امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23586 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین حسین زاده خبرداد؛

ایجاد 500 شغل پایدار در بخش گلباف کرمان توسط بانک قرض الحسنه رسالت

خبرایران: مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از ایجاد 500 شغل پایدار در بخش گلباف کرمان طی یکسال آینده خبر داد .
ایجاد 500 شغل پایدار در بخش گلباف کرمان توسط بانک قرض الحسنه رسالت

محمدحسین حسین زاده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور و استاندار کرمان در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، افزود: بانک قرض الحسنه رسالت طی توافقنامه ای در مردادماه سال گذشته به عنوان یکی از بیست و یک معین اقتصاد مقاومتی کار خود را در بخش گلباف آغاز کرده است.
وی با تاکید براینکه بانک قرض الحسنه رسالت پذیرش مسئولیت توسعه این منطقه را در جهت حرکت ابتکاری استاندارکرمان برداشته است، یادآورشد: این حرکت های ابتکاری که در استان کرمان آغاز شده، نمونه ای است که مسئولین نظام در رده های ارشد می توانند آن را در سطح کشور دنبال کنند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به موقعیت جغرافیایی بخش گلباف، خاطرنشان کرد: طی آمارگیری سال 1355 جمعیت بخش گلباف 12 هزار و پانصد نفر اعلام شده بود که در سرشماری سال 1390 پس از 3 برابر شدن جمعیت کشور، به هشت هزار و پانصد نفر رسیده است.
وی با اشاره به حجم بالای مشارکت روستاییان گفت: علیرغم بازسازی منازل و اجرای طرح های اقتصادی، نصف منازل بخش گلباف خالی از سکنه است که در این راستا با مزیت های نسبی که در منطقه وجود دارد، اقدامات خرد و خانگی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت در بخش گلباف در حال اجراست.
حسین زاده با تبیین طرح توسعه ای در منطقه گلباف، افزود: با ایجاد یک لایحه راهبردی اقتصاد مقاومتی در بخش گلباف، "خانه توسعه" با حضور مردم در این منطقه فعال و در قالب آن چندین کانون کار و زندگی تخصصی شکل گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت کانون کار و زندگی نان و شیرینی در بخش گلباف، یادآورشد: در حال حاضر تولید شیرینی سنتی کرمان (کماچ سهن) در چندین خانه تحت پوشش کانون کار و زندگی با شکل، محتوا و برند یکسان و استاندارد در حال انجام است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت تصریح کرد: محصول شیرینی (کماچ سهن) پس از تولید علاوه براینکه در سطح استان کرمان به فروش می رسد بلکه در تهران نیز توزیع می شود و این در حالیست که وضعیت تولید و بسته بندی این محصول به تدریج در حال بهبود است.
وی در ادامه بااشاره به فعالیت کانون کار و زندگی تخصصی پوشاک و مصنوعات چرمی، به تشکیل 35 هسته در این راستا اشاره کرد و گفت: تولیدات بخش گلباف در بخش های مختلفی همچون پوشاک، مصنوعات چرمی و ... از فعالیت های عادی و سنتی به سمت فعالیت های دانش بنیان در حرکت هستند.
حسین زاده به فعالیت شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت طی طرح مشارکتی با پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: در یکسال آینده، تعداد 100 نفر شغل را به 500 شغل می رسانیم و با این اقدام تحول بزرگی در بخش گلباف ایجاد خواهد شد.

 

 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب