امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2377 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثرخبرداد؛

بسیاری از محدودیت های فعالیت رفع شد / مجوز شبکه شتاب بانکی را نیز دریافت کردیم/ منابع این موسسه به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است

خبرایران: «عیسی رضایی» مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثرگفت: با توجه به اینکه مجوز شتاب را نیز دریافت کردیم، امیدواریم تا پایان سال به شبکه شتاب بانکی نیز متصل شویم
بسیاری از محدودیت های فعالیت رفع شد / مجوز شبکه شتاب بانکی را نیز دریافت کردیم/ منابع این موسسه به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرایران، شست خبری موسسه مالی و اعتباری کوثر صبح امروزبا حضور«عیسی رضایی» مدیرعامل  موسسه مالی و اعتباری کوثر و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این موسسه برگزار شد.

دراین نشست خبری«عیسی رضایی» مدیرعامل  موسسه مالی و اعتباری کوثراظهارداشت: موسسه کوثر ۱۴ هزار میلیارد ریال سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار داده و این موسسه افزایش سرمایه خود را به ثبت رسانده و روز ۱۴ بهمن ماه امسال نیز رئیس کل بانک مرکزی، پیوستن این موسسه را به شبکه بانکی تایید کرد و بر همین اساس، بسیاری از محدودیت های فعالیت برای موسسه کوثر رفع شد به نحوی که اشخاص حقیقی که در این موسسه حساب دارند از این پس سودشان از مالیات معاف می شود.

وی همچنین از دریافت مجوز ساتنا و پایا خبر داد و تصریح کرد: بزودی این سامانه ها در موسسه عملیاتی شده و با توجه به اینکه مجوز شتاب را نیز دریافت کردیم، امیدواریم تا پایان سال به شبکه شتاب بانکی نیز متصل شویم و قرار است این موسسه از هفدهم اسفندماه سال جاری نخستین اوراق مشارکت را با نرخ 5/23 درصد مربوط به شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) و برخی از شرکت های نفتی عرضه کند.

رضایی با بیان اینکه تعداد شعب این موسسه ۳۵۰ شعبه است و در این زمینه به نقطه ایده ال و مطلوب رسیده ایم عنوان داشت: منابع این موسسه به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده و همچنین شرایط صدور ضمانت نامه نیز در موسسه فراهم شده و می توانیم از این پس به عنوان ضامن انتشار اوراق سپرده نیز وارد شویم.

وی افزود: برخی نامه نگاری ها برای انجام فعالیت های ارزی صورت گرفته و احتمالا از سال آینده موسسه کوثر امکان انجام فعالیت ارزی را نیز خواهد یافت. علاوه بر این، به دنبال گسترش فعالیت ها و ارائه محصولات جدید نیز هستیم که ایجاد نمایندگی بیمه یکی از این موارد است و ایجاد شعب کارگزاری و باجه های لیزینگ نیز از دیگر اقدامات در دست انجام موسسه است و راه اندازی صندوق های تامین مالی با درآمد ثابت نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر تصریح کرد: در حالي كه بسياري از موسسات با سابقه موفق به عبور از خوان هاي سنگين بانك مركزي جهت دريافت مجوز نهايي نشدند ، كوثر توانست مجوز رسمي فعاليت خود را پس از دو سال و اندي فعاليت از بانك مركزي دريافت كند و زمان ثبت افزايش سرمايه سه هزار ميليارد ريالي موسسه اعتباري كوثررا 12 بهمن ماه و زمان دريافت امضاي رييس كل بانك مركزي را پاي مجوز اين موسسه 14 بهمن ماه سال جاري عنوان كرد و ادامه داد: اين مجوز بار سنگيني را از دوش ما برداشت و موسسه به صورت رسمي به شبكه بانكي كشور پيوست.

 وی در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سهم اين موسسه از كل منابع سيستم بانكي كشور به ميزان  1.3 درصد بالغ مي گردد و هم اكنون موسسه از لحاظ جذب منابع از 7 بانک خصوصي عبور كرده و در ميان موسسات اعتباري نيز پس از دو موسسه با سابقه بيش از 20 سال در رتبه سوم قرار دارد و سود هر سهم موسسه در سال گذشته 19 تومان بود و براي سال جاري هم 22 تومان پيش بيني شده بود ولي ممكن است اين رقم با توجه به افزايش سرمايه به سه هزار ميليارد ريال، دچار تعديل گردد.

رضايي همچنين پيش بيني سود هر سهم موسسه اعتباري كوثر را براي سال 93  مبلغ 26 تا 27 تومان اعلام و تصريح نمود: اين موسسه به زودي از بازار توافقي سهام به بازار پايه فرابورس وارد خواهد شد.

وي همچنين به اعلام نرخ هاي ترجيحي سود سپرده ها در موسسه كوثر اشاره كرد و افزود: سپرده 6  ماهه اي تحت عنوان "كليد طلايي" طراحي شده است كه 24 درصد به صورت روزشمار به سپرده ها سود اعطا مي كند. زمان ماندگاري اين سپرده حداقل يك ماه است و پس از آن سود 24 درصد به سپرده تعلق مي گيرد ضمن اين كه كف و سقفي هم براي ميزان سپرده تعيين نشده است و اميد وارم تا نرخ تورم در كشور كاهش يابد تا چسبندگي به نرخ هاي بالاي سود برطرف گردد .

رضايي درباره تعداد شعب موسسه كوثر با ذكر اين نكته كه 350 شعبه براي موسسه كوثر تعداد ايده آل و مطلوبي است و در جاهايي كه هم كه نياز به شعبه داشته باشيم اولويت ما در جابه جايي شعب است تا تاسيس شعب جديد افزود:  با بانك مركزي روي تعداد 350 شعبه توافق كتبي داشته ايم ضمن اين كه هم اكنون بانك مركزي الزامات كاهش تعداد شعب بانك ها و موسسات اعتباري را اصلاح كرده است كه بر اساس آن بانك ها و موسسات مي توانند با ارائه طرح هاي توجيهي نسبت به حفظ و حتي افزايش تعداد شعب خود اقدام كنند.

وي در ادامه از ارائه سه تا چهار محصول جديد در شعب موسسه كوثر در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: ايجاد نمايندگي هاي بيمه كوثر در شعب منتخب، ايجاد باجه ها و ايستگاه هاي كارگزاري در شعب و استفاده از باجه هاي ليزينگ در برخي از شعب در برنامه آتي موسسه قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب