امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21036 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس بابازاده درنشست خبری اعلام کرد؛

عوارض متفرقه در بافت‌های فرسوده منطقه 10 صفر شده/منطقه 10 کوچکترین منطقه شهر تهران است/ احداث بوستان‌های کوچک در منطقه به ویژه در محله‌های قدیمی منطقه 10 مورد استقبال شهروندان قرار گرفت

خبرایران: شهردار منطقه 10 گفت: 16 ایستگاه ورزشی برای آقایان و 30 ایستگاه ورزشی برای بانوان جهت برقراری ورزش صبحگاهی با عنوان ایستگاه‌های تندرستی در سطح بوستان‌های منطقه فعال است.
عوارض متفرقه در بافت‌های فرسوده منطقه 10 صفر شده/منطقه 10 کوچکترین منطقه شهر تهران است/ احداث بوستان‌های کوچک در منطقه به ویژه در محله‌های قدیمی منطقه 10 مورد استقبال شهروندان قرار گرفت

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«تشریح عملکرد شهرداری منطقه 10»صبح امروزچهارشنبه 30 فروردین ماه 1396 با حضور«عباس بابازاده»شهردارمنطقه 10واصحاب رسانه درساختمان مرکزی شهرداری منطقه 10 برگزار و دراین نشست خبری«عباس بابازاده» شهردارمنطقه 10 اظهارداشت: شهرداری منطقه 10 برای احداث بوستان‌های جدید و توسعه فضای سبز تمام تلاش خود را به کار بسته ،تاجایی که امروز ما 3 باغ منطقه رادر سال گذشته شناسایی کردیم.

شهردارمنطقه 10 تصریح کرد: یک باغ با عنوان باغ نظر در خیابان رنجبر به وسعت 6 هزار متر مربع و هزینه 10 میلیارد تومان تملک شده که در سال جاری به بوستان منطقه‌ای تبدیل خواهد شد. با ساخت این بوستان تعداد بوستان‌های این منطقه به عدد 29 می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طی 10 سال گذشته در منطقه 10 اتفاقات کم‌نظیری در حوزه‌های مختلف شهری روی داده است که از جمله آن می‌توان به احداث 6 مجموعه ورزشی بزرگ و توسعه فضای سبز اشاره کرد.

بابازاده عنوان داشت: منطقه 10 کوچکترین منطقه شهر تهران است اما بافت جمعیتی فشرده‌ای دارد به شکلی که با وسعت 800 هکتار جمعیتی حدود 320 هزار نفر در 10 ‌محله این منطقه ساکن هستند، دربخش پارکینگ در منطقه مشکلات بسیاری داریم لذا باید در حوزه فرهنگ‌سازی برای استفاده ازپارکینگ‌های مکانیزه برنامه‌ریزی مشخصی را انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به مساحت کمی که این پارکینگ‌ها نیاز دارند می‌تواند برای حل مشکل پارکینگ در منطقه کارساز باشد. در حال حاضر نیز در سه نقطه از منطقه از این پارکینگ‌ها استفاده شده که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده‌ایم. در همین راستا دو نقطه دیگر نیز با مشارکت شهروندان در شرف صدور پروانه برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی هستیم که بی‌تردید کمک موثری به حل مشکلات پارکینگی منطقه 10 خواهد داشت و هر یک از این دو پارکینگ ظرفیت پارک 400 خودرو را دارا هستند.

بابازاده درخصوص عملکرد شهرداری منطقه 10 درحوزه خدمات شهری تاکید کرد: ساخت و احداث بوستان‌های کوچک در سطح منطقه به ویژه در محله‌های قدیمی منطقه 10 از جمله هاشمی، بریانک و هفت چنارمورد استقبال شهروندان قرار گرفت. در همین راستا و برای افزایش سرانه فضای سبز منطقه 3 باغ در محلات منطقه شناسایی شده که به زودی یکی از آنها که تملک آن به پایان رسیده به بوستان تبدیل خواهد شد.

وی یادآورشد: در حوزه خدمات شهری 46 چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مختلف منطقه احداث شده و اجرای 12 هزار متر مربع نقاشی دیواری نیز انجام شده است. قطعاً اجرای نقاشی‌های دیواری نیز با هدف رضایتمندی بیشتر مردم در سطح محلات منطقه 10 ادامه خواهد داشت.

شهردارمنطقه 10 با اشاره به اجرای طرح قرآنی بینات با کمک آموزش و پروش منطقه گفت: همچنین همانند سال گذشته که دو جشنواره ورزشی برگزار و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد امسال نیز برگزاری جشنواره‌ ورزشی ادامه پیدا خواهد کرد. موزه حق‌شناس نیز در سال گذشته مرمت شد و در نوروز امسال نیز میزبان حدود 8 هزار نفر بود.

وی افزود:همچنین 16 ایستگاه ورزشی برای آقایان و 30 ایستگاه ورزشی برای بانوان جهت برقراری ورزش صبحگاهی با عنوان ایستگاه‌های تندرستی در سطح بوستان‌های منطقه فعال است.

بابازاده درتشریح طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه 10 درسال گذشته گفت:دربخش ابنیه پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام رساندیم که در این بخش می‌توان به تکمیل سرای محله هاشمی و ساخت مسجد حاج عبدالله در خیابان قزوین اشاره کرد.

وی با اشاره به ساخت مسجد در اطراف برخی از مدارس سطح منطقه 10 گفت: در مدارسی که امکان ساخت مسجد وجود داشت این کار در دستور کار قرار گرفت تا در طول روز دانش‌آموزان از این مساجد استفاده کنند و بعدازظهرها نیز مورد استفاده اهالی محل قرار گیرد. در خلال اجرای این طرح در حال حاضر یک مسجد در مدرسه‌ای از منطقه ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

بابازاده درمورد نوسازی بافت فرسوده منطقه 10 خاطرنشان کرد: 60 درصد منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته که با ارایه بسته‌های تشویقی مردم برای بازسازی بافت فرسوده استقبال مناسبی داشته‌اند. در حالی که در سال‌های گذشته شهروندان رغبت کمتری برای تجمیع داشتند اما با تشویق و تبلیغات انجام شده و ورود مناسب سازندگان در سال گذشته شاهد استقبال خوب مردم برای ورود به موضوع تجمیع در بازسازی بافت‌های فرسوده بودیم.

وی عنوان داشت: عوارض متفرقه در بافت‌های فرسوده صفر شده و در حال حاضر ساخت و ساز در این بافت هیچ عوارض متفرقه‌ای ندارد. در سال گذشته 11 هزارو 722 پروانه ساخت و ساز صادر شد که از این میان 7 هزارو 87 پروانه در بافت فرسوده بوده است. در حقیقت متوسط پلاک‌های تجمیعی 2.5 پلاک بوده که از همین محل 9 هکتار از منطقه با تجمیع‌های انجام شده آزاد شد. در طی انجام این نوسازی‌ها 7.5 میلیارد تومان تخفیف در حوزه بافت‌های فرسوده به شهروندان داده شده است.

شهردارمنطقه 10 درخصوص ساماندهی دستفروشان به ویژه سد معبران وانتی‌ هم تاکید کرد: دو بازارچه در منطقه ایجاد کرده‌ایم که در هفته دو روز این افراد می‌توانند در این بازارها به کسب و کار مشغول شوند. تلاش می‌کنیم که این مشکل در سطح منطقه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی درمورد فعالیت کارخانه زمزم و خروج این واحد تولیدی از منطقه 10 نیزگفت: متأسفانه این کارخانه برنامه‌ای برای خروج از منطقه ندارد اما در دراز مدت بحث خروج توسط مسئولین آن مورد بحث قرار گرفته است. موضوعات زیست مجیطی که به صورت اخطار به این واحد تولیدی داده شده به طور کامل انجام شده و در حال حاضر از نظر محیط زیستی ضرری برای منطقه ندارد. اما می‌توان در آینده برای بهره‌گیری از فضای این واحد تولیدی در حوزه فضای سبز اقدام مناسبی انجام داد و در حال حاضر با همکاری شرکت آب و فاضلاب 95 درصد شبکه فاضلاب در سطح منطقه 10 اجرایی شده است.

بابازاده در تشریح فعالیت‌های سال جاری این منطقه به ساماندهی مسیر خیابان قزوین و دوراهی قپان اشاره و افزود: ساماندهی این مسیر که مرز منطقه 10 و 17 است با پیشنهاد منطقه به صورت بخشی زیرگذر و استفاده از روگذرها انجام خواهد شد. همچنین سه ایستگاه مترو واقع در منطقه 10 نیز به زودی افتتاح خواهند شد به شکلی که دو ایستگاه ظرف هفته‌های آینده و ایستگاه بزرگ بریانک که در دستور کار قرار دارد در مرحله بعدی به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان پلیس راهور منطقه که وضعیت مناسبی نداشت در سال 96 به اتمام خواهد رسید و یک بازار میوه و تره‌بار نیز برای محله سلسبیل جنوبی احداث خواهد شد. در حال حاضر 1500 متر زمین در این محله تملک و برای ساخت میدان میوه و تره‌بار تحویل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهر تهران شده است.

شهردارمنطقه 10 به مناسب‌سازی بوستان‌های منطقه برای معلولین و کم‌توانان به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه 10 در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای اسکان‌های کارگری نیز در نواحی یک و دو، دو اسکان کارگری در حال ساخت است که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در سطح منطقه 25 نقطه در بن‌بست قرار دارد که بازگشایی آنها در سال 96 در دستور کار قرار گرفته است.

وی درپایان گفت: همچنین مجموعه ورزشی شهید فرجی متعلق به اداره کل تربیت بدنی استان نیز به صورت نیمه‌کاره رها شده بود که با مذاکرات انجام شده مقرر شده با مشارکت شهرداری این مجموعه تا قبل از تابستان تجمیع شود. ساخت دو زمین چمن مصنوعی نیز در سطح محلات منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب