امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22774 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

تجلیل از ایجاد ثبات در مدیریت تامین اجتماعی

خبرایران:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقیقتا سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان هایی است که در ارایه خدمات مختلف به قشر فقیر و کارگر نقطه امید است.
تجلیل از ایجاد ثبات در مدیریت تامین اجتماعی

سلمان خدادادی در گفتگو با ستاد خبری روابط عمومی در آستانه هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: من در دوره دهم مجلس شورای اسلامی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را عهده‌دار بودم از نزدیک شاهد اقدامات و عملکرد سازمان تامین اجتماعی ایران بودم و به عنوان کارشناس این حوزه اعلام می کنم که حقیقتا در جهت رفع محرومیت، درمان، حفظ صندوق بازنشستگی کشور در این چهار سال قدم های بسیار مثبتی برداشته شده است  و به ویژه در یکسال اخیر ناظر بر اقدامات  بسیار موثر و ارزشمند  این سازمان بودم.
خدادادی با اشاره به بحران های پیش روی کشور گفت: یکی از بحران های جدی در اقتصاد ایران، بحران صندوق های بازنشستگی است و اهمیت آن از بحران آب و محیط زیست بیشتر ارزیابی می شود. این مساله، موید این است که باید بر نقش، ضرورت حفظ و تقویت صندوق های بازنشستگی در جلوگیری از بحران های گسترده اجتماعی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: از میان ٢٠ صندوقی که اغلب ورشکسته اند، تنها صندوقی که درحال حاضر روی پای خود ایستاده، صندوق تامین اجتماعی است. صندوقی دارای بیش از  ٤٢ میلیون نفر تحت پوشش و نزدیک به ٤ میلیون نفر مستمری بگیر.  نباید فراموش کرد که  اگر این صندوق با این حجم مخاطب توانسته است با وجود بحران ها و شرایط سخت حاکم بر صندوق های بازنشستگی، پابرجا بماند تنها به سبب عملکرد خوب، مثبت، سنجیده و حساب شده مدیران این سازمان است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: من به دلیل اینکه مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی و از سهامداران این صندوق محسوب می شوم، نسبت به این صندوق تعصب دارم و چون ناظر بر عملکرد آن در جایگاه نمایندگی و ریاست کمیسیون بودم، عملکرد این سازمان  را نیز مثبت ارزیابی می کنم.
وی ادامه داد: نگاه دقیق سازمان تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش و مستمری بگیران و بازنشستگان و نیز برنامه ریزی حساب شده در  بخش درمان و توسعه درمانگاه ها در شهرستان ها و مناطق محروم نقطه عطفی است که در طول ٣٠ سال گذشته کم نظیر بوده است.
خدادادی تصریح کرد: در طول ٨ سال دولت های نهم و دهم، این سازمان ٨ مدیریت را تجربه کرده است. یعنی  به طور متوسط هر سال، یک مدیر در این سازمان تصدی را به عهده گرفته بود. ولی در ٤ سال گذشته ما شاهد حضور یک مدیر بودیم. این ثبات مدیریتی نشانگر نگاه کارشناسانه به موضوع تامین اجتماعی و مدیریت در این سازمان است . بی شک، در سایه مدیریت پایدار و اتخاذ یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امکان ارایه خدمات بیشتر و باکیفیت به ذی نفعان فراهم می شود.
وی افزود: نگاه دولت یازدهم به سازمان تامین اجتماعی نگاهی مثبت بوده است، اما توقع می رود که دولت دوازدهم این نگاه را حفظ کند و نه تنها به تداوم این نگاه بیندیشد، بلکه نگاه ویژه ای به این سازمان داشته و آن را بیش از پیش تقویت کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب