امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2290 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۳:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

اجرای پزشک خانواده یعنی دستیابی به عدالت در سلامت /گرفتن پول اضافه از مردم خط قرمز وزارت بهداشت

وزیر بهداشت گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید همچنان ادامه پیدا کند. فعالان حوزه سلامت بدانند، گرفتن پول اضافه از مردم خط قرمز وزارت بهداشت است.
اجرای پزشک خانواده یعنی دستیابی به عدالت در سلامت /گرفتن پول اضافه از مردم خط قرمز وزارت بهداشت
به گزارش خبرایران، حسن هاشمی،در سفر به استان فارس پیشنهاد کرد: شیراز یکی از مراکز تحقیقاتی خود را به طور ویژه به برنامه پزشک خانواده اختصاص دهد تا آمار مورد نیاز برای برنامه ریزی ها را از این طریق به دست آورد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای پزشک خانواده دستیابی به عدالت در سلامت است و برای بررسی دستیابی به این هدف، باید نتایجی که از اجرای برنامه در استان های فارس و مازندران به دست می‌آید را مورد بررسی قرار دهیم.فعالان در حوزه سلامت باید در اختصاص هزینه‌ها که پول مردم است، توجه ویژه‌ای داشته باشند و این مسئله خط قرمز ماست.

 بر اساس این گزارش، محمد هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: بیش از 81 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند و باقیمانده جمعیت نیز بیشتر تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارند که وارد طرح نشده‌اند یا افرادی بوده‌اند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده اند.

محمد هادی ایمانیه افزود: تاکنون بیش از 747هزار نفر مورد ویزیت پایه قرار گرفته‌اند و طبق برنامه زمان بندی شده در تلاش هستیم که ویزیت های پایه کامل شود.

وی  ادغام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و همچنین دیابت و فشارخون در برنامه پزشک خانواده را از مزایای اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ذکر کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب