امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2125 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمید رضا بتو مطرح کرد؛

شهرداری برای توسعه گردشگری نیازمند مشارکت دولت و سمن ها است/ تشریح برنامه های گردشگری در نوروز / انتشار 22 کتاب گردشگری تهران به تفکیک مناطق

خبرایران:حمید رضا بتو قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: نظر به این موضوع که به منظور توسعه گردشگری نیازمند مشارکت دولت و سمن ها هستیم غالب این فعالیت ها با همکاری سازمان میراث و آژانس های مسافرتی اجرا خواهد شد.
شهرداری برای توسعه گردشگری نیازمند مشارکت دولت و سمن ها است/ تشریح برنامه های گردشگری در نوروز / انتشار 22 کتاب گردشگری تهران به تفکیک مناطق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  " حمید رضا بتو " قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران  در مراسم افتتاحیه " مجموعه تلویزیونی " مسافر ونیزی " اولین سریال گردشگری ایران که پیش از ظهر امروز 3 اسفند با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان سفارت ایتالیا و جمعی از هنرمندان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: گردشگری یکی از صنایع پاک محسوب می شود و برای خروج از اقتصاد تک محصولی و رونق اقتصادی نیازمند توجه به توسعه صنعت هستیم.

وی گفت: شهرداری تهران طی سال ها اخیر و در مسیر حرکت به سمت نهادی اجتماعی به موضوع رونق گردشگری شهری توجه بسیاری داشته و با توجه به اینکه تهران از تمام فرهنگ ها و آداب و سنن های ایران را میزبانی می کند توسعه گردشگری در این کلانشهر از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

بتو با اشاره به اینکه رونق صنعت گردشگری  با همکاری دولت و سازمان های مردم نهاد میسر می شود، ادامه داد: نظر به این موضوع که به منظور توسعه گردشگری نیازمند مشارکت دولت و سمن ها هستیم در برنامه ریزی فعالیت های نوروز 93 بر همکاری سازمان میراث، آژانس های مسافرتی  و سازمان های مردم نهاد تاکید شده است.

قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: خوشبختانه فصل جدید از همکاری ها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شکل گرفته که در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.

وی در تشریح برنامه های نوروزی در حیطه گردشگری ادامه داد: سازمان رفاه متولی تصمیم گیری و اجرای برنامه های گردشگری در شهرداری تهران است که با همکاری سراهای محله و مرکز خدمات اجتماعی در سطح شهر اجرا می کند.

بتو با اشاره اجرای برنامه های نوروزی در بخش استقبال از مسافران نوروز، اسکان و ارایه تسهیلات گردشگری گفت: در پایانه های ورودی شهر تهران طرح استقبال از مسافران نوروزی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی اجرایی خواهد شد. اسکان موقت مسافران نوروزی در سوله های بحران و بوستان انجام می شود.

وی از انتشار 22 کتاب گردشگری شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات مراکز و اماکن گردشگری تهران به تفکیک مناطق به زودی منتشر خواهد شد. همچنین دیگر اطلاعات تکمیلی شهر تهران در نقشه و بروشورهای گردشگری به مسافران ارایه می شود.

قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح گردشگری مذهبی در ایام نوروز 92 افزود: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با نوروز برنامه های متنوع گردشگری مذهبی انجام می شود و اجرای تورهای گردشگری اماکن مذهبی و تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

بتو گفت: اجرای تورها از اول فروردین آغاز و تا 15 این ماه تداوم می یابد و شهروندان طی تماس با سامانه 137 می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این تورها با همکاری با 27 آژانس گردشگری اجرا می شود. در ایام نوروز روزانه صد تور با ظرفیت پذیرش 40 نفر برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب