امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22303 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان کارگاه های طراحی گرافیک سازمان زیباسازی شهر تهران

خبرایران:آیین تقدیر از برگزیدگان کارگاه های طراحی گرافیک سازمان زیباسازی شهر تهران عصر امروز (20 خردادماه) در عمارت عین الدوله برگزار شد.
برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان کارگاه های طراحی گرافیک سازمان زیباسازی شهر تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، آیین تقدیر از برگزیدگان کارگاه های طراحی گرافیک سازمان زیباسازی شهر تهران با حضور دکتر شوشتری مشاور شهردار و مدیر کل دفتر شهردار تهران، دکتر مسجد جامعی عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران، شاکری عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران، دکتر ایاذی قائم مقام و معاون امور مشارکت های اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر شریفی مدیر کل امور فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران و دکتر علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد

سازمان زیباسازی شهر تهران با رعایت این نکته و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در اشاعه فرهنگی ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری کمپین های فرهنگی در طول یک سال اخیر کرد تا ضمن اشاعه فرهنگ به نهادینه شدن برخی از رفتارهای اجتماعی در میان شهروندان تاثیرگذار بگذارد. این کمپین ها در سال جاری کمپین های با همکاری سازمان و نهادها و حتی وزارتخانه ها مرتبط با آن موضوع برگزار شد که این همکاری دوجانبه میزان تاثیرگذاری فرهنگی را چندبرابر کرده است.
کمپین شهروند قانونمدار اوایل تیرماه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، در این کمپین که با هدف ارتقا فرهنگ ترافیکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برگزار شد 88 گرافیست با ارائه 524 اثر حضور یافتند که درنهایت 74 نفر منتخب و 152 اثر در سطح شهر اکران شد.
هیات داوران این کمپین متشکل از مصطفی اسداللهی، محمدعلی بنی اسدی و سیدحسن موسی زاده بود که کارهای رسیده را داوری کردند.
کمپین ورزش برای همه یکی دیگر از کمپین های فرهنگی سازمان زیباسازی بود که مرداد ماه با هدف تشویق شهروندان به ورزش همگانی و ایجاد نشاط در میان شهروندان در آستانه اعزام کاروان ورزشی به المپیک ریو با همکاری کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش شهرداری برگزار شد.
در این کمپین 451 از سوی 88 شرکت کننده ارائه شده که در نهایت هیات داوران متشکل از مصطفی اسداللهی، محمدعلی بنی اسدی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمدرضا دوست محمودی اثر 78 شرکت کننده را منتخب اعلام کرده و در نهایت 176 اثر از این شرکت کنندگان در سطح شهر اکران شد.
کمپین شهر تازه موضوعی محیط زیستی بود که آذر ماه با همکاری ستاد محیط زیست شهرداری تهران در چهار محور هوای پاک، زمین پاک، انرژی پاک و تنوع زیستی برگزار شد در این کمپین 85 گرافیست حضور داشتند و 396 اثر ارائه کردند و در نهایت 153 اثر از 58 شرکت کننده به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.
داوری این کمپین را مصطفی اسداللهی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا دوست محمدی و سیدحسن موسی زاده به عهده داشتند.
کمپین حریم و حرم با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم و همچین یاد و خاطره 8 سال دفاع قدس شهریور ماه برگزار شد که در آن 93 هنرمند گرافیست شرکت کرده و 238 اثر ارائه کردند و در نهایت 104 آثار منتخب از سوی 50 هنرمند برگزیده شد.
هیات داوران این کمپین مصطفی گودرزی، علی وزیریان، محمدرضا دوست محمدی و سید حسن موسی زاده به عهده داشتند.
کمپین تحکیم خانواده یکی دیگر از کمپین های سازمان زیباسازی باهدف توجه به بافت خانواده بود که در آن شعارهای فرهنگی با این موضوع از سوی 83 هنرمند طراحی شد و در نهایت 497 اثر ارائه گردید، این کمپین اواخر آذر ماه برگزار شد و هیات داوران متشکل از سیدمسعو شجاعی طباطبایی، کورش پارسانژاد، فزراد ادیبی، بیژن صیفوری و فرشید شهیدی آثار طراحی شده را بررسی و در نهایت 161 اثر از سوی 72 هنرمند اکران شد.
کمپین سبک زندگی قرآنی اخرین کمپین ارائه شده از سوی سازمان زیباسازی با همکاری سازمان اوقاف است که خرداد ماه 96 آغاز و نه تنها در تهران که در سراسر کشور اجرا شد. دراین کمپین فرهنگی که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان کلید خورد، طرح های فرهنگی با موضوع زندگی اسلامی طراحی شد. بعد از برگزاری یک کارگاه سه روزه با عنوان سبک زندگی قرآنی که با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه طرح هایی با عنوان "یک کتاب، یک امت" تهیه شد.
در این کارگاه 255 اثر از سوی 40 شرکت کننده ارائه شد که در نهایت هیات داوران از مجموع این آثار 123 را تایید کرده که این آثار از سوی سازمان زیباسازی خریداری شد اما در نهایت هیات داوران متشکل از مصطفی اسداللهی، دوست محمدی و گودرزی 55 اثر را برای اکران در فضای شهری منتخب دانست.
در پایان مراسم اختتامیه کمپین های فرهنگی برگزیدگان کمپین های فرهنگی اعلام شد. در کارگاه طراحی گرافیک " شهروند قانونمدار" الهام مهرپرور، محمد تقی پور و نوید پناه زاده ملکی نفرات برگزیده بودند.
برگزیدگان کارگاه طراحی گرافیک و کاریکاتور "ورزش برای همه" آرمین مرسی، علی میرایی و مهدی جعفری بودند.
علیرضا پورحنیفه، محمود نظری و علی پاکنهاد برگزیدگان کمپین " تحکیم خانواده" و هدایت علی پور، شکوفه بیاتی و حسین ابراهیمی برگزیدگان کارگاه طراحی گرافیک " حقوق بشر آمریکایی" بودند.
در کارگاه طراحی گرافیک و کاریکاتور "شهر تازه" بهرام ارجمندنیا، طاهر شعبانی و عباس برنگی برگزیده شده و برگزیدگان کمپین "حریم تا حرم" شهرزاد عباسی، سیدمهدی میرحیدری و رضا رحیمیان بودند.
برگزیدگان کمپین "سبک زندگی قرآنی" احسان موسوی راد، مصطفی برجی و زهرا خضایی بودند.
گفتنی است آثار برگزیده از سوی هیات داوران در سال 95 و اوایل سال 96 برروی سازه های فرهنگی و بیلبوردهای شهری تهران به تصویر در آمده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب