امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22987 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 خبر داد؛

برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت زندگی در سرای محلات 13گانه

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از برگزاري دوره‌هاي تخصصی مهارت زندگي با هدف تحکیم بنیان خانواده در سراهای محلات 13گانه این منطقه خبر داد.
برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت زندگی در سرای محلات 13گانه

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، امیر جاوید پور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اهميت جایگاه خانواده و تحکیم بنیان این نهاد در اسلام گفت: مهارت های زندگی مجموعه ای از توانایی ها هستند که زمینه سازگاری و رفتار مفید را برای فرد فراهم می کنند و این توانایی ها فرد را قادر می سازد تا در موقعیت های مختلف عاقلانه و صحیح رفتار کند؛ در همین راستا دوره های تخصصی با هدف كاهش آمار طلاق، تحكيم بنيان خانواده و کمک به شناخت هر چه بیشتر خود، کنترل هیجانات و استرس ها و حل هر چه بهتر مسائل و مشکلات زندگی شخصی و اجتماعی اشخاص در سرای محلات 13گانه این منطقه برگزار می شود .

وی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی جزء طرح های پیشگیرانه ی ارتقاء سطح بهداشت روان شهروندان است، تصریح کرد: با تامین اهداف مدنظر برگزاری دوره های تخصصی مهارت های زندگی که همان تحكيم بنيان خانواده است، توانایی های روانی-اجتماعی افراد افزایش پیدا می کند و باعث می شود که آنان مسئولیت های مربوط به نقش های اجتماعی خود را پذیرفته و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش ها و مشکلات زندگی رو به رو شوند. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 با اشاره به سرفصل هاي ارائه شده در اين دوره ها افزود:‌ موضوعاتی از قبيل مهارت ارتباط مؤثر ميان همسران، مهارت هاي حل تعارض در خانواده ها، مهارت مدیریت بر هیجانات، مهارت هاي اقتصادي در زندگي و وظايف و حقوق متقابل زوجين، فرزند پروری، مهارت تصمیم گیری و ... از جمله مباحث آموزشي این دوره های تخصصی است .

جاویدپور در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ دوره هاي آموزشی تخصصی "مهارت زندگي" به صورت دوره های متمرکز و متنوع آموزشی در تمامی سرای محلات 13گانه منطقه21 با حضور کارشناسان مجرب روانشناسی برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب