امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22178 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رويداد نوآيش اَكسل در روز جمعه برگزار می‌شود؛

جوان‌ترین استارت‌آپ‌ ایران در محک آزمون

خبرایران:دو نوجوان ١٣ و ١٤ ساله، برای ورود به مرحله شتاب‌دهی اکسل اصفهان با دیگر تیم‌ها به رقابت خواهند پرداخت.
جوان‌ترین استارت‌آپ‌ ایران در محک آزمون

دو نوجوان ١٣ و ١٤ ساله که با استعداد و توانایی خود در بین ١٠ تیم برتر پیش‌شتاب‌دهی اَکسل اصفهان قرار گرفته بودند، روز جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ برای ورود به مرحله شتاب‌دهی با دیگر تیم‌ها به رقابت خواهند پرداخت.اکثر نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله وقتی نامی از موبایل یا رایانه می‌آید به یاد بازی‌های رنگارنگ آن می‌افتند، اما مانی و حامد، دو نوجوان اصفهانی، پا را از سن خود فراتر گذاشته و از همین دوران نوجوانی برای ساختن آینده‌ای بهتر، تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

راه‌اندازی کسب‌وکار بر مبنای علم و فناوری شاید برای عموم مردم در کشور بحثی تازه باشد، اما مانی و حامد، نوجوان‌های کم سن و سالی هستند که این راه را با همین سن کم، با سرعت و به خوبی طی کرده‌اند.

به گزارش نوپانا، مانی رضازادگان و حامد توکلی، دو دانش‌آموز اصفهانی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای، پیش از این با فعالیت‌های درخشان خودشان توانستند نظر متخصصان زیادی را در رویداد نوآفرینی شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان به خود جلب کنند و تحسین و تشویق آنها را از آن خود کنند.

اکنون بسیاری منتظرند تا ببیند وضعیت نهایی این تیم چه خواهد شد و آیا آنها توانایی راهیابی به مرحله شتاب‌دهی را دارند؟ اگر این اتفاق بیفتد مانی و حامد جوان‌ترین بنیان‌گذاران یک کسب‌وکار استارت‌آپی در ایران خواهند بود که حتی در نوع خود در دنیا کم‌نظیر است.

تیم ‌«مدرن‌وار (Modern War)»، با ایده بازی‌سازی استراتژیک آنلاین در رویداد نوآفرینی شتاب‌دهنده اَکسل شرکت کردند، اما بعداً مشخص شد این نوجوانان حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند و توانایی‌های بیشتری از آنها کشف شد.

در کارنامه جالب این تیم جوان، همکاری با پروژه‌هایی مانند سایت خبررسانی هلوز، پُزانداز عکس، مینی‎فیلم و بازی​های ویروس‌سیروس، آخرین خشاب، ف مثل فراری و ۲۲۰ به چشم می‌خورد. مانی اکنون به دیگران زبان برنامه‌نویسی تدریس می‌کند.

لازم به ذکر است که در فراخوان رویداد نوآفرینی شتابدهنده اَکسل در اصفهان، ۱۱۰ تیم ثبت‌نام کردند که از این بین تنها ۱۶ تیم بلیط ورود به رقابت چهار روزه را پیدا کرده و این مانی و حامد از تیم‌ وارمدرن بودند که جایزه «امید فردا» را از آن خود کردند.

تیم ‌وارمدرن در رویداد چهار روزه نوآفرینی که توسط شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان در فروردین ماه ۱۳۹۶ برگزار شد شرکت کرده و با کمک مربیان حوزه کسب‌وکار، نرم افزار، بازی و برنامه‌نویسی توانست ایده خود را بهبود ببخشد و پابه‌پای گروه‌های حرفه‌ای دیگر پیش برود. اعتمادبه‌نفس و انگیزه این گروه در ارائه کار خود، همه را شگفت‌زده کرد.

آنها همچنین جزء ۱۰ تیم برگزیده‌ای بودند که برای ورود به مرحله پیش‌شتاب‌دهی اَکسل انتخاب شده و در دوره فن‌افزایی یا پیش‌شتاب‌دهی اَکسل برای تکمیل طرح کسب‌ و کار و محصول اولیه خود شرکت خواهند داشت. شاید مانی و حامد تنها چند سالی از دوره خود جلوتر هستند اما این نوجوانان می‌توانند بیل گیتس و استیو جابزهای ایرانی لقب بگیرند.

گفتنی است نخستین رویداد نوآیش اَکسل اصفهان، روز جمعه ۱۹ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ در دفتر شتابدهنده اکسل به نشانی اصفهان، خیابان 22 بهمن روبروی مجموعه اداری ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب