امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2317 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست اقتصاد مقاومتی در سازمان بازرسی کل کشور؛

اژه‌ای: در پرونده مفاسد به عنوان مدعی‌العموم با قدرت ورود می‌کنیم/ سراج: محاسبه حق مأموریت ۱۲ میلیاردی برای یک نفر

خبرایران: دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه در پرونده مفاسد به عنوان مدعی‌العموم با قدرت ورود می‌کنیم، گفت: اگر در اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کوتاهی کنیم، دچار خسران می‌شویم.
 اژه‌ای: در پرونده مفاسد به عنوان مدعی‌العموم با قدرت ورود می‌کنیم/ سراج: محاسبه حق مأموریت ۱۲ میلیاردی برای یک نفر
به گزارش خبر ایران،‌ پیش از ظهر امروز نشست اقتصاد مقاومتی با حضور دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در زیر مشروح این نشست را می‌خوانید:

محاسبه حق مأموریت 12 میلیاردی برای یک نفر در یکی از استان‌ها

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخلاف آنچه که به نادرست از اقتصاد مقاومتی برداشت شده است باید گفت اقتصاد مقاومتی به معنای کم مصرف کردن نبوده و درست و بهینه مصرف کردن معنی می‌دهد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر همکاری خوبی بین دولت و قوه قضاییه ایجاد شده است گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی کل استان‌ها نهفته شده است.

سراج با اشاره به این مطلب که در برخی از استان‌ها شاهد ریخت و پاش و تخلفاتی بوده ایم گفت: در یکی از استانها 503 میلیون تومان صرف پول غذا شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این نکته که در یکی دیگر از استان‌ها 12 میلیارد تومان حق مأموریت برای فردی محاسبه شده است گفت: گمرک 70 میلیارد حقوق و عوارض دولت را پرداخت نکرده است.

در پرونده مفاسد به عنوان مدعی‌العموم با قدرت ورود می‌کنیم

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور پیش از ظهر امروز در نشست مدیران سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این مطلب گفت: سازمان بازرسی به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در طول سنوات گذشته روند رو به رشدی داشته است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام 35 سال است که تلاش می‌کنند تا از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ما فشار وارد کنند و البته در برخی از موارد متأسفانه کمی به اهدافشان هم رسیده‌اند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به این نکته که امروز هم باز یک جنگ تمام عیار را برای به زانو درآوردن نظام در پیش گرفته‌اند گفت: اگر احساس کنند کسی موثر است فورا وی را در لیست تحریم قرار می‌دهند.

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که مدعیان حقوق بشر حتی دارو که مورد نیاز بیماران است و جان

انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد را هم تحریم کرده‌اند گفت: آنها نماینده می‌فرستند با افتخار که مبادا ما تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی با تأکید بر این نکته که در پیشرفت‌های علمی بروید ببینید ما کجا هستیم و کشورهایی که همه اختیارشان را به آمریکا داده‌اند کجا هستند گفت: عربستان غلام حلقه به گوش آمریکاست اما ببینید چه پیشرفتی کرده است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: رهبری با یک دید جامع و نگاه تیزبین نه تنها فردی بلکه با مشورت با دیگران آن هم پس از ماه‌ها و با مشورت و برگزاری جلسات با سران قوا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با اشاره به این مطلب که اگر در اجرای این سیاست‌ها کوتاهی کنیم دچار خسران می‌شویم گفت: باید اول تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: ما باید متکی به اقتصادی باشیم که که استقلال اقتصادی ما را حفظ کند و نیازمند بیرون از کشور نباشیم و کاری کنیم که هیچ یک از نقشه‌های دشمن موثر واقع نشود.

دادستان کل کشور با تأکید بر این نکته که ما باید نیازهای جامعه را خودمان در داخل تولید کنیم گفت: ساده‌اندیشی است که فکر کنیم با نگاه به بیرون مشکلات اقتصادی مان حل می‌شود.

کمک غربی‌ها برای وابسته کردن ما به خودشان خواهد بود

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در ادامه نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که بیرون از کشور و غربی‌ها همان هایی هستند که با مردم و نظام ما مشکل دارند گفت: مگر می‌شود با تکیه بر آنها بتوانیم مشکلات اقتصادی‌مان را حل کنیم؟

وی افزود: چرا برخی فکر می‌کنند فقط برای رفع تحریم‌ها باید با دیگران سازش کنیم. امکان ندارد دشمنان به ما کمک کنند بلکه کمک انها تا حدی خواهد بود که ما را به خودشان وابسته کنند و منافعشان تأمین شود.

 

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که ما از اینگونه حرف ها زیاد شنیده‌ایم، گفت: خیلی از افراد می‌گویند میخواهیم برای فلان موضوع موافقت اصولی بگیریم اما آنقدر طول می‌دهند که یا منصرف می‌شویم یا امکان ندارد مجوز بدهند مگر اینکه خودشان هم شریک باشند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: این موانع در جهت توسعه اقتصادی فساد به بار می‌آورد و یکی از وظایف ما این است که برویم به دنبال اینکه افراد دارای مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های حکومتی را پیدا کرده و مهر خیانت بر پیشانی آنها بزنیم.

وی تصریح کرد: باید امکان پخش دادگاه‌های علنی را فراهم کنیم زیرا پخش علنی دادگاه تأثیر زیادی در بازدارندگی از وقوع جرائم دارد. این چه دادگاه علنی است که امکان پخش آنرا نداریم.

دادستان کل کشور گفت: اینها با فلسفه علنی بودن دادگاه منافات دارد و این در حالی است که هزینه پیشگیری کمتر از درمان خواهد بود.

وی خطاب به مدیران سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید با کمک دولت مجلس و سایر بخش‌های دیگر نظام جلوی وقوع فسادها را بگیرند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به این مطلب که در بحث اقتصاد مقاومتی من مسئول شده‌ام تا راهکارهای اجرایی آنرا تبیین کنم گفت: از دوستان می‌خواهم تا با معاون اقتصادی دادستان کل کشور ارتباط موثر تری برقرار کنند. وی افزود: اگر نیازمند برقراری گفت‌وگوی خصوصی هستید و برگزاری نشست‌های مشترک را ضروری می‌دانید به ما اطلاع دهید.

پرونده خیابان جمهوری تا پایان سال رسیدگی می‌شود/ از پرونده مهدی هاشمی بی‌خبرم

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره پرونده حادثه آتش سوزی در خیابان شهید مدنی گفت: این پرونده در دادسرا بررسی می‌شود گفت: تا پایان سال نتیجه این پرونده مشخص خواهد شد.

وی همچنین درباره پرونده خاوری نیز گفت: با توجه به جابجایی رخ داده در محل سکونت خاوری موضوعی پیش آمد که محاکمه این فرد به سال آینده موکول شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: این پرونده از آن زمان که به دادسرا رفته هنوز برنگشته است و من اطلاعی ندارم.

قاضی سراج درباره فروش اموال مه آفرید خسروی نیز، گفت: تلاش می‌کنیم تا هر کدام از اموال وی به درستی قیمت گذاری شود تا کسی در این مسیر متضرر نشود.

وی همچنین درباره تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در سازمان بازرسی نیز گفت: ملزومات این کمیته را آماده کرده‌ایم و در برنامه سال آینده خود گنجانده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده آب پردیس نیز، گفت: گروه‌های متخصص برای بررسی پرونده در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: البته باید بگویم این موضوع را به شکل موردی بررسی نخواهیم کرد بلکه پرونده را به صورت ویژه بررسی کرده‌ایم و در آینده نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

طرح علنی شدن دادگاه‌ها باید دنبال شود/ آیین‌نامه‌های خلاف قانون را از طریق دیوان عدالت ابطال می‌کنیم

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نقش قوه قضاییه در بخش پیشگیری از وقوع جرم با کمک دولت و مجلس بسیار موثر است.

وی افزود: قوه قضاییه در رابطه با جلوگیری از فساد و موانعی که در سر راه بخش خصوصی وجود دارد نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد و باید موانع را بررسی کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین قوه قضاییه باید بتواند مواردی را که بر اساس آن جرم در جامعه اتفاق می‌افتد آسیب شناسی کند و همچنین باید بداند که چه زمینه‌هایی باعث فساد در جامعه می‌شود، ما همه این موارد را بررسی می‌کنیم و در اختیار دولت قرار می‌دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه اظهار داشت: دادستان کل کشور عضو هیات امنا صندوق توسعه ملی است و ما باید در این زمنیه نقشمان را عملی کنیم البته سازمان بازرسی به عنوان ناظر وظایفی را  در این زمینه بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: دادستان کل کشور عضو هیات شورای پول و اعتبار و شورای عالی بورس است و باید بتواند نقش خود را در این زمینه عملی کند که بحمدالله ما نقشمان را به نحو احسن به کمک دوستانمان در سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری انجام داده‌ایم و اگر احیانا آیین نامه‌ای خلاف قانون باشد ما از طریق دیوان عدالت اداری ارسال می‌کنیم.

وی افزود: همه این موارد می‌تواند اقتصاد مقاومتی در کشور را توسعه دهد.

محسنی اژه‌ای در پایان در خصوص طرح علنی شدن دادگاه‌ها گفت این طرح باید دنبال شود اما الان در دستور کار ما نیست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب