امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23398 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه21 در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد؛

ورودی غربی پایتخت در حال حاضر گره ترافیکی ندارد

خبرایران: شهردار منطقه21 با حضور در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گزارشی مبسوط از عملکرد دو ساله شهرداری این منطقه درخصوص توسعه زیرساخت های اجتماعی-فرهنگی و عمرانی و ترافیکی درراستای بهبود و ارتقای سطح کیفی زندگی شهری شهروندان منطقه21 ارائه کرد.
ورودی غربی پایتخت در حال حاضر گره ترافیکی ندارد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه در ابتدای 361مین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از زمان اختصاص داده شده به مدیریت شهری منطقه21 جهت ارائه گزارش عملکرد دو ساله این منطقه گفت: منطقه 21 در ورودی غربی پایتخت واقع شده و دارای بافت غالبا صنعتی-نظامی و مسکونی است به طوری که بیشترین تمرکز جمعیتی این منطقه در تهرانسر واقع در ناحیه یک متمرکز شده است و همین ویژگی ها موجب شده است که هرگونه فعالیتی در حوزه های مختلف مدیریت شهری در این منطقه مولفه ها و شاخصه های متفاوت تری را نسبت به سایر مناطق تهران طلب کند.

وی با اشاره ویژه به این مطلب که مجموع فضای سبز منطقه21 ۸۸۶ هکتار است که نسبت آن به کل جمعیت حدود ۵۰ متر مربع می‌شود، افزود: از این نظر ما بالاترین سرانه فضای سبز کلانشهر تهران را دارا هستیم به طوری که متوسط فضای سبز در تهران به ازای هر نفر ۱۶ تا ۱۷ متر است.

سرای محلات؛ تبلور همدلی و همیاری

بافرانی در خصوص توسعه سرانه فضاهای فرهنگی-اجتماعی در این منطقه تاکید کرد: در ابتدای تصدی مدیریت ارشد شهری اخیر این منطقه فقط سه محله ، سرای محله داشتند که با پیگیری های لازم هم اکنون نه سرای محله دیگر تجهیز افتتاح و به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان و شورایاران محلات قرر گرفته تا بتوانند از این فضاهای ایجاد شده درراستای انجام فعالیت های اجتماعی شهروندی در محلات و منطقه بهره گیرند.

بافرانی همچنین در خصوص توسعه فضاهای ورزشی منطقه21 گفت: مجموعه ورزشی شهدای شهرک دانشگاه تهران واقع در ناحیه دو این منطقه که بر اساس معماری ایرانی-اسلامی طراحی و ساخته شده و دارای دو هزار و ششصد متر زیربنا، سه سالن شامل: (یک سالن چند منظوره توپی والیبال، فوتسال و ...، یک سالن رزمی، یک سالن بدنسازی)، چهار هزار مترمربع محوطه سازی و زمین بازی کودکان می باشد که در کنار این مجموعه زمینی روباز به عنوان زمین والیبال و فوتبال نیز احداث شده است.

بافرانی در ادامه با اشاره به اهمیت تخصیص فضاهایی ویژه حضور بانوان در هر منطقه گفت: برای مشارکت هرچه بیشتر این قشر از جامعه در فعالیت های اجتماعی ظرف مدت کوتاه در سال 95 در منطقه21 پارک ویژه بانوان و مجموعه شهربانو به افتتاح رسیده است.

نبود گره های ترافیکی در دروازه غربی پایتخت

بافرانی با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع های غیرهمسطح فرامنطقه ای در سال 95 در این منطقه ادامه داد: در طول ۲ سال گذشته ۵ تقاطع مهم فرامنطقه‌ای در منطقه ۲۱ به بهرهه برداری رسید که باعث شد تا ۹ استان شمالی و غربی کشور بتوانند از بزرگراه فتح‌، شرق آزادگان، شهید فهمیده بدون هیچ مشکلی تردد کنند. بدون شک این تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها نقش بی‌نظیری در رفع مشکل ترافیک داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تقاطع بزرگراه فتح بلوار گلها که برای نخستین بار در تهران یک جمعیت ۱۳۰ هزار نفری را از بن بست خارج کرده است، تصریح کرد: این امر در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان انجام شده و مهمترین ویژگی‌ آن فراهم کردن شرایط مناسب برای تردد شهروندان منطقه ۲۱ است.

بافرانی اجرای پل کاروانسرای سنگی را یکی از شاهکارهای پل سازی، معماری و راهسازی شهر تهران خواند و گفت: پل کاروانسر سنگی یک و ۲ در بزرگراه‌های لشگری، فتح، حکیم،‌ شهید فهمیده، شهید همت و خرازی را به یکدیگر متصل کرده است.

رفع کامل نقاط دارای آبگرفتگی سطح منطقه21 در قالب اجرای طرحی جهادی

بافرانی با بیان این مطلب که شبکه بزرگراهی موجود در ورودی غربی پایتخت با توجه به حجم وسیع عبور و مرورها و قرارگیری در مسیر نه استان شمالی، غربی و شمال غربی ایران؛ از منظر اجرای پروژه آب های سطحی دارای حساسیت بالای است، گفت: پروژه آب های سطحی منطقه21 موضوع قابل توجهی برای شهرداری و معاونت فنی و عمران این منطقه است که همچون پروژه بزرگ نهضت حذف معابر خاکی که به شکل جهادی در دستورکار قرار گرفت و حذف ریشه ای آن انجام شد، موضوع آب های سطحی نیز در دستورالعمل و پیگیری جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسیر رودخانه های کن، وردآورد و قوری چای از مناطق پنج و بیست و دو در بالادست به سمت پایین دست که همان حوزه آبریز منطقه21 می باشد، تأکید کرد: ما به شدت پیگیر پروژه ی آب های سطحی و طرح های مربوط به آن در منطقه هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند و اعتبارات کافی و بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شود، به امید خدا در سال های آینده معضلات آب های سطحی در منطقه 21 برطرف خواهد شد تا علاوه بر هدایت صحیح آب های سطحی و نقش آن در مدیریت منابع طبیعی، سطح رضایتمندی شهروندان و ساکنین منطقه21 نیز فراهم آید.

شهردار منطقه21 در خاتمه افزود: از جمله اقدامات عمرانی که به منظور رفع نقاط دارای آب گرفتگی سطحی در این منطقه انجام گرفته است می توان به جمع آوری انهار فرسوده و در خیابان های ایران خودرو-تقاطع شهید لشگری، بلوار گلها-تقاطع یاس، خیابان خزر–فتح و همچنین یاس–تقاطع بنفشه و شناسایی نقاط آلوده آبگیر به لحاظ زیست محیطی و انجام اقدامات سریع عمرانی مناسب مانند تعبیه حوضچه های رسوب گیر و تسکین در این نقاط را نام برد.

پاکسازی کامل جنگل ها و زمین های بی دفاع شهری منطقه21

بافرانی همچنین در ادامه افزود: این اقدام در راستای اجرایی نمودن مصوبات نظارت ستادی این منطقه در سال 1395؛ و با تعامل بسیار خوب و همکاری همه جانبه انجام گرفته فی مابین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند و مدیریت ارشد شهری منطقه21 و کارشناسان معاونت خدمات شهری این منطقه اجرایی شد که طی آن در مدت زمان حدود یک ماه بالغ بر یکصد هزار متر مکعب (10000 کامیون) خاک و نخاله هالی ساختمانی از جنگل ها و زمین های بی دفاع شهری سطح نواحی سه گانه این منطقه جمع آوری و در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه تخلیه شد.

وی با اشاره به بافت غالبا صنعتی و کارگاهی منطقه21 افزود: این منطقه به لحاظ همجواری صنعت و سکونت؛ دارای حساسیت های ویژه به لحاظ رعایت نکات بهداشتی و ایمنی است، چراکه دفع و یا رهاسازی غیربهداشتی پسماندهای صنعتی، کارگاهی و یا گیاهی می تواند به صورت مستقیم بر سلامت شهروندان ساکن در این محدوده اثر سوء بگذارد.

بافرانی در خاتمه یادآور شد: پاکسازی چهره منطقه21 از این نخاله ها و عملیات پاکسازی در هفده نقطه معرفی شده نواحی سه گانه این منطقه انجام شده، و نقاط پاکسازی شده به منظور حفاظت و نگهداشت محصور گشته و به نواحی واگذار شده است.

لازم به ذکر است؛ وقت اختصاص داده شده به منطقه 21 در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی و ارائه گزارش وضعیت موجود منطقه21 و عملکرد مدیریت شهری آن به این منطقه و شورایاران آن اختصاص داده شده بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب