امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23420 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

زنگنه در آیین گشایش همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت اعلام کرد؛؛

وزارت نفت با دانشگاه‌ها تعامل بسیار خوبی دارد/ مستقیم نمی توانیم درگیر همه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی شویم/ باید روابط خوب و عمیقی با مردم مناطق عملیاتی برقرارکنیم/ قرارنیست وزارت نفت جای همه بنشیند

خبرایران: وزیر نفت گفت: وزارت نفت نمی تواند به طور مستقیم درگیر همه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی مانند انتقال برق به مناطق و راهسازی بپردازد.
وزارت نفت با دانشگاه‌ها تعامل بسیار خوبی دارد/ مستقیم نمی توانیم درگیر همه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی شویم/ باید روابط خوب و عمیقی با مردم مناطق عملیاتی برقرارکنیم/ قرارنیست وزارت نفت جای همه بنشیند

به گزارش خبرایران، مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان بعدازظهر روز سه شنبه  ۲۷ تیرماه 1396 در آیین گشایش سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با اشاره به رشد چشمگیر مفهوم مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت طی 4 سال گذشته اظهارداشت: وزارت نفت با دانشگاه‌ها تعامل بسیار خوبی دارد و این فرصت را باید مغتنم شمرد و با ارتباط با یکدیگر، امور را به درستی انجام داد و به همکارانم در صنعت نفت توصیه می‌کنم که با دانشگاه‌ها پیوند قوی برقرار کنند.

مهندس زنگنه تصریح کرد: وزارت نفت نمی تواند به طور مستقیم درگیر همه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی مانند انتقال برق به مناطق و راهسازی بپردازد و یا حتی امور مربوط به شهرداری را در مناطق عملیاتی انجام دهد و ما به آنها در انجام این امور کمک می‌کنیم و هر سازمانی وظیفه خود را انجام می‌دهد و قرار نیست وزارت نفت جای همه بنشیند اما نتیجه آن برای مردم است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید تلاش کنیم که مردم به این روحیه برسند که هرچه طرح بیشتری در منطقه آنها اجرا شود، آثار مثبت بالاتری نیز برای زندگی خودشان و فرزندانشان خواهد داشت و هزینه‌های مطالعاتی انجام مسئولیت اجتماعی را نباید دست کم گرفت، برای انجام طرح‌ها باید به‌طور حتم از مشاور و ناظر استفاده کرد.

زنگنه با قدردانی از دست اندرکاران اجرای مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت گفت: ما باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشیم و این امری واجب و لازم مدیریتی است و در زمینه مسئولیت اجتماعی تجربه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد و ما در کنار استفاده از تجربه‌های دیگران می‌توانیم بر این تجربیات و تفکرات نیز بیفزاییم و روابط خوب و عمیقی را با مردم مناطق عملیاتی برقرار کنیم.

 

جوادی: بحث فعالیت اجتماعی درصنعت نفت برای مردم فواید فراوانی به دنبال خواهد داشت

رکن الدین جوادی معاون نظارت در منابع هیدروکربوری وزیر نفت نیز در ادامه طی سخنانی بر تلاش مجموعه صنعت نفت برای بهبود شرایط زندگی مردم در مناطق نفتی تاکید کرد و گفت: هدف گذاری ما این است که آنچه که طی یک قرن گذشته در صنعت نفت جاری بوده سازمان یافته، فرهنگ تعامل با ذی نفعان نهادینه شده و مسوولیت اجتماعی در نفت به عنوان بخشی از وظایف سازمانی مطرح شود.

رکن الدین جوادی عنوان داشت: امروز وقتی بحث فعالیت اجتماعی مطرح می شود زوایای متعددی از این فعالیت تعریف می شود چرا که اولین بعد منافع فعالیت اجتماعی که از قبل فعالیت نفتی انجام می شود صاحبان اصلی این فعالیت را منتفع خواهد کرد و همچنین برای مردم فواید فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی ابرازداشت: ما به عنوان صنعتی بزرگ زمانی که فعالیت توسعه ای را در منطقه ای آغاز می کنیم برای اینکه بتوانیم صنعت را مناسب توسعه دهیم و کشور و مردم نیز از آن بهره ببرند باید به نحوی فعالیت داشته باشیم که فضای پیرامون پذیرای ما باشد و شرایط زندگی را برای مردم آن منطقه نیز بهبود دهیم.

 

طالبیان: دولت تدبیر وامید در 4 سال  گذشته صنعت نفت در مسیر توسعه اجتماعی گام‌های موثری برداشته است

سید امیر طالبیان دبیر سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: می‌توانیم ادعا کنیم که در 4 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، صنعت نفت توانسته است، در مسیر توسعه اجتماعی، همپای توسعه صنعتی گام‌های موثری بردارد.

طالبیان تاکید کرد: درست است که در اساسنامه شرکت ملی نفت ایران موظف شدیم در حوزه‌های جغرافیایی خود نسبت به ایفای مسئولیت اجتماعی در قالب توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مستقیما یا از طریق شرکت‌های طرف قرارداد در چارچوب بودجه سنواتی شرکت اقدام کنیم، اما آنچه در مجموع ارائه شده به مراتب حتی از این تکالیف قانونی فراتر رفته و به حق برگ زرین دیگری بر کارنامه صنعت نفت ایران خلق کرد.

وی یاداورشد: همکاران ما افزون بر فعالیت‌های تولیدی برابر سیاست اعلامی وزارت نفت از ارائه خدمات به روستاها و مناطق دور افتاده حتی پیرامون خطوط لوله نیز غفلت نکرده‌اند و از ظرفیت‌های خود برای آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی علاقه‌مند در حرفه‌های مهارتی و فنی استفاده کرده‌اند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب