امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22948 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛

تبریز 2018 تبلور صنعت گردشگری کشور است

خبرایران:زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تأکید کرد: «رویداد "تبریز2018" تبلور صنعت گردشگری کشور است
تبریز 2018 تبلور صنعت گردشگری کشور است

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در حاشیه نشست مشترک ستاد ملی سیاست‌گذاری و ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استانی «تبریز2018»، که در هتل کایا لاله‌پارک تبریز برگزار شد، در گفت‌وگو با صداوسیمای مرکز تبریز، گفت: «اولین هدف ما از برگزاری این جلسه رسیدن به اجماع و هماهنگی بین ستاد ملی و شورای سیاست‌گذاری استانی برای برگزاری هر چه بهتر رویداد ”تبریز2018“ است.»

او ادامه داد: «همکاران ما در ستاد ملی ”تبریز2018“ باید با ظرفیت‌ها و امکانات موجود در تبریز آشنایی بیابند تا از این ظرفیت‌ها برای برگزاری این رویداد استفاده کنند. پس از جلسه امروز، تیم‌های ما از محورهای گردشگری استان بازدید می‌کنند و نتایج بازدیدهای خود را برای بررسی و رفع موانع و مشکلات در جلسه بعدی ارائه می‌کنند.»

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «دومین موضوعی هم که در این جلسه دنبال می‌شود رعایت زمان‌بندی برنامه‌ها و پروژه‌هاست. برخی کمیته‌ها زمان‌بندی را رعایت کرده‌اند، اما بعضی دیگر از کمیته‌ها هنوز هیچ زمان‌بندی مشخصی برای پروژه‌ها و برنامه‌های خود ارائه نکرده‌اند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «کمیته‌ها باید اعلام و مشخص کنند که در این 178 روز که تا زمان برگزاری این رویداد فرصت باقی است، چه برنامه و اهدافی را دنبال می‌کنند. ما براساس زمان‌بندی اعلامی کمیته‌ها موارد را پیگیری و رصد می‌کنیم.»

احمدی‌پور ادامه داد: «اصل این است که محورها تبدیل به برنامه شوند. زمان‌بندی برنامه‌ها و پروژه‌ها مشخص باشد تا امکان اجرایی و سپس رصد کردن برنامه‌ها فراهم شود.»

او تأکید کرد: «رویکرد ما در سازمان میراث‌فرهنگی برای  سال 2018 رویداد "تبریز2018" است. تبلیغات در سطح محلی، ملی و بین‌المللی باید در دستورکار قرار بگیرد. این رویداد فقط معرفی یک شهر نیست؛ بنابراین باید از این فرصت در سطح محلی، ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.»

معاون رئیس‌جمهوری یادآور شد: «رویداد ”تبریز2018“، تبلور صنعت گردشگری کشور است و همه دستگاه‌ها باید مشخص کنند که می‌خواهند از این ظرفیت چگونه بهره‌برداری کنند.»

او گفت: «اعتبارات اختصاص‌داده‌شده به پروژه‌ها و کمیته‌ها متفاوت است و براساس نیازمندی‌ها صورت می‌گیرد. ما برای سال 1397 ردیف بودجه اختصاصی برای این رویداد خواهیم داشت و همچنین دستگاه‌ها می‌توانند از مصوبه جابه‌جایی 10درصد از بودجه خود برای اجرا و پیشبرد اهداف و برنامه‌های رویداد ”تبریز2018“ استفاده کنند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «ما از رئیس‌جمهوری محترم درخواست اعتبار موردنیاز را داشتیم و با توجه به توجه مؤکد دکتر روحانی به رویداد ”تبریز2018“، امیدواریم این اعتبار اختصاص پیدا کند.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «تمام موارد و برنامه‌هایی که در این جلسات اعلام و مطرح می‌شوند باید پیگیری و اجرایی شوند.»

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب