم به مردم داده بودیم، در زمینه های گوناگون از جمله روابط و سیاست خارجی، خارج کردن کشور از تحریم و قطعنامه‌های شورای امنیت، جامه عمل بپوشانیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: پیش از دولت یازدهم ما در تحریم شورای امنیت و سازمان ملل بودیم، اما امروز تحریم شورای امنیتی نداریم، گر چه تحریم‌هایی وجود دارد و باید با آن مقابله کنیم.

رییس جمهور افزود: امروز ارتباط ما با کشورهای جهان، در سطح مطلوبتر و بهتری قرار دارد و زمینه برای رشد و فعالیت اقتصادی مردم آماده‌تر شده و شاهد یک ثبات اقتصادی در کشور بودیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد:  در طول 4 سال گذشته در زمینه مسایل اجتماعی، شاهد بیمه همگانی، کاهش مخارج درمانی بیماران و همچنین خودکفایی‌هایی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، نفت و گاز بوده ایم.

 رییس جمهور با بیان اینکه امروز دیگر ایران وارد کننده گازوییل، بنزین و گندم نیست، ادامه داد: در زمینه حمل و نقل و ایجاد راههای ارتباطی در استان های کشور و حتی به کشورهای مجاور، امروز شرایط بهتری داریم و امیدواریم در دولت دوازدهم هم بتوانیم وعده‌هایی که به مردم دادیم مخصوصاً در زمینه معیشت و رشد اقتصادی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

دکتر روحانی تولید و اشتغال جوانان را مهم ترین دغدغه دولت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم در پایان 4 سال دولت دوازدهم شاهد پایان یافتن فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم و سند حقوق شهروندی را به اجرا برسانیم تا مردم حقوقی که در قانون اساسی و در قوانین موضوعه کشور برای آنها مقرر شده را بیشتر احساس کرده و حس کنند که شرایط بهتری در زندگی خواهند داشت و شاهد انسجام و وحدت بیشتری در جامعه بوده و نیز شاهد اجرای عدالت بین گروه‌های سیاسی و اقوام مختلف ایرانی در سراسر کشور باشیم و مردم همواره بانشاط‌تر و امیدوارتر نسبت به آینده باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز منطقه دچار بی‌ثباتی و ناامنی است، تاکید کرد: تلاش دولت دوازدهم در کنار سایر کشورها برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز شاهد ضربه‌های کاری علیه تروریست‌ها و کاهش  بی‌ثباتی‌ها در منطقه هستیم، اظهار امیدواری کرد تا در 4 سال آینده شاهد ثبات بیشتر و روابط مستحکم‌تر با همسایگان‌مان و پایان یافتن برخی اختلافات و جنگ‌ها در منطقه باشیم و بتوانیم روابط مان را با همه کشورهای دوست‌ خود در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک‌ توسعه دهیم و در نهایت مردم بتوانند با نشاط، معنویت، وحدت و برادری بیشتر در مسیر سربلندی کشور عزیزشان ایران گام بردارند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب