امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21112 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رسول سراییان اعلام کرد؛

هدف اصلی تانوما تار نوری مخابرات ایران ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجاری کسب و کار و مصرف‌کننده نهایی است/ ۸۵۰۰ سایت موبایل به فیبر نوری برای ارائه سرویس LTE با سرعت بالا متصل شده اند

خبرایران :مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هدف اصلی تانوما تار نوری مخابرات ایران ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجاری کسب و کار و مصرف‌کننده نهایی است.
 هدف اصلی تانوما تار نوری مخابرات ایران ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجاری کسب و کار و مصرف‌کننده نهایی است/ ۸۵۰۰ سایت موبایل به فیبر نوری برای ارائه سرویس LTE با سرعت بالا متصل شده اند

به گزارش خبرنگارخبرایران،مراسم افتتاح شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری مخابرات (تانوما)صبح امروز4 اردیبهشت ماه 1396 با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری، «دکترمحمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،« برات قنبری »معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «رسول سراییان» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه درمرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران برگزارودراین مراسم «رسول سراییان» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهارداشت:ICT می‌تواند برای صنایع خلق ثروت کند و حتی قادر است صنایع را متحول کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هدف اصلی تانوما تار نوری مخابرات ایران ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجاری کسب و کار و مصرف‌کننده نهایی است که اتصال اماکن (ساختمان یا خانه‌ها) به فیبر نوری سرعت و کیفیت دسترسی را متحول خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی 5 سال آینده به جای سیم تلفن باید فیبر نوری را مشاهده کنیم که این هدف امروز با آغاز پروژه تانوما کلید خورده است.

سراییان با اشاره به ارائه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری در 8 استان در فاز نخست گفت و در مجموع یک میلیون ظرفیت برای استان‌های تهران، اصفهان‌،خراسان رضوی، فارس، خوزستان،‌البرز و کرمانشاه آماده شده و در منطقه عربستان و امارت در جایگاه نخست و لبنان در جایگاه آخر اتصال فیبر نوری به منازل قرار دارند.

وی ادامه داد: در فاز نخست هشت شهر کشور شامل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، ۳۷۰ هزار واحد تجاری، ۱۰۰ واحد دولتی، ۲۱۰۰ دانشگاه و تعدادی بیمارستان و مدرسه به فیبر نوری مجهز می شود و در این پروژه یک میلیون ظرفیت با سرمایه یک میلیارد و ۲۰۰۰ میلیون تومانی ایجاد شده است.

سراییان درپایان گفت: ۸۵۰۰ سایت موبایل به فیبر نوری برای ارائه سرویس LTE با سرعت بالا متصل شده اند و ۱۵۰۰ هزار کیلومتر فیبر نوری برای زیرساخت موجود است و پیشرفت این پروژه دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص داده شود.

بنابراین گزارش،شبکه دسترسی فیبر نوری (FTTH) با نام تجاری تانوما در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج آغاز به کار کرده و هم‌اکنون بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر جهان از فناوری FTTH بهره‌ می‌برند و تعداد مشترکان این سرویس تا پایان سال ۲۰۱۶ در دنیا به ۸۸۴ میلیون نفر رسیده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب