امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23180 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تقدیر معاون رئیس جمهور از راه اندازی موزه تخصصی بانک ملی ایران

خبرایران: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که راه اندازی موزه های تخصصی در کشور به عنوان یک برنامه جدی دنبال می شود، از اقدام بانک ملی ایران برای راه اندازی موزه این بانک تقدیر کرد.
تقدیر معاون رئیس جمهور از راه اندازی موزه تخصصی بانک ملی ایران
به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر زهرا احمدی پور در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران با اشاره به این که موزه ها مجموعه ای از دانش بشری و روند تغییر تکنولوژی را به نمایش می گذارند، گفت: امروز موزه ها دیگر تنها محلی برای نمایش اشیا نیستند، بلکه کارکرد مراکز آموزشی به خود گرفته اند. 
به گفته وی، راه اندازی موزه های تخصصی مانند آنچه بانک ملی ایران عملیاتی کرده است، باعث می شود دانش تخصصی در حوزه های مشخص مانند علوم بانکی و اقتصادی در گذشته و حال تجمیع شده و برای آیندگان به راحتی قابل دسترس باشد. 
احمدی پور روند انتقال دانش مدیریت آب از طریق راه اندازی موزه هیدرولوژی را یک تجربه موفق در کشور خواند و گفت: با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و تلاش سازمان های تخصصی در هر حوزه، بسیاری از اشیا که شاید در انبارها بود، اکنون به موزه ها منتقل شده و از این طریق می توان به آنها نگاه آموزشی داشت. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که موزه ها، فرصت های گردشگری کشور را توسعه می دهند، گفت: موزه یکی از عوامل جذب گردشگر است و اکنون مجاورت موزه بانک ملی ایران با موزه جواهرات ملی، می تواند میزان ورودی گردشگر به هر دو موزه را دو چندان کند. 
وی تاکید کرد که جهت گیری کشور به سمت افزایش درآمد پایدار ناشی از گردشگری است و نقش موزه ها در این زمینه بسیار با اهمیت است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب