امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21267 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاونین و مدیران نهاد؛

مراسم معارفه مدیرکل تامین منابع نهاد برگزار شد

خبرایران:مراسم معارفه سیدباقر میرعبداللهی مدیرکل تامین منابع با حضور معاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
مراسم معارفه مدیرکل تامین منابع نهاد برگزار شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مراسم معارفه سیدباقر میرعبداللهی مدیرکل تامین منابع با حضورمعاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک‌شنبه دهم اردیبهشت در ساختمان شماره یک نهاد برگزار شد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد در ابتدای جلسه با تبریک فرارسیدن ماه شعبان گفت: از آنجا که اداره کل تامین منابع در نهاد کار مجموعه سازی را انجام می دهد و از ادارات مهم نهاد است و حجم مطالبات فراوانی از طرف مردم و اعضا وجود دارد حضور آقای میرعبداللهی اتفاق فرخنده ای است و بی شک منشأ خدمات مفیدی خواهد بود.

محمد اله‌یاری در ادامه یادآور شد خوشبختانه در دوره جدید مدیریت نهاد اقدامات خوبی در بحث خرید و اختصاص منابع انجام و مشارکت اعضا در انتخاب و خرید منابع بیشتر شده است.

در ادامه نشست امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از حسن انتخاب معاون محترم توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد  و دبیرکل محترم نهاد، در انتخاب دکتر میر عبداللهی به عنوان مدیر کل تامین منابع نهاد تشکر می کنم. ایشان سابقه مدیریتی خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی دارند و آغازگر حرکتی مهم در مطبوعات است. به خاطر دارم در موسسه همشهری ماهنامه خردنامه را راه اندازی کردند  که در زمان خود نقطه عطفی در پیوند دادن مباحث نظری و فلسفی با فضای ژورنالیسم بود. این نشریه از نظر علمی بسیار وزین و در عین حال تأثیرگذار بود. همان نشریه در مدت کوتاهی صاحب سبک شد و الگوهای مختلفی از آن در جامعه مطبوعات تقلید شد.

وی ادامه داد: علاوه بر تحصیلات در مقاطع بالای دانشگاهی در رشته فلسفه، ایشان در مقاطع بالای حوزوی که درس خارج است مشغول تحصیل اند.

سید باقر میرعبداللهی نیز در ادامه مراسم گفت: از اعتماد آقای مختارپور و آقای اله یاری سپاسگزارم. من قبل از اینکه موضوع حضورم در نهاد مطرح شود آقای مختارپور را به عنوان یک فرد فرهنگی و خوش نام بسیار دوست داشتم. حس اولیه ام این است که کار اداره کل تامین منابع فراتر از تعیین منابعی برای خواندن به شکل مرسوم است و مسلما دوستان ما در اداره منابع کاری  مهمتر و فراتر از  کارهای تعریف شده انجام می دادند. با این حال معتقدم موضوع کتاب سنجی که محصول آن به دست مراجعان کتابخانه ها می رسد به ما کمک خواهد کرد تا برخی ناشران و اندیشکده هایی که بعضا کاری جز انتشار کتاب های بی حاصل ندارند بهتر بشناسیم و حمایت ها را جهت بهتری بدهیم.

در پایان این نشست نیز محمد اله‌یاری متن حکم علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد را برای حاضران قرائت کرد.

گفتنی است سیدباقر میرعبداللهی دکترای فلسفه و کلام و اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. وی پیش از این مدیریت انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما و سرپرستی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را بر عهده داشته است.

میرعبداللهی همچنین سابقه حضور در هیأت تحریریه نشریات کیهان فرهنگی، دبیر سرویس اندیشه روزنامه همشهری، سردبیری ماهنامه خردنامه همشهری را داشته و مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و عضو دفتر تنقیح و بررسی گزارش‌ها در سازمان بازرسی کل کشور، مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشاور وزیر دادگستری نیز بوده است.

«در بیکران نیایش؛ مناجات و بزرگداشت رمضان»، «آوازهای زخمی زاری»، «نگاهی به مکتب تفکیک»، «از تشنگی تا دریا، اخلاق نامه زندگی دانشجویی» و ترجمه کتاب «نظریه خیال در اندیشه ابن عربی» (در دست انتشار) از جمله تألیفات میرعبداللهی بوده است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب