امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2145 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رستم قاسمی؛

ایران 200 هزار واحد مسکونی در عراق می سازد

رستم قاسمی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق گفت: بودجه عراق هم اکنون در مسیر بازسازی این کشور قرار دارد که باید از این فرصت شرکت های ایرانی استفاده بهینه را ببرند.
ایران 200 هزار واحد مسکونی در عراق می سازد

به گزارش خبرایران، رستم قاسمی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق روز یکشنبه در همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق افزود: بودجه عراق هم اکنون در مسیر بازسازی این کشور قرار دارد که باید از این فرصت شرکت های ایرانی استفاده بهینه را ببرند.

وی با بیان اینکه، بازسازی جدی کشور عراق هنوز شروع نشده است، اظهار داشت: بازار عراق یک بازار طولانی مدت و مستمر است که باید شرکت های ایرانی با شاخصه های کیفیت، سرعت و قیمت مناسب در آن حضور یابند تا این بازار را از آن خود کنند.

قاسمی با بیان اینکه، عراق کشوری است که به سبب مسایل گذشته اکنون به یک مخروبه تبدیل شده است، گفت: ساختار کنونی عراق نیازمند جدی به بازسازی دارد و این موضوع زمینه بسیار خوبی برای حضور شرکت های ایرانی در حوزه های مختلف است.

وی افزود: بخش خصوصی باید ضمن حضور جدی در بازار عراق، نه تنها موقعیت خود را در این کشور تثبیت کند، بلکه باید در جهت توسعه آن نیز بکوشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به برخی از لایه های پایینی در حکومت عراق که مانع حضور ایرانی ها در این کشور هستند، گفت: باید این موانع را با تدبیر هر چه سریعتر رفع کنیم، ضمن اینکه هم اکنون ایرانی ها در بازار عراق حضور خوبی ندارند و باید تحول جدی در این بخش صورت گیرد.

مشاور معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه، برخی از تجار و فعالان اقتصادی ایران به بازار عراق به عنوان یکبار مصرف نگاه می کنند، تصریح کرد: این نگاه مانعی برای حضور در بازار عراق شده که تغییر این رویکرد ضروری و الزامی است.

وی سپس از آمادگی ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق برای ایجاد حمایتها و بسترهای لازم برای فعالیت های اقتصادی ایرانی ها در عراق خبر داد و گفت: باید سهم ایرانی ها در بازار عراق که اکنون حدود 10 درصد است، افزایش یابد، ضمن اینکه برگزاری نمایشگاههای تخصصی می تواند در افزایش این سهم نقش بسزایی داشته باشد.

قاسمی خطاب به تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اظهار داشت: ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق حمایت های لازم را از شما به عمل خواهد آورد تا در صادرات کاشی و سرامیک به عراق جهشی صورت گیرد.

همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و نظام مدیریت صادرات روز جاری با حضور رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق و جمعی از فعالان و تاجران کاشی و سرامیک در هتل استقلال تهران برگزار شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب