امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23544 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدعلی آبام درنشست بری اعلام کرد؛

المپیادجهانی کامپیوتر2017 از روز 7 مردادماه در تهران آغاز می شود/ ایران 3 نماینده در سه کمیته بین‌المللی، علمی و فنی المپیادهای جهانی دارد

خبرایران: رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر2017 گفت: المپیادجهانی کامپیوتر2017 از روز شنبه 7 مردادماه 1396 در تهران آغاز می شود .
المپیادجهانی کامپیوتر2017 از روز 7 مردادماه در تهران آغاز می شود/ ایران 3 نماینده در سه کمیته بین‌المللی، علمی و فنی المپیادهای جهانی دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«المپیادجهانی کامپیوتر۲۰۱۷»صبح امروز4 مردادماه1396با حضور«محمدعلی آبام»رئیس کمیته المپیادجهانی کامپیوتر2017،«حمید ضرابی‌زاده» رئیس کمیته فنی مسابقات جهانی کامپیوتر 2017،«علی شریفی» رئیس کمیته علمی مسابقات، «حمید ضرابی‌زاده» رئیس کمیته فنی مسابقات جهانی کامپیوتر 2017، «سعید علیایی» رئیس کمیته راهنمایان المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 و اصحاب رسانه در هتل پارسیان تهران برگزار ودراین نشست خبری «محمدعلی آبام»رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر2017 اظهارداشت: المپیادجهانی کامپیوتر2017 از روز شنبه 7 مردادماه 1396 در تهران آغاز می شود و در المپیادهای جهانی سه کمیته بین‌المللی، علمی و فنی فعالیت می‌کنند. اعضای کمیته‌ها از کشورهای مختلف هستند.

رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر2017 تصریح کرد: یعنی تصمیم گیرنده‌های اصلی این 3 کمیته اعضای جهانی هستند و از سال 2017 به بعد ایران سه نماینده در این کمیته‌ها داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اعضای کمیته جهانی بهمن امسال از تهران بازدید کرده است و از روند آماده‌سازی برگزاری مسابقات راضی بودند و برای طراحی سوالات از وجود افراد مدال آور در تیم‌های قبلی ایران بهره بردیم. به عنوان نمونه  آقای محمد مهدیان از مدال آوران تیم المپیاد جهانی ایران در سال 72 عضو کمیته علمی مسابقات جهانی کامپیوتر 2017  هستند که ایشان در آمریکا و در شرکت گوگل مستقر هستند و درخواسته ما را پذیرفته و همکاری جدی با کمیته علمی دارند.

آبام تاکید کرد: خانم مهابادی تنها دختر ایرانی صاحب مدال طلای المپیاد جهانی که هم اکنون در دانشگاه MIT حضور دارند با کمیته علمی مسابقات همکاری دارند.

 

شریفی: امتحانات مربوط به المپیاد کامپیوتر در 2 نوبت برگزار می‌شود

«علی شریفی» رئیس کمیته علمی مسابقات نیز در ادامه این نشست خبری در خصوص طراحی سوالات اظهارداشت: افراد مختلف در سراسر جهان که صاحب مدال درالمپیاد جهانی شده‌اند سوالات پیشنهادی خود را مطرح می‌کنند و لیستی شامل 15 تا 25سوال داشتیم.

رئیس کمیته علمی مسابقات ابرازداشت: کمیته علمی مسابقات که شامل 15 نفر از مدال اوران تیم ایران در دوره‌های قبل هستند این سوالات را بررسی کردند و از میان آنها 9 مسئله را انتخاب کردند.

وی عنوان داشت: امتحانات مربوط به المپیاد کامپیوتر در 2 نوبت برگزار می‌شود که در هر نوبت سه مسئله و 5 ساعت فرصت برای پاسخ به آن وجود دارد و سه مسئله به عنوان ذخیره انتخاب شده است.

شریفی درمورد سرنوشت دانش‌آموزانی که در المپیاد جهانی کامپیوتر صاحب مدال می‌شوند، هم تاکید کرد: از تیم 4 نفره ایران در المپیاد جهانی سال 2000 سه نفر داخل کشور هستند که در بهترین دانشگاه جهان تحصیل کرده و به ایران بازگشتند.

وی ادامه داد: برای نمونه آقای امید اعتصام هم اکنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی هستند که پس از تحصیل در دانشگاه MIT به ایران باز گشتند.

 

ضرابی‌زاده:طراحی سوالات درمسابقات جهانی کامپیوتربه صورت اتوماتیک است

«حمید ضرابی‌زاده» رئیس کمیته فنی مسابقات جهانی کامپیوتر 2017 در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: امسال در مقایسه با سالهای گذشته بهترین شرایط را به لحاظ فنی برای برگزاری مسابقات داریم و 3 سامانه در این رابطه طراحی شده است.

رئیس کمیته فنی مسابقات جهانی کامپیوتر 2017 افزود: طراحی سوالات به صورت اتوماتیک است و سوالاتی که در اختیار کشورهای مختلف قرار می‌گیرد شب قبل از آزمون ترجمه می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه پایش شبکه و کامپیوترها طراحی شده که 320 کامپیوتر و 10 کامپیوتر داور را به صورت آنلاین رصد می‌کند.

ضرابی زاده در خصوص رتبه ایران در مسابقات سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در سال 2012 رتبه هشت 2013 رتبه 6‌، 2014 و 2015 رتبه 6 و در 2016 رتبه سوم را در بین 80 کشور دنیا کسب کردیم.

علیایی: 105 نفر وظیفه راهنمایی درمسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 دارند

«سعید علیایی» رئیس کمیته راهنمایان المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 هم در ادامه نشست این خبری اظهارداشت:این کمیته در مهرسال گذشته فعال شد. قرار دادن راهنما برای تیم‌های خارجی جزو وظایف ماستِ این موضوع می‌تواند خاطرات خوبی را در ذهن افرادی که جزو با هوش ترین افراد جامعه خود هستند رقم بزند.

علیایی افزود: برای کمیته راهنما به 65 دانشگاه هدف در کشور فراخوان زده‌ایم. همچنین در نمابشگاه الکامپ به صورت برجسته این موضوع اطلاع رسانی شد که پس از آن راه‌اندازی وب سایت و ثبت نام از متقاضیان صورت گرفت.

رئیس کمیته راهنمایان المپیاد جهانی کامپیوترتصریح کرد: پس از اعلام نتایج اولیه که شامل 280 نفر است و انجام مصاحبه 140 نفر انتخاب شدند که از 19 تا 21 اردیبهشت در دوره آموزشی شرکت کردند و 85 راهنما برای 85 تیم انتخاب شده‌اند و همچنین 9 راهنمای ارشد و 11 اداره کننده داریم که در مجموع 105 نفر وظیفه راهنمایی را دارند.

بنابراین گزارش، افتتاحیه‌ بیست‌ و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر روز ۷ مردادماه ۱۳۹۶ به میزبانی ایران و با حضور ۸۴ کشور برگزارمی شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب