امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22090 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای نخستین ‌بار در کشور؛

نقش بی بدیلی مپنا در تامین پروژه تولید همزمان برق و آب قشم

خبرایران: پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا در مدت حدود 2 سال و نیم اخیر ، نقش بی بدیلی در تأمین آب و برق روستاهای جزیره قشم داشته است.
نقش بی بدیلی مپنا در تامین پروژه تولید همزمان برق و آب قشم

پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا که برای نخستین ‌بار در کشور با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی ، بالا بردن بازده نیروگاه های گازی و تأمین نیاز آب و برق روستاهای جزیره قشم به ظرفیت ۵۰ مگاوات تولید برق و ۱۸ هزار مترمکعب آب شیرین در تاریخ هشتم شهریور ماه سال 93 با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسیده بود ، در مدت حدود 2 سال و نیم اخیر ، نقش بی بدیلی در تأمین آب و برق روستاهای این جزیره داشت.
روستاهای جزیره قشم که پیش از بهره برداری از این پروژه ، به وسیله آبرسانی سیار از آب شرب برخوردار می شدند ، با به مدار آمدن پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا ، از نعمت بهره مندی از آب شرب پایدار و باکیفیت برخودار شدند.
در روزهای اخیر با وجود بروز مشکلاتی در سوخت رسانی به واحدهای تولید همزمان برق و آب قشم مپنا ، این پروژه با تمام ظرفیت و صلابت همیشگی در مسیر خدمات رسانی به مردم شریف جزیره قشم آماده است و در حال حاضر مسئولان امر با حضور در محل پروژه در جهت تأمین هر چه سریعتر سوخت مناسب و راه اندازی مجدد واحدهای این پروژه در حال تلاش هستند.
با بروز مشکل در تأمین مناسب سوخت گاز با فشار و خلوص لازم ، پروژه تولید همزمان آب و برق قشم مپنا از مدار بهره برداری خارج شد ؛ اما با تأمین بیش از نیاز مصرف آب روستاهای جزیره قشم در چند هفته اخیر ، مخازن ذخیره آب این جزیره با منابع مطمئن به استقبال ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال رفتند که همین آینده نگری و پیاده سازی برنامه های راهبردی که با هماهنگی و تعامل مستمر گروه مپنا و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان و مدیریت تأمین آب جزیره قشم صورت گرفت ، موجب شد تا امروز علی رغم قطع موقت آب شرب روستاهای این جزیره ، منابع ذخیره شده به کمک آبرسانی به مردم بیایند.
هم اکنون تمامی تلاش ها برای به مدار بهره برداری آمدن هر چه سریعتر پروژه تولید همزمان آب و برق قشم مپنا است که تنها دلیل خروج واحدهای آن از مدار بهره برداری ، مشکل سوخت رسانی بوده که به عنوان یک رخداد و شرایط خارج از اختیارات مدیران پروژه ، به این پروژه تحمیل شده است.
در دو روز گذشته مذاکرات و هماهنگی های صورت گرفته از سوی تمامی شرکت ها و نهادهای ذی ربط در جهت حل این مشکل بوده و امیدواریم با دسترسی هر چه سریعتر به سوخت گاز با خلوص مناسب و به صورت پایدار ، واحدهای تولید همزمان آب و برق قشم مپنا همچون گذشته در جهت نقش آفرینی موثر خود در تأمین نیازهای آب و برق مردم شریف جزیره قشم فعال شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب