امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22976 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدرضا صالحی امیری اعلام کرد؛

قانون کپی رایت تا پایان تیرماه به مجلس ارائه می شود/ 50 درصد بازار بازی های رایانه ای در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار می گیرد

خبرایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اکنون تنها 10 تا 15 درصد بازار داخلی تولید بازی های رایانه ای را در اختیار داریم که در یک برنامه پنج ساله به مرز 50 درصد خواهیم رسید.
قانون کپی رایت تا پایان تیرماه به مجلس ارائه می شود/ 50 درصد بازار بازی های رایانه ای در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار می گیرد

به گزارش خبرایران،سیدرضا صالحی امیری روز جمعه در بازدید از نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران تهران (تی جی سی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد فضای لازم برای تولید بیشتر و اشغال بازار داخلی از نکات حائز اهمیت در این بخش است.
وی اظهار داشت: اکنون بازار بازی های رایانه ای کشور در اختیار خارجی ها است که باید در فرآیند حداکثر پنج ساله نیمی از بازار داخلی را اشغال کنیم و این امر شدنی است.
مقام عالی وزارت ارشاد ادامه داد: بازی های رایانه ای در کشور ناشناخته است و ما باید بازی های تولید داخل را بیشتر به جامعه بشناسیم به این معنا که هم اقتصادی است و تولید و گردش مالی دارد و هم فرهنگی است و بار معنایی و معرفتی و اخلاقی را به خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان منتقل می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آور شد: در بازدید از نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) مشاهده کردم که بازی هایی با موضوع دفاع مقدس و کربلای سه تولید شده و رشادت های مدافعان حرم تبدیل به بازی شده اند.
صالحی امیری تصریح کرد: در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چند کار عمده انجام دهد. اول اینکه از جوانان حمایت های حقوقی و مالی داشته باشد و با بانک ها هماهنگی لازم صورت گیرد تا تسهیلات بانکی به این تولید کنندگان جوان داده شود زیرا مهمترین نیاز جوانان فعال در زمینه تولید بازی های رایانه ای مالی است تا بتوانند خلاقیت را به عرصه آورند.
وی افزود: نکته مهم دیگر ایجاد بستر لازم برای رقابت بازی سازان داخلی با بازی سازان خارجی است که البته یکی از اهداف این نمایشگاه ایجاد همین فضای رقابتی است.
وزیر ارشاد بیان داشت: انصاف این است که من امروز با دیدن این نمایشگاه احساس غرور کردم به این دلیل که همه کسانی که در این فضا هستند جوانند و این جوانی در دل خود خلاقیت و نشاط و امید دارد.

** در آستانه ورود به بازار جهانی بازی های رایانه ای هستیم

وزیر ارشاد با بیان اینکه ما اکنون در آستانه ورود به بازارهای جهانی هستیم، گفت: برخی از تولیدکنندگان جوان توانسته ‌اند بخشی از بازار خارجی را تصاحب کنند و نشان می دهد جوانان ما قادر به کسب بازار جهانی هستند به شرط آنکه بسترهای لازم را برای آنها فراهم کنیم.
صالحی امیری خاطر نشان کرد: سیاست وزارت ارشاد حمایت حقوقی و مالی و تلاش برای تصاحب بازار داخلی است.

** قانون کپی رایت تا پایان تیرماه به مجلس ارائه می شود
وی در خصوص قانون کپی رایت نیز اظهار داشت: اخیرا همایش ملی مالکیت معنوی را برگزار کردیم و وزارت ارشاد یکی از دستگاه هایی است که با جدیت دنبال تصویب این قانون است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با کمیسیون قضایی جلساتی در مجلس داشته و تقاضا کرده ایم که لایحه دولت به مجلس در اولویت قرار گیرد و رئیس و اعضای کمیسیون نیز قول مساعد داده اند که در اولین فرصت در ماه جاری موضوع قانون مالکیت معنوی در دستور کار مجلس قرار گیرد.
صالحی امیری گفت: ورود ما به بازار جهانی در عرصه بازی های رایانه ای و کتاب و نشر منوط به تصویب قانون کپی رایت است.
وی در خصوص دریافت اخذ عوارض از بازی های رایانه ای خارجی نیز بیان داشت: بنیاد بازی های رایانه ای اخیرا پیش نویسی تهیه کرده و در شورای برنامه ریزی وزارت ارشاد نیز مواردی مطرح و قرار شد این موضوع و مجموعه موضوعات بازی های رایانه ای از جمله عوارض در دولت ارائه شود و در صورتی که دولت تصویب کند این مسیر را دنبال خواهیم کرد.
نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همکاری شرکت Game Connection فرانسه که از 15 تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده امروز - جمعه - به کار خود پایان می دهد.
در این رویداد 120 شرکت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در این رویداد، بیش از 60 کنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد.
سخنرانان این کنفرانس‌ها، فعالان موفق و کارکشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.
حضور سخنرانانی از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شرکت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نکات قابل توجه این رویداد است.
علاوه بر کنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد.
این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنند.
برپایی شش کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این کلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب