امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2171 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدباقر نوبخت خبر داد؛

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران تا آخر سال/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تغییری در برنامه‌های‌ توسعه‌ای ما ایجاد نمی‌کند

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران تا آخر سال پرداخت می‌شود.
پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران تا آخر سال/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تغییری در برنامه‌های‌ توسعه‌ای ما ایجاد نمی‌کند
به گزارش خبر ایران به نقل از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه نهاد تعامل که با حضور پیمانکاران و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای تشکیل شد، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: برخلاف تصوری که از این سیاست‌ها و منطق اجرایی آن وجود دارد، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای برنامه‌های توسعه و پیشرفت است و بیانگر شرایط فوق‌العاده و اضطراری نیست.

نوبخت با اشاره به آغاز فرآیند تهیه برنامه ششم توسعه از سال 1393 و تصویب آن در سال 1394 تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هیچ تغییری در روند برنامه‌های‌ توسعه‌ای ما ایجاد نمی‌کند، بلکه مقوم آن است و جایگزین آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کرده و کمک می‌کند، با وجود شوک‌ها و تکانه‌های بدخواهان نظام و سنگ‌اندازی‌های آنها در مسیر توسعه به پیش برویم.

نوبخت همچنین تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مقوم برنامه پیشرفت و توسعه است، ضمن اینکه با توجه به تغییرات و تلاطم‌های محیط بیرونی، اقتصاد کشور را مقاوم خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیمانکاران نیمی از ظرفیت سازندگی کشور هستند، از آنان خواست که دولت را در این مسیر یاری کند.

وی این یاری را منوط به فراهم کردن شرایط از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دانست و گفت: اگر ما به تعهدات خود عمل کنیم، پیمانکارانی که برای اجرای طرح‌های عمرانی کشور پا پیش می‌گذارند، چالاک‌تر و پویاتر عمل خواهند کرد.

نوبخت با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دولت افزود: متأسفم در شرایطی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی را برعهده گرفتم که بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران روی زمین مانده بود.

وی با اشاره به رقم بدهی دولت به پیمانکاران از انتشار حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأدیه بدهی پیمانکاران تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: امیدوارم 3 میلیون و 200 هزار خانواری که به واسطه شرکت‌های پیمانکاری از این محل ارتزاق می‌کنند، همچون کارمندان قبل از پایان سال به حقوق خود دست یابند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب