امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22162 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر واعظی درصحن علنی مجلس اعلام کرد؛

هیچ کشوری در دنیا به دلیل وجود فرصت و تهدید درکنار هم ، فضای مجازی را مسدود نمی کند/ با 14 دانشگاه و مرکز پژوهشی برای صیانت از محتوای فضای مجازی همکاری داریم/ شبکه انتقال کشور به بالاتر از 10 هزار گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافت

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در صحن علنی مجلس ، به سوالات نمایندگان پاسخ و نمایندگان مجلس از پاسخ های دکتر واعظی قانع شدند.
هیچ کشوری در دنیا به دلیل وجود فرصت و تهدید درکنار هم ، فضای مجازی را مسدود نمی کند/ با 14 دانشگاه و مرکز پژوهشی برای صیانت از محتوای فضای مجازی همکاری داریم/ شبکه انتقال کشور به بالاتر از 10 هزار گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافت

به گزارش خبرایران  از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی صبح امروز (سه شنبه، 16 خرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

سوال نخست  درباره توجه به وضعیت معیشتی، رفاهی و شغلی کارکنان شرکت مخابرات ایران که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است، بود و سوال دوم در رابطه با نظارت و کنترل بر محتوای مطالب مغایر اصول و موازین شرعی و مصالح و منافع ملی در فضای مجازی مطرح شد.

 دکتر واعظی در پاسخ به سوال اول گفت:  برخی فراموش کرده اند که شرکت مخابرات ایران در تاریخ 88/8/18 بر اساس اصل 44 قانون اساسی خصوصی شده است و عملا به شرکتی بر مبنای  قانون تجارت تبدیل شده است و بالای 50 درصد از سهامداران آن از بخش خصوصی هستند.
وی ادامه داد:‌ آنچه که مربوط به وزارت ارتباطات است از جمله مسایل فنی ، سیاستگذاری ها و تعرفه ها است که بنده مسوولیتش را می پذیرم.

 این مقام مسوول تاکید کرد: آنچه که مربوط به بحث طبقه بندی مشاغل ، مسایل پرسنلی ، حقوق مزایا، بازنشستگی و طبقه بندی مشاغل در مخابرات است را دنبال می کنم اما مسوولیت آن  بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیست.

 وی با اشاره به اینکه به هیچ یک از کارمندان شرکتها ی زیرمجموعه بدهی نداریم  تاکید کرد:‌ در ارتباط با شرکت مخابرات ایران برخی مشکلات وجود دارد که تلاش کرده ایم آن ها را حل کنیم.

 وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در شرکت مخابرات ایران رسیدگی به وضع بازنشستگان ، بیمه ، بیمه تکمیلی و عمر و امکانات تربیت بدنی  بسیار بالاتر از سایر شرکتها ی خصوصی انجام می شود.

وی بر تلاش دولت یازدهم بر ارتقای خدمت رسانی درحوزه ICT تاکید کرد و افزود: اکنون تقریبا همه روستاهای بالای 10 خانوار دارای تلفن هستند و روستاهای 25 یا 30 خانوار در منزل از نعمت تلفن برخوردارند و  در دولت تدبیر و امید،‌ 27 هزار روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شدند.

وزیر ارتباطات در  پاسخ به سوال دوم در خصوص فضای مجازی ، گفت : در زمینه فضای مجازی با شرایط جدیدی روبرو هستیم که فقط مربوط به ایران نیست و همه کشورهای دنیا با مسئله فضای مجازی مواجه هستند و فقط نوع مشکلات آنها با هم متفاوت است .

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا به دلیل وجود فرصت و تهدید درکنار هم ، فضای مجازی را مسدود نمی کند ، افزود : هیچ  کدام از بزرگان کشور هم چنین چیزی را عنوان نکردند و از مقام معظم رهبری هم نقل قول هایی فراوانی داریم که همواره باید از همه فرصت های فضای مجازی استفاده کنیم و برنامه ریزی کنیم و تمام تلاش ما این باشد که تهدیدهای آن را کاهش دهیم  تا جایی که این تهدیدات به صفر برسد.
  واعظی با اشاره به همکاری های انجام شده با دانشگاه های مختلف در این زمینه ، تاکید کرد : با 14 دانشگاه و مرکز پژوهشی برای صیانت از محتوای فضای مجازی همکاری داریم و تلاش می کنیم هر آنچه که در این زمینه نیاز داریم از تولید بومی باشد.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات نیز گفت : راه اندازی شبکه ملی اطلاعات 14 سال در کشور بر اساس برنامه پنج ساله چهارم و پنجم و حکم مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی باید انجام می شد اما کسانی که در گذشته بودند این موضوع را مطرح می کردند ولی شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در این دولت پروژه شبکه ملی اطلاعات در اولویت برنامه های ما قرار گرفت ، افزود : برای این پروژه سرمایه گذاری انجام شد و شبکه انتقال کشور از 900 گیگا بیت بر ثانیه به بالاتر از 10 هزار گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافت و شبکه پهن باند کشور از 624 گیگا بیت تبدیل به 11 هزار گیگا بیت شده است که 15 برابر شده است و اگر این زیرساخت ها نبود چگونه می توانستیم شبکه ملی اطلاعات را در این بستر پایه گذاری کنیم.
دکتر واعظی در زمینه تولید محتوا داخلی نیز با اشاره به اینکه محتوا بر اساس اساسنامه وزارت ارتباطات و تمام ماموریت های واگذار شده ه عهده وزارت ارتباطات نیست ، افزود : در این زمینه شورای عالی فضای مجازی ، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داریم که بر اساس قانون و مقررات و مصوبات موجود مسوول محتوا هستند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب