امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21099 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس/ لزوم ورود «سوختگی» به برنامه درسی دانش‌آموزان

خبرایران:معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس گفت: هنوز سوختگی دانش‌آموزان شین‌آباد را فراموش نکرده‌ایم و از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا در برنامه درسی، موضوع سوختگی گنجانده شود.
تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس/ لزوم ورود «سوختگی» به برنامه درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرایران، سیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت: در موضوع سلامت‌روان مدارس کار شروع شد و این موضوع را بومی سازی کرده و به صورت پایلوت در مدارس برای اجرا آماده کردیم.

وی افزود: یک دوره توانمندسازی برای کارشناسان بهداشت و معلمان در نظر گرفتیم.

ایازی با بیان اینکه ریشه خیلی از مشکلات به سلامت روان باز می‌گردد، گفت: دومین موضوع بحث توجه به اعتیاد در بین دانش آموزان بود و تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش داشتیم و کودکان تا ١٢ ساله را با موضوع فرزند پروری تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد برای ٦٤٥٠ کارشناس دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌هایی را با موضوع طرح دنبال کردیم و برای کاهش رفتارهای پرخاشگرایانه برای اول دبستانی‌ها نیز فعالیت‌هایی پیش‌بینی کردیم و در مدرسه این کار را دنبال کردیم.

معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 17 هزار و ٧١٧ خانه بهداشت روستایی داریم که باید ارتباط بین آنها با مدارس را دنبال کنیم تا برای تمام دانش‌آموزان پرونده سلامت روان تهیه کنیم، اظهار داشت: ٢٤٤٣ مرکز بهداشت در روستاها داریم و ١٧٧٧ مرکز جامع سلامت راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: بخش عمده بیماری‌های سلامت روان و ابتلا به ایدز ناشی از مواردی است که نیاز است با طرحی بتوانیم آن را در بین دانش‌آموزان اجرایی کنیم.

ایازی با بیان اینکه حذف سوسیس و کالباس و نوشابه از مدارس تأثیر گذار بود که از ٨٥ هزار مدرسه بازدید به عمل آوردیم، گفت: اصلاح نحوه توزیع شیر مدارس برای جلوگیری از فساد و بهداشت آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی از کارهای دیگر است.

وی با اشاره به تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس گفت: هنوز سوختگی دانش‌آموزان شین‌آباد را فراموش نکرده ایم و از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا در برنامه درسی، موضوع سوختگی گنجانده شود.

انتهای پیام/

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب