امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23039 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رشد نماگرهای فرابورسی در دومین روز معاملاتی هفته

خبرایران:دومین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران با افزایش شاخص کل، حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات پایان یافت.
رشد نماگرهای فرابورسی در دومین روز معاملاتی هفته

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز یکشنبه 18 تیرماه شاخص کل با رشد بیش از 3 واحدی موفق به بازپس‌گیری کانال 900 واحدی شد که عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نماد «مارون» تا سطح 3 واحد رقم خورد.

به ترتیب نمادهای «شپاس»، «زاگرس»، «ثعمرا» و «ارفع» نیز تا سطح حداکثر 0.7 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند. در این میان دو نماد «وملل» و «دماوند» نیز تا نزدیکی 0.6 واحد تاثیر منفی بر شاخص داشته و از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.

در همین حال تعداد 272 میلیون ورقه بهادار در 36 هزار دفعه به ارزش 3 هزار و 80 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز شنبه با افزایش حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات همراه بود.

روز جاری در مجموع بازارهای معاملاتی اول و دوم نیز به ترتیب دو نماد «ذوب» و «حسیر» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این دو بازار تعداد 172 میلیون سهم به ارزش بیش از 506 میلیارد ریال معامله شد.

همچنین در حالی که در پایان بازار نماد معاملاتي شركت توليد تجهيزات سنگين هپکو به منظور برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز سه شنبه مورخ 20/04/1396 متوقف شد، در مقابل دو نماد معاملاتی مربوط به شرکت‌های عمران و توسعه شاهد و نیز کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بازگشایی شد.

معامله 95 میلیون سهم به ارزش بیش از 144 میلیارد ریال نیز ماحصل دادوستدهای انجام شده در تابلوهای معاملاتی بازار پایه است.
در تابلو معاملاتی تسه نیز شاهد جابه جایی بیش از 86 هزار ورقه تسه به ارزش افزون بر 66 میلیارد ریال بودیم. قیمت این اوراق روز جاری بدون نوسان محسوسی نسبت به روز قبل در بازه 758 تا 778 هزار ریال نوسان کرد.

در همین حال بیش از 2 هزار میلیارد ریال ارزش معاملات  در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس است. معامله‌گران بیش از دو میلیون ورقه بدهی را به ارزش بالغ بر 2 هزار و 333 میلیارد ریال را در این بازار دست به دست کردند.

اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

سهامداران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز تعداد 2.7 میلیون ورقه را به ارزش 29 میلیارد ریال را معامله کردند.

 در میان ETFها صندوق اعتماد آفرین پارسیان در صدر ایستاد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب