امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2371 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان جنگل ها مطرح کرد؛

باید زوایای مختلف منابع طبیعی را به افکار عمومی بشناسانیم/ ثروت، کارآفرینی و استقلال در تولید محصولات استراتژیک مورد توجه قرار گیرد

خبرایران: خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگ سازی اشاره و تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تا زوایای مختلف منابع طبیعی را به افکار عمومی بشناسانیم و در این کار اول باید از خودمان شروع کنیم.
باید زوایای مختلف منابع طبیعی را به افکار عمومی بشناسانیم/ ثروت، کارآفرینی و استقلال در تولید محصولات استراتژیک مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرایران به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز سه شنبه در نشستی صمیمانه با کارکنان منابع طبیعی دیدار و گفت و گو کرد.

وی پیشاپیش فرا رسیدن هفته منابع طبیعی را به همکاران تبریک گفت و شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم را پرمعنا ترین جمله ذکر کرد و افزود: البته زمانی این مفهوم ملموس تر می شود که از حالت شعار در آمده و به مرحله عمل برسد.

آقای جلالی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری برای ابلاغ این سیاست چند نکته را اشاره داشتند که از آن جمله می توان گفت که برای رسیدن به اقتصادی توانمند و پایدار، نیازمند اقتصادی هستیم که مبتنی بر علم و پویایی باشد و همه این ها می تواند در منابع طبیعی ساری و جاری شود.

وی گفت: برای تحقق این سیاست باید تلاش کنیم تولید ثروت، کارآفرینی، امنیت غذایی و استقلال بیشتر در تولید محصولات استراتژیک را مورد توجه قرار دهیم.  

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگ سازی اشاره و تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تا زوایای مختلف منابع طبیعی را به افکار عمومی بشناسانیم و در این کار اول باید از خودمان شروع کنیم.

وی تولید مقالات، گزارشات و یادداشت ها از سوی کارشناسان را منشاء تحول در سازمان خواند و اظهار داشت: در ستاد سازمان حدود 50 نفر در تولید اطلاعات پیشتاز شدند که جای تقدیر دارد.

مهندس جلالی مشارکت مردم در طرح های منابع طبیعی را از اولویت های مهم سازمان برشمرد و خاطر نشان ساخت: توافق نامه ای بین وزارتخانه های کشور و جهادکشاورزی منعقد شده که طی آن 26هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری ها بر اساس تفاهم نامه در کنار منابع طبیعی خواهند بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در باره اهمیت نیروی انسانی سازمان نیز گفت: نیروی انسانی سرمایه هر مجموعه  به حساب می آید و در قبال کارهای ارزشمندی که انجام می دهد باید به لحاظ مادی و معنوی مورد توجه قرار گیرد.  

مهندس جلالی همچنین به 12شهید و 450 مصدوم منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی کاری بسیار پرخطر است و بزرگترین دغدغه ما تامین حقوق و معیشت کارکنان منابع طبیعی است که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

در این مراسم خلیل عابدینی، مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان جنگل ها گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی برقراری ارتباطات درون سازمانی است و در راستای این هدف نخستین نشست رییس سازمان با همکاران را تشکیل دادیم و وظیفه خود می دانیم به طور مستمر این گونه نشست ها را با معاونین سازمان هم داشته باشیم تا کارمندان بتوانند مشکلات و سوالاتی که دارند مطرح کنند.

در ادامه این نشست  آقای رضوی نماینده صنفی کارکنان پشت تریبون قرار گرفت و مشکلات و دغدغه های کاری و معیشتی همکاران منابع طبیعی را برای مهندس جلالی و معاونین ایشان قرائت کرد.

کارکنان سازمان جنگل ها در ادامه سوالات بسیار زیادی را مطرح کردند که چنانچه از قبل هم  پیش بینی می شد بیشتر درخواست های کارکنان از جنس  صنفی،اقتصادی بود و بخش دیگری هم مربوط به مسایل فنی و جابجایی و انتخاب برخی مدیران.

بر اساس این گزارش، مهندس کیاکجوری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز برحسب وظیفه به بخش اعظمی از سوالات که به حوزه ایشان بر می گشت و مربوط به حق و حقوق و معیشت همکاران بود پاسخ  گفت و افزود: علیرغم محدودیت هایی که در زمینه تامین اعتبارات وجود دارد اما تلاشمان این است آنچه را که حق کارکنان منابع طبیعی است و تاکنون پرداخت نشده و یا با سازمان های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تفاوت دارد یکسان سازی کنیم.      

 

 

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب