امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23409 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی؛

عملیات احداث نیروگاه ١٠ مگاواتی انرژی خورشیدی اردکان آغاز شد

خبرایران:عملیات احداث نیروگاه انرژی خورشیدی اردکان یزد با اعتباری بالغ بر ٥٢ میلیارد تومان و با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) آغاز شد.
عملیات احداث نیروگاه ١٠ مگاواتی انرژی خورشیدی اردکان آغاز شد

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترعلی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دکترسیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان اردکان، صبح امروز کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اردکان را به زمین زد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و فاینانس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این پروژه قرار است ظرف مدت هشت ماه آماده بهره برداری شود و انرژی تولید شده توسط آن در شهرستان اردکان مورد استفاده قرار گیرد.

در این پروژه در مرحله ساخت برای ۱۵۰ نفر و در مرحله بهره برداری برای ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این نیروگاه گفت: به منظور حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، ایجاد انرژی پاک و ایجاد شغل، زنجیره تولید انرژی های پاک در کشور تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حال سرمایه گذاری در سطح کشور است و یکی از اولین پروژه هایی که در کشور کلنگ زنی شد، مربوط به شهرستان اردکان است.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف تولید انرژی پاک، کمک به کاهش آلودگی هوا، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

ربیعی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه تامین اجتماعی ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است و از فاینانس نیز برای تکمیل این پروژه استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: فاینانس با آغاز اجرای پروژه به نیروگاه ۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی اردکان اختصاص خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پروژه های این چنینی باید هرچه سریعتر آماده بهره برداری شوند، افزود: پروژه نیروگاه فتو ولتاییک اردکان ظرف مدت هشت ماه آماده بهره برداری خواهد بود و در حین ساخت برای ۱۵۰ نفر و بعد از ساخت برای ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برای احداث این پروژه ١٠ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است که ٨٠ درصد آن به صورت فاینانس و ٢٠ درصد نیز به صورت نقدی تأمین می شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه انرژی خورشیدی اردکان توسط هلدینگ انرژی شستا احداث می شود، گفت: امیدواریم با احداث این پروژه شاهد رفع مشکلات مربوط به کمبود برق در شهرستان اردکان باشیم. 

دکتر ربیعی، دکتر نوربخش و سایر همراهان در سفر خود به شهرستان اردکان با حضور در مقبره آیت الله خاتمی امام جمعه فقید یزد و اردکان و گلزار شهدای اردکان به مقام شامخ علما و شهدا ادای احترام کردند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب