امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22159 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عبور روزانه ۱۵۰ پرواز قطری از آسمان ایران

خبرایران: عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور از احتمال افزایش عبور روزانه 150 پرواز قطری از آسمان ایران خبر داد و گفت: احتمال اینکه هواپیمایی قطر، پروازهای خود به آفریقا را کنسل کند، وجود دارد.
عبور روزانه ۱۵۰ پرواز قطری از آسمان ایران

ابراهیم مرادی، در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه پیش از این هم مسیر عبوری هواپیماهای قطر برای مقاصد اروپا و آتلانتیک شمالی از آسمان ایران بوده، اظهار داشت: پروازهای قطری به مقصد کشورهای آفریقایی اگر بخواهد از آسمان ایران انجام شود چیزی حدود یک الی یک و نیم ساعت به زمان پرواز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال پیش بینی می‌کنیم که با توجه به شرایط جدید کشور قطر و محدود شدن مسیرهای عبوری هواپیماهای قطری و انتقال بخشی از پروازهای قطر به آسمان ایران، روزانه انجام چیزی حدود 100 الی 150 پرواز قطری از آسمان ایران افزایش می یابد. البته این افزایش پروازهای قطری از آسمان ایران بستگی به سیاست‌های سازمان هواپیمایی قطر دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: امکان دارد قطر ترجیح دهد پروازهای شمال آفریقای خود را کنسل کند. البته پرواز بلیت‌های فروخته شده انجام خواهد شد اما ممکن است سیاست قطر این باشد که برای مدتی پرواز به سمت آفریقا را برقرار نکند .

مرادی گفت: البته حالت دیگری که وجود دارد این است که مسیر عبوری از آسمان بحرین برای ایرلاین‌هایی مانند بریتیش ایرویز به سمت قطر باز است و هواپیمایی قطر می‌تواند از این ایرلاین‌ها برای جابجایی مسافران خود به سمت مقاصدی از جمله آفریقا استفاده کند.

وی تاکید کرد: همانطور که گفته شد مسیر عبوری هواپیماهای قطر برای مقاصد اروپا و آتلانتیک از آسمان ایران پیش از این هم باز بوده و قطر می‌تواند همچنان از این مسیر استفاده کند.

مرادی تاکید کرد: در حال حاضر درباره تمام این موارد در حال مذاکره با قطر هستیم اما پیش بینی امروز  این است که با توجه به شرایط جدید قطر، روزانه چیزی حدود 100 الی 150 پرواز به پروازهای عبوری قطری‌ها از آسمان ایران اضافه شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب