امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23151 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صعود آیفکس به ارتفاع 909 واحدی

خبرایران:آخرین روز معاملاتی هفته جاری برای بازار فرابورس ایران با معامله 343 میلیون ورقه بهادار در بیش از 31 هزار دفعه به ارزش یک‌هزار و 155 میلیارد ریال پایان یافت.
صعود آیفکس به ارتفاع 909 واحدی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات چهارشنبه 21 تیرماه شاخص کل نیز با افزایش 4 واحدی خود را به ارتفاع 909 واحدی رساند تا برای چهارمین روز متوالی سبزپوشی را تجربه کند.

تاثیر مثبت از جانب برخی نمادهای شیمیایی، فلزات اساسی و محصولات کاغذی موجبات رشد امروز آیفکس را رقم زدند به طوری که به ترتیب نمادهای «زاگرس»، «بمپنا»، «ذوب»، «میدکو»، «شرانل»، «چکاپا» و «شپاس» تا سقف یک واحد تاثیر مثبت بر این نماگر فرابورسی داشتند.

 امروز برخی از نمادهای فرابورسی در فصل ترفیک مجامع متوقف شدند.

 بر این اساس نماد معاملاتي شركت توسعه خدمات دريايي و بندري سينا،  داروسازي توليد دارو، آذريت، شركت مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن، شركت نفت پاسارگاد و دامداري تليسه نمونه، شركت كود شيميائي اوره لردگان، شركت اقتصادي و خودكفائي آزادگان و شركت بازرگاني و توليدي مرجان كار به علت برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده خود متوقف شدند.

در عین حال نمادهاي معاملاتي شركت‌های سرمايه‌گذاري فني و مهندسي مشانير، سيمان ممتازان کرمان و شيرين دارو نیز بازگشایی شدند.

در معاملات روز جاری به ترتیب دو نماد «ذوب» و «چکاپا» بالاترین حجم و ارزش معاملات را در مجموع بازارهای اول و دوم در اختیار گرفتند.

در نماد شرکت ذوب آهن بیش از 95 میلیون سهم به ارزش 68 میلیارد ریال و در نماد گروه صنایع کاغذ پارس تعداد 59 میلیون سهم به ارزش 212 میلیارد ریال در اختیار گرفتند.

معاملات تابلوهای بازار پایه نیز امروز 69 میلیارد ریالی شد. به این ترتیب در سه تابلو این بازار تعداد 69 میلیون سهم به ارزش 117 میلیارد ریال دست به دست شد.

همچنین روز جاری حجم و ارزش معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز به معامله 393 هزار ورقه به ارزش 387 میلیارد ریال منتهی شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملات ایستاد.

تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد دادوستد این اوراق در بازه قیمتی 757 تا 784 هزار ریال بود.

به این ترتیب 78 هزار ورقه به ارزش 60 میلیارد ریال در این تابلو معاملات شد که بالاترین قیمت مورد مبادله به تسه خرداد 95 اختصاص یافت و بیشترین حجم معامله تسه به اوراق تسهیلات مسکن خرداد 96 تعلق گرفت.

در نهایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز شاهد خرید و فروش 4 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال بود که بالاترین حجم و ارزش در میان ETFها به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان تعلق گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب