خبرایران: دبیرعلمی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربرده گفت: برگزاری کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربردها نقطه تلاقی بازی و تولید علم و دانش را ایجاد میکند .
به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربردها» صبح امروز7 خردادماه 1396 با حضور« بهروز مینایی » دبیرعلمی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربرده،«سیدمحمدعلی سیدحسینی» دبیرکنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربرده ،«محمدحسین رضوانی» دبیر اجرایی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربرده و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار ودراین نشست خبری «بهروز مینایی» مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دبیرعلمی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال اظهار داشت: بازیهای رایانهای، نقطه تلاقی تفریح، سرگرمی، آموزش، هنر، صنعت و رسانه است و صنعت گیم را به دلیل ابعاد مختلف، هنر هشتم مطرح میکنند. همچنین تولید انبوه صنعت گیم سبب اشتغالزایی، کارآفرینی و خلق ثروت میشود.
دبیرعلمی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال تصریح کرد: در طی این سالها جای کنفرانسی همچون کنفرانس تحقیقات بازیهای رایانهای خالی بود و بنیاد به واسطه برگزاری این کنفرانس به نوعی نقطه تلاقی بازی و تولید علم و دانش را ایجاد میکند.
مینایی خاطر نشان کرد: ابعاد فنی بازیهای برخط، بازیهای ابری، بازیهای موبایلی، هوش مصنوعی، شبیهسازی ازدحام در بازیها، یادگیری گیمر، مدیریت بحران از طریق بازی، امنیت در داخل بازی، تبلیغات از طریق بازی، داستانگویی، صدا، تفاوت جنسیت در بازی، مخاطبشناسی، سبک زندگی، مدیریت کسب و کار، آینده پژوهشی در حوزه بازی از جمله زیرمجموعههای محورهای کنفرانس به شمار میرود.
وی با اشاره به طرح عوارض بازیهای خارجی گفت: در زمان مسئولیتم موضوع عوارض بازیهای خارجی را در شورای عالی فضای مجازی مطرح کردیم و قرار بود در همان شورا به تصویب برسد اما در آن دوره جناب آقای رئیس جمهور صلاح دانستند که این طرح از طریق مجلس به تصویب برسد به همین دلیل طرح به مجلس رسید.
مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازیهای رایانهای بیان داشت: دو بار طرح عوارض بازیهای خارجی در مجلس با شکست روبرو شد و امسال هم این طرح را در مجلس پیگیری خواهیم کردو به دلیل اینکه طرح عوارض بازیهای خارجی در مجلس مطرح شد و امسال هم به صحن مجلس رسید، دیگر نمیتوانیم طرح را برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی برسانیم، اگر در مجلس به تصویب نرسد شاید بخواهیم از طریق شورای عالی فضای مجازی به اجرا برسانیم.
رضوانی: اساسنامه تشکیل انجمنهای علمی، دانشجویی بازیهای رایانهای در حال شکلگیری هستند
محمدحسین رضوانی، دبیر اجرایی کنفرانس تحقیقات بازیهای رایانهای در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: یکی از ویژگیهای این کنفرانس برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری است که در ماه اردیبهشت هفت جلسه با حضور ۱۴ دانشگاه مطرح کشور برگزار شد.
وی افزود: انیستیتوی بازیسازی کشور اساسنامه تشکیل انجمنهای علمی، دانشجویی بازیهای رایانهای را در حال شکلگیری هستند و تا کنون هفت کارگاه در کنفرانس قطعی شده است که میتوان به محورهای فنی، هنری، طراحی و مقالات اشاره نمود.
بنا به این گزارش، ۱۵ شهریورماه سالجاری، آخرین مهلت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاههای آموزشی، ۲۰ شهریورماه آخرین مهلت اصل و چکیده مقالات پژوهشگران، ۱۵ مهرماه زمان اعلام نتایج داوری مقالات، اول آبان ماه زمان آخرین مهلت ثبت نام نهایی و آخرین مهلت ارسال نهایی مقالات پژوهشگران می باشد.
گفتنی است، کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با گرایشها؛ فناوریها و کاربردها، دوم آذرماه سالجاری، در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.